בית הכנסת היחיד בארמניה, "מרדכי הנביא", הממוקם בירוואן, הוצת אמש (יום ד') ע"י פורעים. מדובר בפיגוע השני בבית הכנסת הזה בחודשיים האחרונים. הראשון התרחש לפני כחודש וחצי ובשני המקרים האחריות נלקחה על ידי קבוצת הצבא החשאי הארמני לשחרור ארמניה (ASALA) דרך ערוץ ה-TG שלה בארמנית ובאנגלית. בשתי הפעמים פורסמו סרטוני ההצתה לראשונה על ידי ערוץ זה יחד עם "מניפסטים", תוך ציון הסיבות לפיגועים ואיומים חדשים.
באוקטובר כינתה הקבוצה הפרו פלשתינית את המתקפה שלה "אזהרה": המבצע המוצלח שלנו ב-3 באוקטובר בירוואן הוא רק ההתחלה". הפעם הם מתפארים ב"מבצע מוצלח נגד המרכז היהודי העולמי", ש"מנהל ריגול למען האינטרסים של החונטה הציונית של תל אביב ושל אלייב".
לפי ההודעה, ההצתה קשורה למצב בעזה. "התחלנו את הפעילות שלנו שלושה ימים לפני מבצע סערת אל-אקצא. במבצע השני שלנו, חזרנו על הצלחת ההתנגדות הפלסטינית. המבצע השני הזה בוצע בסולידריות עם תנועות ההתנגדות הפלסטיניות והלבנוניות נגד הציונות". ASALA טוענת כי ישראל התאמנה על "השמדת אלפי ילדים, נשים וקשישים" בקרבאך – אזור אזרבייג'ן, שהוחזר בספטמבר לבאקו לאחר שנשלט במשך 30 שנה על ידי ממשלת הבדלנות הבלתי מוכרת.
עוד באתר:
ASALA טוענת שישראל עמדה מאחורי זה ולכן, הם "תומכים באופן מלא בהתנגדות הפלסטינית והלבנונית". לפי ההצהרה, הקבוצה גם שמה כרזות בירוואן ובערים אחרות בארמניה, עם סמלי חמאס וחיזבאללה "המציינים שיש לנו אויב משותף".
השחתת בית הכנסת לפני חודשיים:


























