ערב חג השבועות במהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם עסקה בלימוד התורה. בתוכנית התארח מתי גינסברגר, מגיד שיעור למעלה מ-20 שנה, בדף היומי ובדף היומי בהלכה של דרשו שפועל רבות על מנת להטמיע בקרב אנשים העמלים לפרנסתם את חשיבות קביעת לימוד יומי: "אני חייב תודה לפרויקט וולפסון, שהתחלתי למסור שיעורים בשוהם, ברמלה, בלוד, בכל מיני מקומות, ומשם התפתח והתקדם. פתאום אתה מגיע ל… בוא נאסוף פה אנשים בקהילה, בוא ניקח, ומשם אתה מתקדם. הדבר היותר מדהים, שאחר כך מה שעשיתי, למדתי אנשים אחרים לעשות את אותו תהליך בדיוק, לפנות לאנשים בקהילה, וזה כל כך קל ומדהים שלמעלה מ-600 אנשים עשו את זה כבר".
"למעלה מ-600 אנשים הלכו לחברים שלהם בקהילה, ואמרו להם אנחנו רוצים למסור שיעור. ונוצרו 600 מגידי שיעורים" סיפר הרב גינסברגר בהתלהבות. 600 שיעורים חדשים. אנשים שאני באופן אישי ניגשתי ודיברתי איתם. דרשו זה אחד הארגונים המדהימים, דרך דרשו לבד פתחנו, לדעתי, 300 או משהו כזה שיעורים, סדנאות בכל הארץ, זה דבר מדהים.
עוד באתר:
הרב שיתף בנקודה מעניינת במסגרת תפקידו: "אני בכובע השני שלי, מתעסק עם נושא של פיתוח מנהיגות למנהלים. והשילוב של הטייטלים האלה, בעצם הוביל אותי לאיזושהי חשיבה לרעיון מעניין על חג השבועות. אני חושב שהשאלה, כמעט השאלה הכי חשובה שיש לאנשים, לבני אדם, זה למה יש אנשים שמצליחים. ויש אנשים שלא מצליחים. עכשיו, זה לא רק נושא של כישרון. אתה יכול לראות אנשים לפעמים עם כישרון, מה שנקרא, בטטה, ועדיין מצליחים מאוד. ויש כאלה עם הרבה כישרון, או סביבה מצוינת, ולא מצליחים".
"אבל כתוב, היזהרו בבני עניים שמהם יצא תורה. זו שאלה מאוד מהותית, שאם כל אחד מאיתנו היה לו איזושהי דרך לפתור אותה, אני חושב שאנשים היו מתקדמים הרבה מאז. אני אתן משל קצר, שהוא ימקד למה דווקא חג השבועות יכול לספק לנו איזושהי תובנה אדירה, איך להתקדם בחיים, ניסיון לנושא הזה. יש משל, ממשלת ארצות הברית החליטה לעשות פרויקט אדיר להאכיל ילדים רעבים באפריקה. עכשיו, הם בחרו מהנדסים, מהנדסי מזון, מהנדסי כבישים וכו' לפרויקט".
"בחרו שלושה מהנדסים בכירים. הבטיחו להם את כל העולם. מה שהם רוצים, כסף, כבוד, מעמד, הכל נמצא להם. שכרו להם מקום באיזושהי אונייה מפוארת שתיקח אותה מארצות הברית לאפריקה. יש שם שלושה טיפוסים, והמהנדסים האלה מאוד מאוד שונים. אחד גבוה כזה, עיניים מתרוצצות, כל הזמן בודק מה קורה, מה יש לשני, הוא מחשב בינו לבין אנשים אחרים, כל הזמן מקנא באחר. השני בדיוק להפך, נמוך, שמנמן, יש לו בכיס כל הזמן ממתקים, יש לו פירורים של בורקסים כל הזמן והוא נמצא תמיד בתהליך חיפוש תמידי, מה יענג אותו, מה יעשה לו נעים. והשלישי, גבוה, מגונדר, כל הזמן מסתרק, תראו די איך הוא נראה, מה חושבים עליו, נלחץ כשהוא לא מצליח להרשים".
"ביום המיוחד, הם יוצאים לנמל. מגיעים לספינה, מפרקים את המזוודות, פתאום ההוא הקנאי רואה שלחברים שלו יש מכשירים יותר משוכללים ממנו. הוא מתעצבן, מה פתאום יש לכם מכשירים יותר טובים משלי? אני לא מוכן לעלות לספינה, נשאר בחוף. אין ברירה, הם עולים רק שניהם. בוא'נה, באוניית קרוז, אנחנו יודעים מה זה קרוז, יש שם לפעמים בריכות ודברים, דברים לא יאומנו כי יסופרו. אלה יושבים, מתענגים להם כל הנסיעה עד לאפריקה. מגיעים לרדת מהאונייה, אומר המגונדר לחברו עם הבורקסים, בוא נרד – אומר לו מה פתאום, פה אשב כי איווית, אני חותם קבע כרגע כאן, מוצא חן בעיניי הקרוז. ונשאר באונייה
"המגונדר יורד לחוף, מגיע לפרויקט, כל האפריקאים מתחילים לצחוק על העור הלבן שלו. ואז הוא אומר, תראה איזה יופי, בצד השני יש כפר, נותנים לו כבוד של מלאכים. אז הוא נשאר, נשאר בכפר, עזב את הפרויקט. התברר שכל הפרויקט הלך. הם מנסים להבין מה פתאום אנשים לא הצליחו להרים את הפרויקט שלושה מהנדסים אחרים, ומוצאים משהו מעניין, וזו התובנה העיקרית שלנו. הם רוצים שאמריקה כל הזמן הגשימה את הנושא של ההגשמה העצמית. זה התמקדה. כמה אנשים מוצלחים, כמה אנשים טובים, כמה אנשים נותנים איזשהו ערך לעצמם, ו-time is money. האנשים האלה כל כך היו מרוכזים בעצמם, אז הם כל הזמן היו עסוקים בלקנא, היו עסוקים בלהתפתות, היו עסוקים בכבוד שלהם".
