
גוגל שלחה לאחרונה מייל למשתמשים ישראלים על פיצוי כספי בעקבות הסדר פשרה שאושר בבית המשפט המחוזי בלוד. ההסדר נוגע לחידוש וביטול מינויים דרך Google Play, בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017 על ידי מרדכי מלאכי, תושב ביתר עילית.
מלאכי טען כי גוגל לא הבהירה שמשתמשים שנרשמו למינויים באפליקציות דרך החנות יחויבו אוטומטית בחידוש, דבר שלטענתו הפר את חוק הגנת הצרכן. הוא נתקל בכך לאחר שמינוי לאפליקציית "רימון" חודש ללא ידיעתו, וגוגל סירבה להחזיר לו את כספו.
עוד באתר:
לאחר שנים של דיונים, ב-2023 הושג הסכם פשרה שבמסגרתו גוגל תשלם 46.5 מיליון ש"ח למשתמשים שחויבו במינויים שנתיים בין השנים 2010-2022. בנוסף, היא תשנה את תנאי ההתקשרות שלה כך שיובהר כי מדובר במינויים שמתחדשים אוטומטית.
ההסדר כלל גם תשלום של שני מיליון ש"ח למלאכי ו-8 מיליון ש"ח שכר טרחה לעורכי דינו. עם זאת, היועצת המשפטית לממשלה ביקרה את ההסכם, בטענה שהפיצוי נמוך מדי ושכר הטרחה גבוה, אך הפשרה יצאה לפועל והמיילים נשלחו למשתמשים.
במיילים שנשלחו לא צוין סכום הפיצוי המדויק או מועד קבלתו, אך גוגל הודיעה שתשלח עדכון נוסף במידה והעברת הכספים לא תצליח. בינתיים, משתמשים שדיווחו על קבלת הפיצוי מציינים סכומים שנעים בין כמה שקלים למאות שקלים.
אם אתם זכאים לפיצוי מתוך עשרות המיליונים הללו – תקבלו הודעה ממייל עם הכתובת: [email protected]