רכבת ישראל, ארכיון | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח של הרכבת לשנת 2040, שבה יבוצעו 300 מיליון נסיעות בשנה ברכבות חשמליות מתקדמות במהירות של עד 250 קמ"ש. מערכת השליטה והבקרה, שתופעל בשלב ראשון בקו מודיעין-ירושלים, תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר האיילון העמוס.

רכבת ישראל מתקדמת צעד נוסף בהטמעת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת ביותר בעולם ETCS – European Train Control System. המערכת החדשנית נועדה לשפר את בטיחות הנסיעה ולייעל את פעילות הרכבות, באמצעות ניטור מהירות הרכבת וסיוע לנהגים לעמוד בכללי הבטיחות, תוך הגדלת קיבולת ותדירות הרכבות.

הפרויקט החל בשנת 2018 בעלות של 2.1 מיליארד שקלים, וכלל הקמה של כ-100 אנטנות GSM המאפשרות תקשורת רציפה בין הרכבות לשני מרכזי בקרה חדשים שהוקמו בלוד ובקישון, ומבוססים על מחשב מרכזי (RBC) המחובר למערכת האיתות האלקטרוני ואחראי על ניהול המידע בזמן אמת. בנוסף, נפרסו כ-1,500 "בליזים" (יחידות ניטור) מתוך כ-5,000 יחידות שייכללו ברשת הארצית עם השלמתה. יחידות אלה מספקות מיקום מדויק של הרכבת ותומכות בתפעול בטיחותי ואמין. בנוסף, בוצעו התאמות טכנולוגיות ל-120 רכבות לצורך התממשקות עם המערכת החדשה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה: "שנת 2040 נראית אולי כמו עתיד רחוק, אבל במושגים של תשתיות תחבורה זהו יעד קרוב ורלוונטי. בחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מדינת ישראל מחוברת ברשת מסילות רכבת מהירות מקרית שמונה ועד אילת, המובילות 300 מיליוני נוסעים בשנה ונפח עצום של מטענים. לשם כך נדרשת השקעה מסיבית בטכנולוגיות המתקדמות בעולם בכל ההיבטים של הפעלת וניהול הרשת, תוך שמירה קפדנית על בטיחותה. המערכת המופעלת בימים אלה תתרום ללא ספק להשגת היעד שהצבנו בתוכניות הפיתוח של הרכבת".

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מציינים היום אבן דרך משמעותית במהפכה הרכבתית עם תחילת הפעלה של פרויקט אסטרטגי שיציב את רכבת ישראל בין חברות הרכבות הטובות ביותר בעולם. הטכנולוגיה החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה וכך גם את כמות הרכבות שנוכל להפעיל על מסילות ארצנו. רכבת ישראל ממשיכה להוביל, לפתח ולחבר בין קצוות הארץ – בבטיחות, באמינות ובקידמה הטכנולוגית ששמה את בטיחותם של נוסעינו במרכז סדר העדיפויות".











עוד כתבות שיעניינו אותך

ההצהרה המלאה

נתניהו: "מטוסי ישראל ייראו בקרוב מעל טהרן"

קובי אליה
שידור חוזר

בסמוך למרחב המוגן: רגע של הפוגה ושמחה עם הקול החדש

מערכת הקול החדש
כך זה נשמע

כשבצלאל קאהן פרץ לגל השקט בליל שבת

נתי שולמן
צפו בתיעוד

כ"ץ למטכ"ל: "תקלפו את הטילים, תקלפו את כל המטרות"

קובי פינקלר
מגן ולא ייראה

צפו: המוסד חושף תיעודים נדירים מהמבצע בתוך איראן

קובי אליה
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
צפו

צה"ל פונה ישירות לאזרחי איראן: "התרחקו מהמפעלים"

קובי פינקלר
צפו בדברים

נתניהו בזירת האסון: "תחשבו אם לאיראן היה נשק אטומי"

שלמה ריזל
אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
הוא ולא אחר

צפו: יידל ורדיגר בראיון על האלבום החדש

מנחם טוקר
צפו בתיעודים

היסטוריה: מאות מטרות רגישות הותקפו והושמדו בלב איראן

קובי פינקלר
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
צפו

למרות המחיר: "ישראל הייתה חייבת לעשות זאת"

אבי יעקב
'עם כלביא'

התיעודים להם ציפינו: פיצוצים ולהבות באיראן

פנחס בן זיו
התחיל לשרוק

רופאו של נתניהו חושף מה עשה שעות לפני המתקפה

יואב צור
הדברים המלאים

הוראות ראש הישיבה: אילו מוסדות חינוך ימשיכו לפעול?

נתי קאליש
כל הלמידה מרחוק

הוחלט: ביטול מוחלט של הלימודים בשבוע הקרוב

גדי פוקס
צה"ל חושף

המדענים שחוסלו פיתחו את התקן הפיצוץ של פצצת הגרעין

קובי פינקלר
צפו בתיעוד

הזירה ברחובות: ניצול שואה חולץ מבין ההריסות

קובי פינקלר
התקיפות נמשכות

לא הסוף: אתר הגרעין המרכזי בנטנז הותקף

קובי פינקלר