"הם החזירו אותם, הביאו אותם באיזשהו בית ספר למנהיגות, רק דבר אחד. הם אמרו להם, בואו נתמקד, מה התפקיד שלכם ומה המשמעות. להוריד את האני. איך זה מביא אותי עכשיו שאני חייב לקבוע עתים לתורה? כי פה נכנס האני שלי. אני אגיד שמה שקרה בעצם, בתהליך הזה, הם התמקדו בתפקיד ובמשמעות, ואז הבינו שכל הכלים שהוא מקבל זה ביחס לתפקיד, כל הפיתויים שיש לך זה ביחס לתפקיד, האישורים החברתיים, אין קשר בין המוצלחות לבין הדברים, זה רק התפקיד".
זה גם הקשר לקביעות עתים, אם התפקיד, ושים לב למשפט הזה, אם התפקיד שלך מספיק צבעוני, אז כל ההפרעות הופכות להיות שחור לבן. עכשיו, את החסמים האלה חז״ל גילו לנו כבר לפני אלפיים שנה, קנאה, תאווה וכבוד מוציאים את האדם מהעולם. אדם לא יכול להשתלב. ומה התשובה היהודית לזה? בחג השבועות, אנחנו מגדירים תפקיד פתאום, אם אדם יודע להסתכל על חג השבועות, הוא אומר רגע, מה קרה שמה? בפסח קיבלנו שתי תובנות מרכזיות, יש בורא ומנהיג יחידי לעולם, ואנחנו העם הנבחר שלו".
"עוברים חמישים ימים, אתה מקבל הבנה שלישית אדירה אז אדם מסתובב בעולם, והוא מוריד קצת את האני שלו, והוא אומר רגע, אני בעצם אדם עם תפקיד, אדם עם זהות, אדם מוגדר, אז גם כשהוא מגיע לנושא של קביעות עיתים, הוא פתאום מסתכל על זה ואומר, נכון, יש לי פיתוי, יותר נוח בבית, יותר נוח בבוקר, אני מוסר את השיעור שלי למשל בחמש ועשרים בבוקר. אנשים קשה להם לקום, אבל אתה עדיין רואה אנשים נקרעים מהמיטה בוקר אחרי בוקר, והופכים את זה למשהו שזה התפקיד, זה הזהות שלהם.
"אם אדם יודע להוציא את האני שלו, ולהיות עסוק בקינאה התאווה והכבוד, ועובר למצב של אדם עם תפקיד, אדם עם זהות, זה משנה לו את החיים. אבל זה לא משנה לו את החיים רק בנושא של קביעות עיתים, זה משנה לו את החיים בכל תחום שהוא נמצא, בזוגיות, עם הילדים. לכן, אני אומר, הערך שאנחנו נותנים לקביעות עיתים, זה הרבה מעבר לערך הזה רק כשלאדם מחובר באותה שעה. זה הופך אותו ל-24 שעות של אדם עם תפקיד, אדם עם זהות. אני חושב שזה יוצר שינוי אדיר.
"אותו איש עסקים, עורך דין, אמן, שדרן, לא משנה מה, שנותן את אותה שעה באמצע היום שלו ללימוד תורה, זה בעצם מסדר לו את כל היום. יש את לפני הלימוד ואחרי הלימוד, ובשעה הזו אני יושב ולומד. בעצם היום, כל סדר היום שלך יושב על השעה הזו. גם ברמה הטכנית שאני כל הזמן מחשבן את זה אבל שוב גם ברמה של הזהות של התפקיד בוא תחשוב שילדים של אבא שקובע איתים לתורה הם יודעים להגדיר מה חשוב לאבא שלי בחיים מה מה איך הוא מגדיר את התפקיד שלו? הוא מסדר את היום שלו מסביב לנושא של לימוד תורה הוא קם בבוקר הולך בערב. זה מגדיל וילדים רואים שאבא אכפת לו ומקדיש זמן ללימוד תורה וכשהוא חוזר אם הוא עובד הוא חוזר מהעבודה וגם הולך לשיעור בדף היומי או שהוא מתחיל את היום יש שיח. שאבא הולך ללמוד אבא הולך לכולל אבא הולך לחברותא האבא הולך לדף היומי אבא הולך למשהו תורני זה משפיע גם על הילדים וככה גדלים ילדים לתורה ומצליחים בלימוד התורה זה מאוד חשוב לדוגמה אישית".
"יש בעיה טכנית שאנשים לא תמיד יודעים מה נמצא מסביבם, איפה יש שיעור, איפה יש חברותה, זה בעיה טכנית גדולה, נכון, אז אני אתן לזה פתרון, ממש בקצרה, נכון, יש ארגון שנקרא חלקי בקהילתי, שהעמיד בכל שכונה נציג שהמטרה שלו לייצר קהילות, ואחד הדברים שנציג הזה עושה, כל בן אדם שפונה אליו הוא מחבר אותו לחברותא, לשיעור, לקהילה, לכל דבר שצריך. חלקי בקהילתי של הרב גרינבוים, ארגון מדהים, עושה פלאות, למעלה מ-80 קהילות, ומחברים כל יום, אין יום שאין מישהו שמתחבר באיזשהו מקום באיזושהי קהילה. מי שרוצה יכול ליצור עם זה קשר, 052-76-000-80, עדיף בהודעת וואטסאפ, אבל כל פנייה, בעזרת השם"