
חברת התעופה הישראלית ישראייר, בבעלות רמי לוי ובניהולו של אורי סירקיס, נמצאת בשלב מתקדם של משא ומתן לרכישת מטוס נוסף מדגם איירבוס A320, הצפוי להצטרף לצי הפעיל של החברה באפריל 2026. כך דווח לראשונה ב'ערוץ הכלכלה'. מדובר במטוס עשירי בצי, שיהיה גם החמישי שיפעל בחכירה יבשה, מה שיביא לאיזון מושלם בצי המטוסים של ישראייר – חמישה בבעלות מלאה וחמישה בחכירה.
המהלך מגיע חודשים ספורים לאחר שהחברה רכשה מטוס A320-200 נוסף בתמורה ל-21.6 מיליון דולר – עסקה שהשלימה את הצי לתשעה מטוסים עד כה, כולם מדגם איירבוס. נכון להיום, מדובר בצי אחיד ויעיל: חמישה מטוסים בבעלותה הישירה של החברה וארבעה נוספים בחכירה יבשה.
תוספת המטוס העשירי משתלבת כחלק מהאסטרטגיה רחבת ההיקף של ישראייר להרחיב את פעילותה המסחרית ולחצות את רף שני מיליון הנוסעים בשנה כבר בשנת 2026. באופק, בין היתר, עומדת האפשרות להשקת קו טיסה ישיר לניו יורק – יעד נחשק במיוחד עבור הציבור הישראלי – לאחר שהתקבלו האישורים הדרושים להפעלתו.
עוד באתר:
במקביל, ישראייר מרחיבה את פעילותה משמעותית ביוון – ובעיקר באתונה – יעד שהפך בשנים האחרונות לפופולרי במיוחד בקרב הישראלים. לפי נתוני מאי 2025, החברה כבר רשמה 190 אלף הזמנות לאתונה בלבד, עם תחזית לסיים את השנה עם יותר מ-350 אלף נוסעים ליעד זה. בסך הכול, היקף הנוסעים הצפוי לכלל יוון עומד על מעל 600 אלף – כמעט פי שניים ממספר הנוסעים הכולל ליוון בשנת 2024, שעמד על 362,561. מדובר בנתון שמעל ומעבר ליעד שהוגדר בתחילת השנה – 446 אלף נוסעים.
"אנחנו רואים ביקוש חסר תקדים ליוון, ובעיקר לאתונה", אמר אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, בהתייחס לתחזית המעודכנת. לדבריו, "בשבועות האחרונים חלה קפיצה של כ-80 אחוז בביקוש – מה שמצביע על תנועה אדירה של תיירים ישראלים לקיץ הקרוב, לצד מגמה חזקה של תיירות חוזרת וסופי שבוע ארוכים גם מחוץ לעונה".
בישראייר מדגישים כי הרחבת צי המטוסים, לצד קידום יעדים חדשים באירופה ובצפון אמריקה, תואמים את החזון להפוך לחברת התעופה השלישית בגודלה בישראל – עם דגש על פעילות יעילה, מחירים נגישים, וצמיחה עקבית במספר הנוסעים.