עומס תנועה Cars stuck in a traffic jam on Route 1, on Sunday morning, December 15, 2013. The Jerusalem-Tel Aviv highway was blocked due to temperatures dropping below zero causing icy roads after three days of a heavy snow storm in the capital region. Photo by Nati Shohat/Flash 90. *** Local Caption *** ??? ???? 1 ??????? ????? ???

ועדת הכספים סיימה את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש דן. בחלקו השני של הדיון הערב, נידונה ארוכות סוגיית נהגי המוניות, כאשר משרד האוצר הציג כי אגרת הגודש תוטל על הנוסע ולא לעל הנהג, ובוועדה קראו להסדיר עניין זה במסגרת ועדת המחירים.

בסגרת כך, ציינו נציגי האוצר כי המוניות לרוב מסיעות נוסע אחד, דבר המדמה אותן לרכבים פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה. מנגד טענו נהגי המוניות כי הם גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את רכביהם בבתים, וכי הם משמשים פעמים רבות כהשלמה לנסיעות בתחבורה הציבורית עבור הציבור, וכי הם דווקא מפחיתי גודש.

עוד עלה נושא הפגיעה בפרנסתם של נהגי המוניות, כאשר האגרה אינה מוגבלת בסכום התקרה לעניינם, דבר שגם אם יושת על הנוסעים עלול לפגוע בהיקף הנסיעה במוניות. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קרא למשרדי הממשלה לבחון את הנושא לקראת המשך הדיונים.

חברי הכנסת קראו לבחון שילוב, גם אם עתידי, של גבייה רציפה, קרי מעקב בתוך הטבעות וגבייה לפי קילומטרז', ובנוסף גבייה עפ"י שכלול העומס בכל שעה, כאשר ככל שהעומס גדול יותר, העלות תהייה גבוה יותר, בדומה לנהוג בנתיב המהיר לת"א. וכן להותיר בחוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשות נוספות ככל שיהיו, עד שיכנס החוק לתוקף.

בהמשך החלה הוועדה בהקראת החוק, כאשר חברי הכנסת הציעו נוסחים שונים לדברי ההסבר לחוק ותכליתו.

במסגרת הסעיפים המגדירים את גבולות טבעות אגרת הגודש עלו שאלות רבות מצד חברי הכנסת, בין השאר לאור כך שעלה שייתכנו אזורים שבטווח קצר יאלצו נוסעים לשלם עבור כניסה ל-3 הטבעות, וכך שבתוך הטבעת הפנימית יהיה אזור שרוחבו 2 קילומטרים בלבד, כאשר היו חברי כנסת שסברו שמדובר בפגיעה חופש התנועה עבור תושבי המקום.

נציג האוצר הסביר כי רוחב 2 הקילומטרים הינו במקום מאוד ספציפי וכי התוואי תוכנן "כך שיכלול כמה שיותר נסיעות הכוללות כניסה לאזור הגודש ואזורי תעסוקה, אך היו מקומות בהן בגלל נתיבי הכבישים היה צורך בהזזה מסויימת של התוואי", עוד הוסבר כי התכנון היה של טבעת פנימית, 5 קילומטרים ממנה טבעת נוספת, ו-10 קילומטרים ממנה עוד טבעת. עוד הוצג כי שטח הטבעת הפנימית הינו כ-20 קילומטר רבוע.

במשרד האוצר ומשרד התחבורה הסבירו כי מתווה החוק משרטט הגדרות כלליות לקביעת הטבעות, וכי התכנון בפועל יכלול התאמות לפי הסכמות השרים. נוכח הדברים קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר למשרדים להבהיר בצורה ברורה יותר לקראת הדיון הבא את הגדרות הטבעות, וכי הסעיפים ידונו לאחר מכן בשנית.











עוד כתבות שיעניינו אותך

יש לנו הקלטה

הישר מהקבינט: נתניהו ודרעי בשיחת חיזוק

יוסי חיים
אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
מתקפה נרחבת

טהרן בוערת: תאגיד השידור הותקף מהאוויר; צפו בתיעוד

שלמה ריזל
נס בזבדיאל

"הוריתי לסגור את בית הכנסת; אברכי הכולל ניצלו"

בצלאל קאהן ודוד חכם
צפו

"אמא": צילמו באזעקות וספגו פגיעה ישירה

פנחס בן זיו
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
צפו בתיעוד

הרס בכל פינה: כך נראית זירת הפגיעה בבני ברק

פנחס בינדר
צפו בתיעוד

הזירה ברחובות: ניצול שואה חולץ מבין ההריסות

קובי פינקלר
יד קשה

מכוניות תופת והצפות ביוב: טהרן תחת מתקפה מאסיבית

שלמה ריזל
סיכום הלילה הקשה

בני ברק ופתח תקווה: 5 הרוגים במרכז; 3 לכודים בחיפה

פנחס בן זיו
שידור חוזר

בסמוך למרחב המוגן: רגע של הפוגה ושמחה עם הקול החדש

מערכת הקול החדש
צה"ל חושף

המדענים שחוסלו פיתחו את התקן הפיצוץ של פצצת הגרעין

קובי פינקלר
שמחה לאיד

תיעוד דרמטי: אסירים חגגו את ירי הטילים ונענשו

גדי פוקס
הגר"י זילברשטיין:

"בבני ברק לא יפול; זה היה כמה מטרים אחרי גבול בני ברק"

נתי קאליש
כך זה נראה

צה"ל ממשיך לתקוף באיראן; השר כ"ץ מאיים

קובי פינקלר
פרטים חדשים

מדהים: כך התנהל מאחורי הקלעים מבצע החיסול באיראן

קובי אליה
לילה סוער

מטח כבד מאיראן: מספר זירות נפילה; שלושה הרוגים במרכז

פנחס בן זיו
צפו

לראשונה: כטב"מים מאיראן יורטו על ידי חיל הים

קובי פינקלר
בחסדי שמים

הישג אדיר: צה"ל השמיד שליש ממשגרי הטילים באיראן

קובי פינקלר