ג'יפ מחליק בכיכר תנועה, הגבעה הצרפתית בירושלים, 2021 | צילום: דוברות הרלב"ד

בסוף השבוע והחל מהיום (חמישי), צפוי להגיע לאזורנו גל הקור הרציני ביותר בשנים האחרונות, בסופה שכונתה בידי השירות המטאורולוגי הישראלי- "קורל".

כידוע, שלג הוא אירוע נדיר בישראל. מדינתנו חמה יחסית ולרוב גם בחורף נחסכות מאיתנו הבעיות, הצרות והסכנות הנובעות מנהיגה בתנאי קרח ושלג. אמנם, כשסופה כזו בכל זאת פוגשת אותנו ומביאה איתה צפי לשלג בהרים הנמוכים, רובנו חסרי ניסיון בנהיגה הנדרשת לתנאים כאלו ורכבנו לא מתאימים ולא מצוידים כנדרש- רובם הם רכבי מיני או משפחתיים עם הנעה קדמית 2X4 שלא מספקת יכולת חיכוך וסחיבה לנסיעה על משטח חלק, מאובזרים ב-"צמיגי קיץ" שאינם מתאימים וחסרי שרשראות לגלגלים.

לקראת הסופה "קורל" הרלב"ד אספה בשבילכם את כל ההמלצות לנהיגה בטוחה בשלג:

ההמלצה העיקרית לנהיגה בשלג היא להימנע מראש מנהיגה, כולל ברכבי 4X4 ומסחריים. מי שאינם חייבים לנהוג בשעות ובמקומות המועדים לסכנת הצטברות קרח שחור ושלג בדרכים – שלא ינהגו. במקרה הצורך, במזג אוויר סוער מוטב להשתמש בתחבורה ציבורית.

אם בכל זאת עליכם לנהוג, חשוב לזכור את אוסף הנקודות הבאות:

● לפני הנסיעה יש להתעדכן בתחזית ובחסימות כבישים, להימנעות מהיקלעות לסכנות, עומסים ופקקים.

● פתיתי שלג מגבילים את שדה הראייה יותר מגשם רגיל, גם באוויר וגם נוטים להיערם על השמשה והמגבים לא תמיד מצליחים לגרוף אותם.

● אם השלג מצטבר הוא מכסה את הכביש, מטשטש את גבולותיו ומסתיר את סימוניו.

● כלים הנדסיים כבדים שמפנים את השלג מהדרך ומפזרים מלח על הכביש נוסעים באיטיות ומביאים להצרת הכבישים.

● השלג המפונה בעיר חוסם חלקי מדרכה וגורם להולכי הרגל לרדת לכביש.

● שאריות השלג שטרם נמס והבוץ של השלג שנמס הם גורמי החלקה מסוכנים, שאנו לא מורגלים או מכירים אותם רוב ימות השנה.

● השלג קופא, הופך לקרח ושולל מהנהג ומהרכב את יכולת הבלימה, ההיגוי והאצה:

■בלימה חלשה, לפעמים כלל לא – מתנופת הנסיעה הרכב עלול להמשיך להחליק.

■חוסר היגוי – הרכב ממשיך ישר למרות הפניית ההגה.

■קושי בהאצה והשגת מומנט (קג"מ, קילוגרם למטר) – בלחיצה על הגז הגלגלים מסתובבים במקום והרכב עלול להסתחרר.

כללים לנהיגה בטוחה בשלג:

●מי שלא חייב – לא נוהג.

● שימוש בהנעה 4X4 להגברת חיכוך ויציבות. בזינוק ובזחילה איטית בשלג ניתן לנעול דיפרנציאל (אין לנעול בעת נסיעה שגרתית).

● שמירה על מהירות נהיגה איטית מאוד, לא להגביר מלכתחילה.

● שימוש בבלמים, בהגה ובגז בעדינות רבה.

● שמירת מרחק גדול מרכבים אחרים.

● הדלקת אורות נמוכים דולקים למניעת סינוור (חובה גם על פי החוק).

העיקר הוא להפוך את אירוע השלג לזיכרון מתוק ולא טרגדיה!











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו בתיעוד

הזירה ברחובות: ניצול שואה חולץ מבין ההריסות

קובי פינקלר
כל הלמידה מרחוק

הוחלט: ביטול מוחלט של הלימודים בשבוע הקרוב

גדי פוקס
הדברים המלאים

הוראות ראש הישיבה: אילו מוסדות חינוך ימשיכו לפעול?

נתי קאליש
מגן ולא ייראה

צפו: המוסד חושף תיעודים נדירים מהמבצע בתוך איראן

קובי אליה
הוא ולא אחר

צפו: יידל ורדיגר בראיון על האלבום החדש

מנחם טוקר
התחיל לשרוק

רופאו של נתניהו חושף מה עשה שעות לפני המתקפה

יואב צור
צה"ל חושף

המדענים שחוסלו פיתחו את התקן הפיצוץ של פצצת הגרעין

קובי פינקלר
'עם כלביא'

התיעודים להם ציפינו: פיצוצים ולהבות באיראן

פנחס בן זיו
צפו בתיעוד

כ"ץ למטכ"ל: "תקלפו את הטילים, תקלפו את כל המטרות"

קובי פינקלר
שידור חוזר

בסמוך למרחב המוגן: רגע של הפוגה ושמחה עם הקול החדש

מערכת הקול החדש
צפו

למרות המחיר: "ישראל הייתה חייבת לעשות זאת"

אבי יעקב
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
צפו בתיעודים

היסטוריה: מאות מטרות רגישות הותקפו והושמדו בלב איראן

קובי פינקלר
התקיפות נמשכות

לא הסוף: אתר הגרעין המרכזי בנטנז הותקף

קובי פינקלר
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
צפו

צה"ל פונה ישירות לאזרחי איראן: "התרחקו מהמפעלים"

קובי פינקלר
כך זה נשמע

כשבצלאל קאהן פרץ לגל השקט בליל שבת

נתי שולמן
צפו בדברים

נתניהו בזירת האסון: "תחשבו אם לאיראן היה נשק אטומי"

שלמה ריזל
ההצהרה המלאה

נתניהו: "מטוסי ישראל ייראו בקרוב מעל טהרן"

קובי אליה