
לפני כשבוע ימים, סמוך לזמן ההתקבצות של חסידי ברסלב באומן בראש חודש ניסן לרגל יום הולדתו של רבי נחמן, קברו של הצדיק נותק ממערכת המים והביוב. ההתנכלות החלה לאחר שגורמים בעיריית אומן בהחלטה שרירותית הורו לסגור את המים ולנתק את מתחם הציון ממערכת המים והביוב העירוניות.
המתפללים הרבים שהגיעו לאומן לרגל יום א' בניסן נאלצו להתמודד עם תנאים קשים ובלתי אפשריים בסביבת הציון כשאין מים בברזים וללא חדרי נוחיות פעילים.
יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מוסר כי "גם לאחר פירעון תשלום קנס מופקע ולא מוצדק על סך 100,000 גריבנה, עיריית אומן ממשיכה בהפרה מוחלטת של כל הסיכומים ומונעת את חיבור מתחם הציון למערכות העירוניות תוך הצגת דרישה הזויה ומנוגדת לחוק לתשלום מלא עבור הנחת צנרת עירונית חדשה בתוך אדמת קבר האחים של קדושי אומן הי"ד ועל חשבון קופת הציון – כספי הקדש".





















