
הציבור בישראל צפוי להתמודד עם שורת התייקרויות נרחבות בתחילת חודש יולי, כאשר יצרניות מזון ומשקאות מרכזיות מודיעות על עדכוני מחירים – חלקם חדים במיוחד. כך לפי סקירה ב-TheMarker.
בענף מוצרי החלב, מחלבות רמת הגולן, הנמצאות בבעלות חברת "זנלכל" ונחשבות לשחק מתרחב בשוק, צפויות להעלות מחירים בשיעור של עד 2%. העלייה תתבצע על מוצרים שאינם בפיקוח בלבד, ביניהם: שמנת להקצפה ולבישול, גבינות בולגרית וצפתית, חלב מועשר וחלב נטול לקטוז.
בתחום המשקאות, גם חברת טמפו – מהבולטות בישראל – מודיעה על גל התייקרויות חדש, שיגיע עד ל־6.4%. לפי הודעת החברה, מחירי פפסי וג'אמפ יתייקרו ב־3.1%, סודה תעלה ב־2.9%, בירה איגל ב־5.4% ומשקה האנרגיה גוארנה יתייקר בשיעור המרבי של 6.4%.
עוד באתר:
בנוסף, ענף הקפה והשוקולד יצטרף גם הוא לגל ההתייקרויות. חברת שטראוס צפויה לעלות את מחירי הקפה והשוקולד בשיעור משמעותי של עד 16%. העלאה זו, שצפויה להיכנס לתוקף ב־1 ביולי, נחשבת לאחת החריפות בסבב ההתייקרויות הקרוב.
בזמן שהמחירים המקומיים עולים, נרשמת מגמה הפוכה בשוקי הסחורות בעולם. מחירי האורז בבורסות הבינלאומיות ירדו בכ־30% במהלך השנה האחרונה – מ־638 דולר לטונה ברבעון הראשון של 2024, ל־455 דולר בלבד ברבעון הראשון של 2025. עם זאת, בענף המזון המקומי מייחסים את ההתייקרות דווקא לעלייה בעלויות היבוא של אורז פרימיום מתאילנד, אשר מהווה רכיב משמעותי בשוק המקומי.
בתוך כך, רשת שופרסל כבר החלה ליישם בפועל שינויים במחירים. כך דווח בעיתון "דה מרקר": מארז של ארבע קופסאות טונה (בשמן צמחי או במים) עלה בסניפי שופרסל אקספרס מ־24.90 שקל ל־27.90 שקל – עלייה של 12%. בסניפי "שופרסל שלי", המחיר החדש עומד על 26.90 שקל – עלייה של 8%.
הגל הקרוב של עליות המחירים נוגע למוצרי יסוד המשפיעים כמעט על כל בית בישראל, והציבור צפוי לחוש זאת היטב כבר בימים הראשונים של חודש יולי.