רכב חשמלי

אחד החסמים המרכזיים להגדלת נתח השוק של רכבים חשמליים נעוץ בביצועי סוללות הרכב. קבוצת פרופסורים מאוניברסיטת תל אביב הוכיחה אפשרות להגדלת קיבולת הסוללה ב- 40% וכך לאפשר את הגדלת טווח הנסיעה. כעת נחשף סטארטאפ חדש בשם Silib, שבנה מוצר מסחרי על בסיס הטכנולוגיה שפותחה באקדמיה ועברה את שלב הוכחת ההיתכנות.

כדי להבין את פרצת הדרך צריך הסבר קצר על סוללות הליתיום יון: האתגר בתחום הוא העלאת קיבולת האנרגיה של הסוללה, אבל תוך כדי שמירה על נפח פיזי קטן של הסוללה. לכן התעשייה מחפשת אחר חומרים יעילים למשימה ואחד החומרים הללו הוא יסוד הסיליקון. הבעיה שנותרה היא שבזמן הטענת הסיליקון הוא מגדיל את נפחו, כתוצאה מכך הסוללה מתנפחת ומאבדת במהירות רבה מאוד את הקיבולת שלה.

כאן נכנסת לתמונה Silib, שמפתחת טכנולוגיה המבוססת על סיליקון נקי, תוך שמירה על נפח קטן שמונע מהסוללה להתנפח. זאת בזכות המדע שפותח באונ' ת"א על ידי פרופ' עמנואל פלד, פרופ' פרננדו פטולסקי ופרופ' דינה גולודניצקי. הפיתוח הטכנולוגי שבבסיס פעילות החברה מאפשר את הגדלת קיבול הסוללות ליתיום יון בעד 40%, זאת ללא שינוי בגודל הסוללה. המשמעות היא השגת טווח נסיעה ארוך יותר ברכב חשמלי ללא הגדלת נפח הסוללות, או זמן פעולה ארוך יותר של מכשירי אלקטרוניקה שונים הנתמכים על סוללות.

לדברי דר' ארנון בלום, מנכ"ל Silib: "הפיתוח שלנו הוא חלק ממכלול הסוללה, סיליב אינה מתכוונת להיות יצרן סוללות, מאחר וייצור סוללות הינה התמחות הקיימת כבר בחברות רבות ודורשת סכומי עתק. בכוונת החברה להיות יצרן של רכיבי הסוללות או לתת רישיונות לייצורם. אנחנו מקפידים לשמור את תהליך הייצור זול ופשוט."

לדברי אבי פלדמן, שותף מנהל בקרן Mobilion אשר הובילה את ההשקעה בחברה: "עולם הרכב החשמלי עבר את המהפכה הראשונה שהיא הוזלת מחירי סוללות הליתיום, ובכך התאפשר לרכב החשמלי להפוך לתחרותי מבחינה כלכלית מול רכבים מבוססי מנוע בעירה פנימית. בעשור שחלף המחיר הוזל בממוצע מ-1,500 דולר לקוט"ש ל-150 דולר והמחיר אף ימשיך לרדת לאור ההגדלה המשמעותית של כושר הייצור העולמי. עכשיו אנו בעיצומה של המהפכה השנייה בעולם הרכב החשמלי, שהיא יצור סוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר שתאפשר את הגדלת כמות האנרגיה החשמלית בכל רכב ותגדיל בצורה משמעותית את טווח הנסיעה.

בנוסף, החדשנות של סיליב תאפשר להפחית מהמשקל העצמי של הרכב ולהגדיל את המרחב המוקצה לנוסעים. מוביליון תמשיך להשקיע בטכנולוגיות פורצות דרך בעולמות התחבורה החכמה עם מיקוד ברור בהנעה חשמלית של כלי רכב."











עוד כתבות שיעניינו אותך

2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
מסר חד וברור

ראש הישיבה בסרטון: "לבוא מרחוק רחוק, במסירות נפש"

אלי יעקובוביץ
צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס
חילוץ מורכב

בן 12 התהפך עם אופניו, הכידון חדר לבטנו

אבי יעקב
חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
איום המנהרות והקו הצהוב

צפו בראיון המיוחד: פרשנינו הצבאי בלב עזה הצה"לית

קובי פינקלר
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש