רכב חשמלי

אחד החסמים המרכזיים להגדלת נתח השוק של רכבים חשמליים נעוץ בביצועי סוללות הרכב. קבוצת פרופסורים מאוניברסיטת תל אביב הוכיחה אפשרות להגדלת קיבולת הסוללה ב- 40% וכך לאפשר את הגדלת טווח הנסיעה. כעת נחשף סטארטאפ חדש בשם Silib, שבנה מוצר מסחרי על בסיס הטכנולוגיה שפותחה באקדמיה ועברה את שלב הוכחת ההיתכנות.

כדי להבין את פרצת הדרך צריך הסבר קצר על סוללות הליתיום יון: האתגר בתחום הוא העלאת קיבולת האנרגיה של הסוללה, אבל תוך כדי שמירה על נפח פיזי קטן של הסוללה. לכן התעשייה מחפשת אחר חומרים יעילים למשימה ואחד החומרים הללו הוא יסוד הסיליקון. הבעיה שנותרה היא שבזמן הטענת הסיליקון הוא מגדיל את נפחו, כתוצאה מכך הסוללה מתנפחת ומאבדת במהירות רבה מאוד את הקיבולת שלה.

כאן נכנסת לתמונה Silib, שמפתחת טכנולוגיה המבוססת על סיליקון נקי, תוך שמירה על נפח קטן שמונע מהסוללה להתנפח. זאת בזכות המדע שפותח באונ' ת"א על ידי פרופ' עמנואל פלד, פרופ' פרננדו פטולסקי ופרופ' דינה גולודניצקי. הפיתוח הטכנולוגי שבבסיס פעילות החברה מאפשר את הגדלת קיבול הסוללות ליתיום יון בעד 40%, זאת ללא שינוי בגודל הסוללה. המשמעות היא השגת טווח נסיעה ארוך יותר ברכב חשמלי ללא הגדלת נפח הסוללות, או זמן פעולה ארוך יותר של מכשירי אלקטרוניקה שונים הנתמכים על סוללות.

לדברי דר' ארנון בלום, מנכ"ל Silib: "הפיתוח שלנו הוא חלק ממכלול הסוללה, סיליב אינה מתכוונת להיות יצרן סוללות, מאחר וייצור סוללות הינה התמחות הקיימת כבר בחברות רבות ודורשת סכומי עתק. בכוונת החברה להיות יצרן של רכיבי הסוללות או לתת רישיונות לייצורם. אנחנו מקפידים לשמור את תהליך הייצור זול ופשוט."

לדברי אבי פלדמן, שותף מנהל בקרן Mobilion אשר הובילה את ההשקעה בחברה: "עולם הרכב החשמלי עבר את המהפכה הראשונה שהיא הוזלת מחירי סוללות הליתיום, ובכך התאפשר לרכב החשמלי להפוך לתחרותי מבחינה כלכלית מול רכבים מבוססי מנוע בעירה פנימית. בעשור שחלף המחיר הוזל בממוצע מ-1,500 דולר לקוט"ש ל-150 דולר והמחיר אף ימשיך לרדת לאור ההגדלה המשמעותית של כושר הייצור העולמי. עכשיו אנו בעיצומה של המהפכה השנייה בעולם הרכב החשמלי, שהיא יצור סוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר שתאפשר את הגדלת כמות האנרגיה החשמלית בכל רכב ותגדיל בצורה משמעותית את טווח הנסיעה.

בנוסף, החדשנות של סיליב תאפשר להפחית מהמשקל העצמי של הרכב ולהגדיל את המרחב המוקצה לנוסעים. מוביליון תמשיך להשקיע בטכנולוגיות פורצות דרך בעולמות התחבורה החכמה עם מיקוד ברור בהנעה חשמלית של כלי רכב."











עוד כתבות שיעניינו אותך

הגר"י זילברשטיין:

"בבני ברק לא יפול; זה היה כמה מטרים אחרי גבול בני ברק"

נתי קאליש
כך זה נראה

צה"ל ממשיך לתקוף באיראן; השר כ"ץ מאיים

קובי פינקלר
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
סיכום הלילה הקשה

בני ברק ופתח תקווה: 5 הרוגים במרכז; 3 לכודים בחיפה

פנחס בן זיו
יש לנו הקלטה

הישר מהקבינט: נתניהו ודרעי בשיחת חיזוק

יוסי חיים
בחסדי שמים

הישג אדיר: צה"ל השמיד שליש ממשגרי הטילים באיראן

קובי פינקלר
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
שידור חוזר

בסמוך למרחב המוגן: רגע של הפוגה ושמחה עם הקול החדש

מערכת הקול החדש
צפו

"אמא": צילמו באזעקות וספגו פגיעה ישירה

פנחס בן זיו
כך זה נשמע

כשבצלאל קאהן פרץ לגל השקט בליל שבת

נתי שולמן
שמחה לאיד

תיעוד דרמטי: אסירים חגגו את ירי הטילים ונענשו

גדי פוקס
צפו

לראשונה: כטב"מים מאיראן יורטו על ידי חיל הים

קובי פינקלר
צה"ל חושף

המדענים שחוסלו פיתחו את התקן הפיצוץ של פצצת הגרעין

קובי פינקלר
פרטים חדשים

מדהים: כך התנהל מאחורי הקלעים מבצע החיסול באיראן

קובי אליה
אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
צפו בתיעוד

הזירה ברחובות: ניצול שואה חולץ מבין ההריסות

קובי פינקלר
יד קשה

מכוניות תופת והצפות ביוב: טהרן תחת מתקפה מאסיבית

שלמה ריזל
מתקפה נרחבת

טהרן בוערת: תאגיד השידור הותקף מהאוויר; צפו בתיעוד

שלמה ריזל
לילה סוער

מטח כבד מאיראן: מספר זירות נפילה; שלושה הרוגים במרכז

פנחס בן זיו
צפו בתיעוד

הרס בכל פינה: כך נראית זירת הפגיעה בבני ברק

פנחס בינדר