
האדמו"ר מבאבוב בהתייחסות מיוחדות למצב החמור ששורר בארצינו הקדושה: לאחר החופה לנכדתו שהתקיימה אמש בברוקלין, במקום להתחיל ברכות לציבור הרבי החל לדבר על תושבי ארץ הקודש ולברכם.
"אעלה את ירושלים על ראש שמחתי" פתח האדמו"ר את דבריו. "היום יש עוד כוונה בזה, לחשוב על ארץ ישראל. אנו עומדים כאן בשמים הפתוחים בעוד אחינו בני ישראל תושבי ארץ הקודש נמצאים שוכבים בבונקרעס (מקלטים), אנשים נשים וטף, השם ישמרנו".
"אנו אומרים בי"ג מדות (בתשליך) בתפלה שהחיד"א מביא נא גיבור דורשי יחודך כבבת שמרם ותמלא רחמים על כל אחינו בני ישראל הנפוצים בארבע כנפות הארץ ובפרט על יושבי ארץ ישראל ועל יושבי העיר הזאת ועל כל קהל הקודש הזה, ומביא שם בפסוק ישעיה הנביא אומר כל כלי יוצר עליך לא יוצלח ותרגום יונתן אומר כל זי"ן כל מיני כלי זיין (כלי מלחמה) יתקן עליך ירושלים לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי שנשמע מארץ ישראל רק בשורות טובות ושמחות" אמר האדמו"ר.
עוד באתר:
"הרבי מצאנז זיע"א בזקנותו לא יכל להשתתף בשמחת נכדו ושלח מכתב עם ברכות בו כתב "ותשמחו בשמחות וגיל ושמחתנו תיהיה שלימה". אפשר לומר שהכוונה בלשונו הקדושה, 2 דברים אנו עושים בחופה זכר לחורבן. 1 שמים אפר על ראש החתן במקום הנחת תפילין, 2 החתן שובר כוס, והכל זכר לחורבן. יכול להיות שהכוונה במה שאומרים בברכת המזון של חתונה ושבע ברכות 'דוי הסר וגם חרון', מבקשים שיפסק הכאב של הגלות ואז אומרים ואז אילם בשיר ירון – אל"ם ר"ת 'את מקודשת לי' יהיה סיבה בשיר ירון ולא יהיה כל הדברים האלה".
"ואולי זה כוונת זקיני מצאנז 'ותהיה שמחתינו שלימה שהשמחה תיהיה בשלימות תודה וכל זמרה" הוסיף האדמו"ר. "השם יעזור שכל אלו ששמחים ביחד עמנו שיתעורר זכות אבותינו הקדושים שיקחו לתוך ביתם רפואות וישועות וילדים שהולכים בדרך הישר זיווגים טובים, ובקרוב נשמע מכולם רק שמחות ונחת שנזכה לשמחה הגדולה ושמחת עולם על ראשם בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".