
תושבי ירושלים צפויים להתמודד עם שיבושים חסרי תקדים בתחבורה הציבורית החל מיום רביעי הקרוב – כ"ג באייר, כאשר הרכבת הקלה תושבת חלקית למשך 14 שבועות. עבודות החיבור של הקו האדום לקו הירוק יובילו לפגיעה משמעותית בשירות התחבורה הציבורית העירוני.
על פי התוכניות, בין התחנות 'גבעת המבתר' בצפון מזרח העיר, סמוך לשכונת רמת אשכול, ועד לתחנה המרכזית שבמרכז העיר – לא יופעל כלל שירות רכבות. מה שיותיר את תושבי מרכז העיר ללא מענה תחבורתי הולם. מגבעת המבתר צפונה לכיוון נווה יעקב יופעל שירות רכבות, אולם תושבי פסגת זאב ונווה יעקב לא יוכלו להגיע ישירות למרכז העיר – ויצטרכו לעלות על אוטובוס בגבעת המבתר.
מהתחנה המרכזית אל הדסה עין כרם – במסלול המשרת את שכונות דרום-מערב ירושלים כמו קרית מנחם, עיר גנים, קרית היובל, בית הכרם ובית וגן – הרכבת תופעל עם קרון בודד במקום שניים, אך מבלי שיפור התדירות – מה שצפוי להוביל לעומסים קשים ברכבות.

עוד באתר:
על פי הצהרות צוות תכנית אב לתחבורה, התדירות המתוכננת היא רכבת כל 6 דקות, אך בפועל, התדירות עשויה להיות נמוכה יותר. מצב זה צפוי להוביל לעומסים כבדים, זמני המתנה ארוכים וצפיפות בלתי נסבלת בקרונות.
נוסעים רבים זועמים על ההשבתה הממושכת: "3 וחצי חודשים בלי רכבת?", תוהה דוד, תושב קריית יובל שעושה שימוש יומיומי ברכבת בדרכו אל הכולל שבמרכז העיר, "זה כולל גם את ימי בין הזמנים וגם את תשעה באב – זמנים בהם המונים מגיעים לירושלים. איך בדיוק הם אמורים להתנייד?".
למרות ההשבתה המשמעותית, קווי האוטובוס המשרתים את שכונות דרום-מערב העיר – קווים 20, 21, 24, 27, ו-29 – לא יתוגברו. במקום זאת, מסלולי הקווים יוארכו מהתחנה המרכזית לאזור שוק מחנה יהודה.
במקטע המרכזי של הרכבת הקלה, בין התחנה המרכזית לגבעת המבתר, יופעלו ארבעה קווי שאטל חינמיים, אך בתדירות נמוכה של אחת ל-10 דקות. בהתחשב בכך שהרכבת הקלה בתדירות דומה כבר מתקשה לעמוד בביקושים, קיים ספק רב אם קווי השאטל יספקו מענה הולם.
הקווים שיופעלו הם: קו 500 מגבעת המבתר לדווידקה, קו 501 מגבעת התחמושת לתחנה המרכזית, קו 502 מהתחנה המרכזית לעירייה, וקו 503 מתחנת גבעת המבתר לעירייה.
בשכונות צפון ירושלים המצב נראה טוב יותר. הרכבת הקלה תפעל בין נווה יעקב לגבעת המבתר עם שני קרונות, ושמונה קווי אוטובוס (22, 25, 49, 65, 66, 274, 540, 541) יתוגברו בכ-25% מהנסיעות היומיות.
ממשטרת ירושלים נמסר לפני כחודש: "המשטרה הודיעה כי היא מתנגדת לביצוע העבודות במתכונת שהוצגה. מדובר בפגיעה משמעותית בציבור שלא לצורך לתקופה ארוכה ללא מענה הולם לציבור הנוסעים"
עוד מסרו במשטרה: "חרף העובדה שהתכנון בוצע מבלי לשתף את המשטרה כלל ומבלי לשמוע את עמדתה מראש, הרי שהמשטרה הציעה חלופות להשבתה המתוכננת על ידי הגורמים השונים לרבות ביצוע עבודות במקטעים לחלופין, על מנת לשמר פעולה רציפה של הרכבת לטובת הציבור. הגורמים השונים בחרו להתעלם מהצעות המשטרה ללא כל הצדקה סבירה, והתוצאה תהיה פגיעה משמעותית בציבור אשר ניתן היה למזערה".