
האגודה לתרבות הדיור פועלת ללוות את נציגויות הבתים המשותפים ולהעניק מענה לכל צרכי הניהול וההתנהלות בבית המשותף. עם מערך שירותים מקיף הכולל ייעוץ משפטי, הנדסי וביטוחי. האגודה מסייעת בכל תרחיש שעשוי להתעורר במהלך המגורים, מהפן המשפטי ועד להיבטים הטכניים וההנדסיים.
שירותים משפטיים מקצועיים לנציגויות בתים משותפים
האגודה לתרבות הדיור מציעה ליווי משפטי מקיף לנציגויות הבתים המשותפים בכל רחבי הארץ. השירות ניתן באמצעות עורכי דין המתמחים בדיני המקרקעין. השירותים כוללים ייעוץ והכוונה בנוגע לזכויות וחובות הדיירים והנציגות, ניהול סכסוכים סביב הרכוש המשותף במטרה ליישבם מחוץ לכותלי בית המשפט תוך חיסכון בהוצאות ובעוגמת נפש, וסיוע בתהליכי גבייה מול דיירים סרבני תשלום.
עוד באתר:
כחלק מהשירות, האגודה מעניקה גם סיוע בעריכת כתבי הגנה ותביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין, ייעוץ בתהליך בחירת חברת ניהול והתנהלות מולה, וכן ליווי בכל התקשרות עם נותני שירותים או סיום ההתקשרות. כלל שירותי הייעוץ המשפטי זמינים ללא עלות בסניפי האגודה, מה שמאפשר חיסכון משמעותי לדיירי הבניינים.
בנוסף, האגודה מספקת ייצוג משפטי מקצועי בפני המפקח על המקרקעין ובבתי משפט השלום והמחוזי במקרים שאינם בסמכות המפקח, בתחומים כגון ליקויי בנייה, מטרדים/רעש, בקשות לביזיון בית המשפט, תביעות נזיקין הנוגעות לרכוש המשותף, ערעור על החלטות המפקח, ועוד סוגיות שונות. השירות ניתן בסניפי האגודה בתעריף מוזל, מה שמאפשר לנציגויות לחסוך אלפי שקלים בשנה.
שירותים הנדסיים – ליווי מקיף לשיפור איכות המגורים
האגודה לתרבות הדיור מציעה ייעוץ הנדסי מקצועי על ידי מהנדס או הנדסאי בניין מוסמך, אשר זמין לספק תמיכה מלאה לכל סוגיות הרכוש המשותף כגון בעיות רטיבות, סדקים בקירות, נזילות מצנרת, בעיות איטום ובידוד. השירות כולל סיורי בדיקה במבנים ומתן חוות דעת מקצועיות בכתב.
הייעוץ ההנדסי ניתן ללא עלות ומאפשר חיסכון משמעותי לדיירי הבניין.
בנוסף, האגודה מספקת ייעוץ מקלוט לניהול ואחזקת מקלטים – שירות חיוני במציאות הביטחונית של ישראל. המומחים מעניקים ייעוץ לשיפור המיגון, אחזקה ושימוש בשעת חירום.
הייעוץ ניתן ללא עלות ומאפשר חיסכון משמעותי לדיירי הבניין.
לבסוף, שירות שנת בדק מאפשר קבלת חוות דעת הנדסית מפורטת לצורכי משפט, שתשמש בהליכי תביעה בנוגע לליקויים ואומדנים שונים ברכוש המשותף.
חוות הדעת ניתנת ללא עלות ומאפשרת חיסכון משמעותי לדיירי הבניין.
סל ביטוחים – הכיסוי השלם לדיירי הבית המשותף
כדי להגן על עצמכם מפני סיכונים בלתי צפויים ברכוש המשותף, האגודה מציעה ביטוח צד ג', המעניק כיסוי נרחב במקרים של פגיעה בגוף או ברכוש הנגרמת לדיירים או לאורחים בבניין, כמו נפילות מריצוף פגום או נזקי מים לציוד אישי. כיסוי זה עשוי לחסוך עלויות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.
האגודה גם מספקת ביטוח לחברי ועד – הרחבה שמעניקה הגנה משפטית במקרה של טענות לרשלנות כלפי חברי ועד ספציפיים שניתן לתבוע אותם באופן אישי. חשוב להבהיר כי כיסוי זה מתמקד בנזקים בלבד ואינו חל על מקרים כמו לשון הרע, סכסוכי שכנים או עניינים תקציביים.
ביטוח נוסף שנכלל הוא ביטוח חבות מעבידים – כיסוי שנועד להגן על נציגות הבניין במקרים בהם עובדים נפגעים כתוצאה מעבודות ברכוש המשותף. כך, לדוגמה, אם עובד ניקיון נופל ונפגע בשל פגם בסולם שסופק על ידי הנציגות, הביטוח יכסה את כל ההוצאות המשפטיות הנדרשות.
חברי האגודה לתרבות הדיוק נהנים גם מביטוח מבנה שמכסה את חלקי המבנה המשותפים כמו חדרי מדרגות, לובי, מעליות ועוד, מפני נזקים כתוצאה משריפות, פיצוצי גז, רעידות אדמה וסערות. כיסוי זה מבטיח מענה כספי למקרים של נזק משמעותי לרכוש המשותף שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.
ביטוח עמדות טעינה לרכבים חשמליים.
השירותים הללו זמינים לכל נציגות חברי האגודה בעלויות מוזלות ומסייעים בניהול בטוח ואחראי של הרכוש המשותף, תוך שמירה על השקט הנפשי של כל דיירי הבניין.
פנייה למוקד הארצי של האגודה לתרבות הדיור
האגודה לתרבות הדיור פועלת לשיפור איכות המגורים ומציעה שירותים שיאפשרו לדיירים לנהל את הרכוש המשותף בקלות ובראש שקט. ליצירת קשר וקבלת מידע נוסף על השירותים השונים, ניתן לפנות למוקד הארצי של האגודה בטלפון 8484*, בימים א'-ה' בשעות 08:00-16:00,
או בדוא"ל: [email protected].