כל אחד מאיתנו יודע לזמזם ג'ינגל של פרסומת מוכרת. זה לא קל להלחין פרסומת שכולם יזמזמו, ולא מעט יוצרים נכשלים בניסיון להלחין ג'ינגל קליט. בתקופה האחרונה הבינה המלאכותית (ai) נכנסת לתחום המוסיקה בכלל, והמוסיקה לפרסום בפרט. האם היא יכולה להלחין את הלהיט הפרסומי הבא?
"קודם כל AI זו מהפכה מטורפת. בכל יום אנחנו לומדים משהו ומגלים כלים חדשים״ מספר אייל גן מור, סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום twisted.
עוד באתר:
באילו כלים אתם יוצרים מוסיקה באמצעות בינה מלאכותית?
התוכנה המובילה היא סונו (suno ai) שבמשרד הפרסום שלנו מאוהבים בה ונצמדים אליה. היא המקבילה של ׳צ'אט GPT׳ בעולם המוסיקה. היא גם מאוד מהנה ואני ״משחק״ איתה גם בזמני הפרטי: כותב שירים לילדים וברכות להורים. היתרון ב-AI, הוא שאין צורך להיות מומחה טכנולוגי ובמקרה הזה גם לא גאון מוזיקלי
מהם השימושים המקצועיים העיקריים שלכם ב׳סונו׳?
אנחנו יוצרים איתה פסקול רקע לסרטונים, במקום לנבור שעות בספריות מוזיקאליות בתשלום בחיפוש אחר הסאונד המתאים. בכמה פעולות פשוטות, וכתיבת כמה ׳פרומטים׳ (פקודות) ׳סונו׳ מנפקת לנו תוצאות מדהימות.
כשזה מגיע להלחנת ג׳ינגלים מושרים, כבר מדובר בחיסכון כלכלי משמעותי למשרד הפרסום ולמפרסם. אם אנחנו יוצרים קמפיין ״ימי מכירות״ לחברת רכבים, ׳צ'אט gpt׳ או קופירייטר מבריק כותבים מילים לשיר שמתקשר את המבצע הספציפי, ו׳סונו׳ מלחינה ומפיקה מוסיקאלית את השיר שמתאים לו. בשבוע הבא יהיה מבצע אחר, ואנחנו נייצר לו שיר אחר. אלו פעולות שעד היום היו לוקחות המון זמן ועולות הרבה כסף.
הבינה המלאכותית מסוגלת כבר עכשיו להחליף את מפיק מוסיקאלי אנושי?
זה מאוד תלוי בגודל של הפרויקט. אם אנחנו עובדים על קמפיין מאוד מושקע, עדיין נשתמש במוזיקאים מוכרים ואהובים שכותבים לנו שיר מותאם במיוחד עבורנו. אלה קמפיינים שמשקיעים בהם מא' עד ת' וברמה מאוד מאוד גבוהה. אבל בפרוייקטים השוטפים כמו קמפיין לרשתות חברתיות או לדיגיטל, כשאנחנו מחפשים רקע מוזיקלי ״חמוד״ – מוזיקאי אנושי לא יכול להתחרות בקצב ובעלויות של הבינה המלאכותית.
התוכנה מסוגלת להלחין ג׳ינגל פרסומי קליט וזכיר, כמו מלחין מוכשר ואנושי?
אני חושב שעדיין לא, אבל היא יכולה לעזור. המוזיקאים משתמשים בעצמם בתוכנות בינה מלאכותית. הם לומדים אותן, ויוצרים איתן רפרנסים. התוכנה ״זורקת״ למוסיקאי כיוונים, ומשם הוא כבר יודע גם לערוך את זה, גם לבחור את הכיוון הנכון וגם לנגן אותו הרבה יותר טוב מהתוכנה.
האזינו לראיון המלא והמרתק – מתוך התוכנית 'שטח שיווקי' בהגשת עפר גדנקן ב'קול חי'.