/ שטח שיווקי | עפר גדנקן

כל אחד מאיתנו יודע לזמזם ג'ינגל של פרסומת מוכרת. זה לא קל להלחין פרסומת שכולם יזמזמו, ולא מעט יוצרים נכשלים בניסיון להלחין ג'ינגל קליט. בתקופה האחרונה הבינה המלאכותית (ai) נכנסת לתחום המוסיקה בכלל, והמוסיקה לפרסום בפרט. האם היא יכולה להלחין את הלהיט הפרסומי הבא?

"קודם כל AI זו מהפכה מטורפת. בכל יום אנחנו לומדים משהו ומגלים כלים חדשים״ מספר אייל גן מור, סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום twisted.

באילו כלים אתם יוצרים מוסיקה באמצעות בינה מלאכותית?

התוכנה המובילה היא סונו (suno ai) שבמשרד הפרסום שלנו מאוהבים בה ונצמדים אליה. היא המקבילה של ׳צ'אט GPT׳ בעולם המוסיקה. היא גם מאוד מהנה ואני ״משחק״ איתה גם בזמני הפרטי: כותב שירים לילדים וברכות להורים. היתרון ב-AI, הוא שאין צורך להיות מומחה טכנולוגי ובמקרה הזה גם לא גאון מוזיקלי

מהם השימושים המקצועיים העיקריים שלכם ב׳סונו׳?

אנחנו יוצרים איתה פסקול רקע לסרטונים, במקום לנבור שעות בספריות מוזיקאליות בתשלום בחיפוש אחר הסאונד המתאים. בכמה פעולות פשוטות, וכתיבת כמה ׳פרומטים׳ (פקודות) ׳סונו׳ מנפקת לנו תוצאות מדהימות.

כשזה מגיע להלחנת ג׳ינגלים מושרים, כבר מדובר בחיסכון כלכלי משמעותי למשרד הפרסום ולמפרסם. אם אנחנו יוצרים קמפיין ״ימי מכירות״ לחברת רכבים, ׳צ'אט gpt׳ או קופירייטר מבריק כותבים מילים לשיר שמתקשר את המבצע הספציפי, ו׳סונו׳ מלחינה ומפיקה מוסיקאלית את השיר שמתאים לו. בשבוע הבא יהיה מבצע אחר, ואנחנו נייצר לו שיר אחר. אלו פעולות שעד היום היו לוקחות המון זמן ועולות הרבה כסף.

הבינה המלאכותית מסוגלת כבר עכשיו להחליף את מפיק מוסיקאלי אנושי?

זה מאוד תלוי בגודל של הפרויקט. אם אנחנו עובדים על קמפיין מאוד מושקע, עדיין נשתמש במוזיקאים מוכרים ואהובים שכותבים לנו שיר מותאם במיוחד עבורנו. אלה קמפיינים שמשקיעים בהם מא' עד ת' וברמה מאוד מאוד גבוהה. אבל בפרוייקטים השוטפים כמו קמפיין לרשתות חברתיות או לדיגיטל, כשאנחנו מחפשים רקע מוזיקלי ״חמוד״ – מוזיקאי אנושי לא יכול להתחרות בקצב ובעלויות של הבינה המלאכותית.

התוכנה מסוגלת להלחין ג׳ינגל פרסומי קליט וזכיר, כמו מלחין מוכשר ואנושי?

אני חושב שעדיין לא, אבל היא יכולה לעזור. המוזיקאים משתמשים בעצמם בתוכנות בינה מלאכותית. הם לומדים אותן, ויוצרים איתן רפרנסים. התוכנה ״זורקת״ למוסיקאי כיוונים, ומשם הוא כבר יודע גם לערוך את זה, גם לבחור את הכיוון הנכון וגם לנגן אותו הרבה יותר טוב מהתוכנה.

האזינו לראיון המלא והמרתק – מתוך התוכנית 'שטח שיווקי' בהגשת עפר גדנקן ב'קול חי'.



תגובות








עוד כתבות שיעניינו אותך

חשש כבד

שריפה פרצה בהרי ירושלים: הוכרזה מכת אש, תושבים פונו

שמעון כץ
החקירה נמשכת

בכבאות מעריכים: זו הסיבה לפריצת השריפה בהרי ירושלים

שמעון כץ
צפו

המלון עלה באש: 15 בני אדם נהרגו

שמעון כץ
קסם לחיים

תרגיל מיוחד ומטלטל; המתנה שיכולה לשנות לכם את החיים

הרב אריה אטינגר
האלימות מחריפה

הדרוזים מאוכזבים: "ישראל לא עמדה בהבטחות"

שמעון כץ
השריפה בעיר החרדית

האש מתפשטת במהירות: פונו בניינים בבית שמש

שמעון כץ
צפו

תועד במצלמות: התושב הערבי מצית שדה פתוח

אבי יעקב
תיעוד

מוקד חדש: שריפה התקרבה במהירות לקו הבתים

אבי יעקב
"יש פה מישהו?"

תיעוד דרמטי: מוודאים שאיש לא נשכח ברכבים

אלי יעקובוביץ
באופן שיטתי

הסיר שלטי חטופים - ונאלץ להתפטר מתפקידו

שמעון כץ
הדרמה בעיצומה

תיעוד אווירי מכביש 1: השריפות שנקלטו במצלמות התנועה

גדי פוקס
לצמצם סיכונים

תיעוד חריג: הטרקטור הורס את גדר ההפרדה בכביש 1

אבי יעקב
300 אלף ליטר מים

לא רק מהאוויר, כך צה"ל מסייע למלחמה בשריפות

קובי פינקלר
מחאות סוערות

הדרוזים יצאו למחות: "הגנו על האחים שלנו"

אבי יעקב
בן 19

תושב ירושלים הסית ונעצר: "ריבון העולמים, קח אותם"

גדי פוקס
על מה ולמה

המשטרה עצרה "זמר מוכר ולהקתו" והרכב נגרר

גדי פוקס
הפגנת זעם

הדרוזים משביתים את כבישי הצפון: "נהפוך את כל המדינה"

שמעון כץ
צפו

עדכון רפואי מקרעסטיר: כמה מתפללים קיבלו סיוע

אבי יעקב
12 לוחמי אש נפגעו

9 מוקדי שריפה, 163 צוותי כיבוי פועלים בשטח • כל העדכונים

מערכת אמס
התושבים הוחזרו

בכב"ה מעריכים: 20,000 דונם נשרפו, 21 לוחמי אש נפצעו

קובי אליה