ג'יפ מחליק בכיכר תנועה, הגבעה הצרפתית בירושלים, 2021 | צילום: דוברות הרלב"ד

בסוף השבוע והחל מהיום (חמישי), צפוי להגיע לאזורנו גל הקור הרציני ביותר בשנים האחרונות, בסופה שכונתה בידי השירות המטאורולוגי הישראלי- "קורל".

כידוע, שלג הוא אירוע נדיר בישראל. מדינתנו חמה יחסית ולרוב גם בחורף נחסכות מאיתנו הבעיות, הצרות והסכנות הנובעות מנהיגה בתנאי קרח ושלג. אמנם, כשסופה כזו בכל זאת פוגשת אותנו ומביאה איתה צפי לשלג בהרים הנמוכים, רובנו חסרי ניסיון בנהיגה הנדרשת לתנאים כאלו ורכבנו לא מתאימים ולא מצוידים כנדרש- רובם הם רכבי מיני או משפחתיים עם הנעה קדמית 2X4 שלא מספקת יכולת חיכוך וסחיבה לנסיעה על משטח חלק, מאובזרים ב-"צמיגי קיץ" שאינם מתאימים וחסרי שרשראות לגלגלים.

לקראת הסופה "קורל" הרלב"ד אספה בשבילכם את כל ההמלצות לנהיגה בטוחה בשלג:

ההמלצה העיקרית לנהיגה בשלג היא להימנע מראש מנהיגה, כולל ברכבי 4X4 ומסחריים. מי שאינם חייבים לנהוג בשעות ובמקומות המועדים לסכנת הצטברות קרח שחור ושלג בדרכים – שלא ינהגו. במקרה הצורך, במזג אוויר סוער מוטב להשתמש בתחבורה ציבורית.

אם בכל זאת עליכם לנהוג, חשוב לזכור את אוסף הנקודות הבאות:

● לפני הנסיעה יש להתעדכן בתחזית ובחסימות כבישים, להימנעות מהיקלעות לסכנות, עומסים ופקקים.

● פתיתי שלג מגבילים את שדה הראייה יותר מגשם רגיל, גם באוויר וגם נוטים להיערם על השמשה והמגבים לא תמיד מצליחים לגרוף אותם.

● אם השלג מצטבר הוא מכסה את הכביש, מטשטש את גבולותיו ומסתיר את סימוניו.

● כלים הנדסיים כבדים שמפנים את השלג מהדרך ומפזרים מלח על הכביש נוסעים באיטיות ומביאים להצרת הכבישים.

● השלג המפונה בעיר חוסם חלקי מדרכה וגורם להולכי הרגל לרדת לכביש.

● שאריות השלג שטרם נמס והבוץ של השלג שנמס הם גורמי החלקה מסוכנים, שאנו לא מורגלים או מכירים אותם רוב ימות השנה.

● השלג קופא, הופך לקרח ושולל מהנהג ומהרכב את יכולת הבלימה, ההיגוי והאצה:

■בלימה חלשה, לפעמים כלל לא – מתנופת הנסיעה הרכב עלול להמשיך להחליק.

■חוסר היגוי – הרכב ממשיך ישר למרות הפניית ההגה.

■קושי בהאצה והשגת מומנט (קג"מ, קילוגרם למטר) – בלחיצה על הגז הגלגלים מסתובבים במקום והרכב עלול להסתחרר.

כללים לנהיגה בטוחה בשלג:

●מי שלא חייב – לא נוהג.

● שימוש בהנעה 4X4 להגברת חיכוך ויציבות. בזינוק ובזחילה איטית בשלג ניתן לנעול דיפרנציאל (אין לנעול בעת נסיעה שגרתית).

● שמירה על מהירות נהיגה איטית מאוד, לא להגביר מלכתחילה.

● שימוש בבלמים, בהגה ובגז בעדינות רבה.

● שמירת מרחק גדול מרכבים אחרים.

● הדלקת אורות נמוכים דולקים למניעת סינוור (חובה גם על פי החוק).

העיקר הוא להפוך את אירוע השלג לזיכרון מתוק ולא טרגדיה!











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער
צפו בתיעוד

מכת הביוב והחולדות בב"ב: "בעזה לא היה לנו ככה"

איתי דהן
מסר חד וברור

ראש הישיבה בסרטון: "לבוא מרחוק רחוק, במסירות נפש"

אלי יעקובוביץ
חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
לקחו בעלות על הצהוב

מטה החטופים דורש 400,000 ש"ח מהישיבה

גדי פוקס
עדותו המצולמת

כך ניסה השב"כ לגייס את אפי פלדבאום כסוכן

גדי פוקס
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
יוצא דופן

מאזינים לזאנוויל: הרבי שלא תועד מעולם לצד ר' דוב

אליעזר חסיד
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש