רכבת ישראל, ארכיון | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח של הרכבת לשנת 2040, שבה יבוצעו 300 מיליון נסיעות בשנה ברכבות חשמליות מתקדמות במהירות של עד 250 קמ"ש. מערכת השליטה והבקרה, שתופעל בשלב ראשון בקו מודיעין-ירושלים, תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר האיילון העמוס.

רכבת ישראל מתקדמת צעד נוסף בהטמעת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת ביותר בעולם ETCS – European Train Control System. המערכת החדשנית נועדה לשפר את בטיחות הנסיעה ולייעל את פעילות הרכבות, באמצעות ניטור מהירות הרכבת וסיוע לנהגים לעמוד בכללי הבטיחות, תוך הגדלת קיבולת ותדירות הרכבות.

הפרויקט החל בשנת 2018 בעלות של 2.1 מיליארד שקלים, וכלל הקמה של כ-100 אנטנות GSM המאפשרות תקשורת רציפה בין הרכבות לשני מרכזי בקרה חדשים שהוקמו בלוד ובקישון, ומבוססים על מחשב מרכזי (RBC) המחובר למערכת האיתות האלקטרוני ואחראי על ניהול המידע בזמן אמת. בנוסף, נפרסו כ-1,500 "בליזים" (יחידות ניטור) מתוך כ-5,000 יחידות שייכללו ברשת הארצית עם השלמתה. יחידות אלה מספקות מיקום מדויק של הרכבת ותומכות בתפעול בטיחותי ואמין. בנוסף, בוצעו התאמות טכנולוגיות ל-120 רכבות לצורך התממשקות עם המערכת החדשה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה: "שנת 2040 נראית אולי כמו עתיד רחוק, אבל במושגים של תשתיות תחבורה זהו יעד קרוב ורלוונטי. בחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מדינת ישראל מחוברת ברשת מסילות רכבת מהירות מקרית שמונה ועד אילת, המובילות 300 מיליוני נוסעים בשנה ונפח עצום של מטענים. לשם כך נדרשת השקעה מסיבית בטכנולוגיות המתקדמות בעולם בכל ההיבטים של הפעלת וניהול הרשת, תוך שמירה קפדנית על בטיחותה. המערכת המופעלת בימים אלה תתרום ללא ספק להשגת היעד שהצבנו בתוכניות הפיתוח של הרכבת".

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מציינים היום אבן דרך משמעותית במהפכה הרכבתית עם תחילת הפעלה של פרויקט אסטרטגי שיציב את רכבת ישראל בין חברות הרכבות הטובות ביותר בעולם. הטכנולוגיה החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה וכך גם את כמות הרכבות שנוכל להפעיל על מסילות ארצנו. רכבת ישראל ממשיכה להוביל, לפתח ולחבר בין קצוות הארץ – בבטיחות, באמינות ובקידמה הטכנולוגית ששמה את בטיחותם של נוסעינו במרכז סדר העדיפויות".











עוד כתבות שיעניינו אותך

לקראת העצרת

"העדשה של הדור החרדי": שוקי לרר חושף סיפורים

אפי סקקובסקי ומני וקשטוק
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
מסר חד וברור

ראש הישיבה בסרטון: "לבוא מרחוק רחוק, במסירות נפש"

אלי יעקובוביץ
יוצא דופן

מאזינים לזאנוויל: הרבי שלא תועד מעולם לצד ר' דוב

אליעזר חסיד
לפנות בוקר

צפו במבצע המורכב: נפל לבור בעומק 7 מטר וחולץ

פנחס בן זיו
ויכוח סוער בשידור

הח"כ לא יגיע לעצרת בגלל השלטים, מימרן התעמת

אבי מימרן
אגודה פנו לאגד

תופעה: נהגים ערבים באגד מתעללים בנוסעים חרדים מחיפה

פנחס בן זיו
צפו בתיעוד

הצגה חולנית: כך 'נמצאו' שרידי הגופה ברצועה

שלמה ריזל וקובי פינקלר
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
פגיעה קשה

צפו בתיעודים: ההוריקן היכה קשות באי הקריבי

שמעון כץ
תיעוד קפוא

צפו: כך חולצו הישראלים שנתקעו בסופת שלגים

אבי יעקב
ללא ניצולים

דקות לאחר ההמראה: כלל הנוסעים נהרגו בהתרסקות

שמעון כץ
צפו בתיעוד

מכת הביוב והחולדות בב"ב: "בעזה לא היה לנו ככה"

איתי דהן
חילוץ מורכב

דרמה ביער: הנעדר אותר לכוד בתוך בור עמוק

אבי יעקב
במסדרונות הכנסת

גולדקנופף יצביע בעד חוק הגיוס? זוהי תשובתו

שלום שטיין
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
ביקור מסוכן

היועץ מספר: "שמעתי את קול חי בסוריה, לא האמנתי"

קובי סגל
מסע מרתק

קרוקס או דווקא מדרסים? מה עושים כשהזוגיות מתערערת

הרב אריה אטינגר
עדותו המצולמת

כך ניסה השב"כ לגייס את אפי פלדבאום כסוכן

גדי פוקס