רכב חשמלי

אחד החסמים המרכזיים להגדלת נתח השוק של רכבים חשמליים נעוץ בביצועי סוללות הרכב. קבוצת פרופסורים מאוניברסיטת תל אביב הוכיחה אפשרות להגדלת קיבולת הסוללה ב- 40% וכך לאפשר את הגדלת טווח הנסיעה. כעת נחשף סטארטאפ חדש בשם Silib, שבנה מוצר מסחרי על בסיס הטכנולוגיה שפותחה באקדמיה ועברה את שלב הוכחת ההיתכנות.

כדי להבין את פרצת הדרך צריך הסבר קצר על סוללות הליתיום יון: האתגר בתחום הוא העלאת קיבולת האנרגיה של הסוללה, אבל תוך כדי שמירה על נפח פיזי קטן של הסוללה. לכן התעשייה מחפשת אחר חומרים יעילים למשימה ואחד החומרים הללו הוא יסוד הסיליקון. הבעיה שנותרה היא שבזמן הטענת הסיליקון הוא מגדיל את נפחו, כתוצאה מכך הסוללה מתנפחת ומאבדת במהירות רבה מאוד את הקיבולת שלה.

כאן נכנסת לתמונה Silib, שמפתחת טכנולוגיה המבוססת על סיליקון נקי, תוך שמירה על נפח קטן שמונע מהסוללה להתנפח. זאת בזכות המדע שפותח באונ' ת"א על ידי פרופ' עמנואל פלד, פרופ' פרננדו פטולסקי ופרופ' דינה גולודניצקי. הפיתוח הטכנולוגי שבבסיס פעילות החברה מאפשר את הגדלת קיבול הסוללות ליתיום יון בעד 40%, זאת ללא שינוי בגודל הסוללה. המשמעות היא השגת טווח נסיעה ארוך יותר ברכב חשמלי ללא הגדלת נפח הסוללות, או זמן פעולה ארוך יותר של מכשירי אלקטרוניקה שונים הנתמכים על סוללות.

לדברי דר' ארנון בלום, מנכ"ל Silib: "הפיתוח שלנו הוא חלק ממכלול הסוללה, סיליב אינה מתכוונת להיות יצרן סוללות, מאחר וייצור סוללות הינה התמחות הקיימת כבר בחברות רבות ודורשת סכומי עתק. בכוונת החברה להיות יצרן של רכיבי הסוללות או לתת רישיונות לייצורם. אנחנו מקפידים לשמור את תהליך הייצור זול ופשוט."

לדברי אבי פלדמן, שותף מנהל בקרן Mobilion אשר הובילה את ההשקעה בחברה: "עולם הרכב החשמלי עבר את המהפכה הראשונה שהיא הוזלת מחירי סוללות הליתיום, ובכך התאפשר לרכב החשמלי להפוך לתחרותי מבחינה כלכלית מול רכבים מבוססי מנוע בעירה פנימית. בעשור שחלף המחיר הוזל בממוצע מ-1,500 דולר לקוט"ש ל-150 דולר והמחיר אף ימשיך לרדת לאור ההגדלה המשמעותית של כושר הייצור העולמי. עכשיו אנו בעיצומה של המהפכה השנייה בעולם הרכב החשמלי, שהיא יצור סוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר שתאפשר את הגדלת כמות האנרגיה החשמלית בכל רכב ותגדיל בצורה משמעותית את טווח הנסיעה.

בנוסף, החדשנות של סיליב תאפשר להפחית מהמשקל העצמי של הרכב ולהגדיל את המרחב המוקצה לנוסעים. מוביליון תמשיך להשקיע בטכנולוגיות פורצות דרך בעולמות התחבורה החכמה עם מיקוד ברור בהנעה חשמלית של כלי רכב."











עוד כתבות שיעניינו אותך

בהשתתפות מאות

"נרעיש עולם ומלואו": תיעודים מכינוס ראשי הישיבות

נתי קאליש
אחד על אחד

הרשי אייזנבך גלוי לב: "עשיתי כל טעות אפשרית"

יוסי חיים
עימותים סוערים

"מזהיר אתכם אם תישארו": פרשים דוהרים לישיבת אוריתא

פנחס בן זיו
צפו

"גנב, גנב": השר זינק ועצר את החשוד

אבי יעקב
צפו בדברים

מרן לאברכים: "מתחילים לזלזל במנהגים ונהיים רפורמים"

נתי קאליש
שינוי כיוון

סמוטריץ': "לא יהיה יותר משא ומתן עם חמאס על חטופים"

אבי יעקב
דברים נחרצים

הגר"ד לנדו לאברך שקיבל צו גיוס: "לא ללכת בשום אופן"

אלי יעקובוביץ
תקרית חריגה

עובד ב'תנ"כי' ננשך בצווארו ע"י נמר; מצבו אנוש

פנחס בן זיו
חולייה גדולה ומחומשת

תקרית חמורה: 12 מחבלים הניחו מארב ותכננו לבצע חטיפה

שמעון כץ
צפו

"173 קמ"ש? אין מצב בחיים שנסעתי במהירות כזאת"

אבי יעקב
צפו

המגיש נפגע מתגובות קוראי 'אמס'? "צביטה בלב"

פנחס בן זיו
צפו

נשיאי ארה"ב הבינו; בישראל עדיין רודפים את עולם התורה

הרה"ג מרדכי מלכא
גלריית ענק

כינוס היסטורי: "רוצים להשמיד אותנו; למסור את הנפש"

נתי קאליש
בכנס ההיסטורי

פסק הלכה מטלטל: "מותר לחלל שבת, כדי לא להתגייס לצבא"

אלי יעקובוביץ
תיעוד תת קרקעי

דרמה בקניון: הרכב חשמלי עלה באש בחניון

אבי יעקב
אבי אילסון מארח

איך זה התחיל? צמד 'ממתק לשבת' בשיחה מרתקת

קול חי מיוזיק
יד קלה על ההדק

עדויות: "המשיך לירות גם אחרי שזיהה את הפצוע כיהודי"

אבי יעקב
"טרוף טורף"

טרגדיה: נקבע מותו של העובד שנטרף על ידי נמר ב'תנכ"י'

פנחס בן זיו
מזעזע

האסון בתנכ"י: הותר לפרסום שמו של העובד שנהרג

פנחס בן זיו
בעקבות הראיון ב'קול חי'

הרצוג נגד השר אליהו: "שיחשוב טוב מה יוצא לו מהפה"

אלי יעקובוביץ