
בעיתון 'יתד נאמן', ביטאון סיעת דגל התורה, פורסם מאמר מערכת שבעיקרי דבריו מגנה את פעילות ה"משכילים" אז, ברמיזה מפורשת למשכילים של דורנו. האם התכוונו בעיתון לרב דוד לייבל שדעתם עליו ועל מעשיו ידועה ברבים? קראו והחליטו בעצמכם.
במאמר שכותרתו "בערל מיכאלישקער שוב דואג לכלל ישראל" נכתב: "ספינת עולם התורה מנתבת את דרכה במים הזדוניים זה שנות דור. בשולי המחנה קמים אלו שמבקשים "לזנב בך כל הנחשלים אחריך", הם עוטים מסווה של "דאגה" לעולם התורה, פעם זה בפרנסה ופעם זה ב"הצלת הנחשלים". זו הייתה הטקטיקה של כל המשכילים שפושטים ולובשים צורה בכל דור מחדש".
עוד באתר:
במאמר מסופר על "בית מדרש לרבנים" שהוקם על ידי המשכילים בתקופת ישיבת קעלם "ואכן כל החניכים של אותם "בתי מדרש" פרקו עול תורה וחיללו שבת והתגעלו בטרפות", נכתב. "והנה בעיר וילנא הגיע המשכיל הנודע בערל מיכאלישקער לרבי זאב המגיד מישרים מוילנא, וביקש ממנו לקיים מגבית עבור אוכל כשר לאותם סטודנטים מה"בתי מדרש", כדי שלא ירכשו אוכל טרף".
רבי זאב סירב בכל תוקף והסביר "אם חיפש לזכות מישהו במצווה הגדולה, היה צריך להגיע אלי או לרבי נחמן פרנס הקהילה, ומדוע הגיע אל בערל מיכאלישקער? בהכרח שאין כאן יצר טוב צרוף, אלא בחינה של "שטן ופנינה לשם שמים נתכוונו".
המאמר נחתם באמירה הנחרצת "הלכה היא בידוע, אם הכוונה להיטיב, היצר טוב יודע היכן נמצאים דורשי טובת עולם התורה. אם לטובה כוונתו הדברים יבואו מגדולי ישראל הנושאים את עולם הישיבות על שכמם. אם באים הדברים מכאלו שאין רוח חכמים נוחה מהם, ואין תוכם כברם, בהכרח שכוונתם להזיק והם "מלאים תואנה ועקובים מכל רעה". יתבטלו הם ואלף כיוצא בהם, ושערה מעולם התורה לא תיפגע".

דעתם של גדולי התורה הליטאיים נשמעה בחריפות אודות הרב דוד לייבל על כוונותיו השנויות במחלוקת להקים "חטיבה חרדית" בצה"ל ובכך, לדבריהם, לסכן באופן ממשי את עולם התורה והישיבות. זקן מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן התבטא עליו ואמר: "יש אחד שנקרא לייבל, כל הזמן יש לו רעיונות חדשים, הוא מחפש איך להחריב ולהרוס את הבני תורה. תגיד להם שצריך להיזהר ממנו כמו מאש".
במכתב חריף כנגדו, עליו חתומים מרנן הגרמ"ה הירש והגר"ד לנדו, נכתב: "כל השקפותיו הם רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל. על כן יש להיזהר מליתן לו סיוע והכרה, ולמנוע ממנו להוציא, זממו לפועל".