
נע אנכי בדרכים בימים אלו ואין לי האפשרות להכין הגליון במתכונת הקבועה, וקצת הצטערתי על כך, כי ככל שהמאמר משובב, הרי החידושים הם חלק ממני ובפרט שיש הרבה קוראים שמגיבים לי כהנה וכהנה.
בשבוע שעבר קיבלתי אימייל מיהודי ניו יורקי שסיפר לי שהיה בנופש בהרים (מאונטיינס) ובסעודה שלישית חיפשו מי שיאמר דבר תורה, אך לשוא, דחקו באחד מן המסובים לומר משהו, ענה ואמר כי לא הכין אבל יש תחת ידיו גליון ׳מעדני הפרשה׳ והקריא את הווארט של ׳ונפשנו קצה׳ והוסיף ראיות לדבריי והרחיב בענין, עקב כך הוא מבקש להצטרף למנויים.
סיפורים כאלו מעניקים לי סיפוק כי לא לשוא כל עמלי, למרות שרוב הקוראים מקיימים בעצמם ׳לא המדרש עיקר אלא המעשה׳ אך הכל שווה בעבור אותם שמספרים לי כי מדפיסים החידושים מדי שבוע 2 העתקים אחד מביאים לבית הכנסת ואחד משאירים לשולחן השבת.
עוד באתר:
פרשת השבוע היא הפרשה שנקראת הכי הרבה מכל הפרשיות, כ-40 פעמים בשנה, לכן השבת היא שבת מיוחדת שהרי כוללת בתוכה את כל החגים, שקרבנות המועדים מוזכרים בפרשתנו, זה גם מרומז בשם הפרשה ׳פינחס׳, מתחיל באות פ׳ ומסיים באות ס׳ זהו פסח – סוכות, האות נ׳ היא שבועות שהוא חג ללא תאריך אלא יום החמישים מחג הפסח, י׳ הוא י׳ תשרי – יום הכיפורים, ח׳ הוא ראש השנה שנקרא חודש, ככתוב תקעו בחודש שופר. שהרי ר״ה הוא ראש חודש תשרי.
לא חבל על חידוש כזה שלא יודפס ויפורסם?
פתאום ה׳ אינה לידי, כי שכני החשוב אדמו״ר מדרהוביץ, שמזה מספר חדשים מוציא גליון בשם ׳מתיקא כדובשא׳, שכשמו כן הוא ׳מתוק מדבש׳ ומדי שבוע הוא מצטט שם חידושים שהבאתי בגליונות מלפני מספר שנים, על כן אנצל את ההזדמנות ואצרף את גליונו ומי שחפץ בכך ימצא את חידושיי במדור ׳מעדני דבש׳.
איחוליי הלבביים כי שלושת השבועות שלפנינו יהפכו בקרוב לימי חול המועד ושמחה של כגאולתנו המתקדמת בצעדי ענק לעינינו המשתאות.
בברכת שבת שלום ומבורך
ישראל אהרן קלצקין