
לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.
זהו שבוע מיוחד ומרגש עבורי, זה קורה רק פעם אחת בחיים ובמקרים נדירות פעמיים בחיים.
תפילותיה של בתי בת הזקונים (בינתיים) נתקבלו לפני אדון כל ובשעה טובה ומוצלחת באה השבוע בברית האירוסין עם בחור ת"ח ויר"ש שכל רואיו ומכיריו יעידו כי הוא מיחידי סגולה וברום המעלה.
עוד באתר:
וכשאני אומר 'בינתיים' אני מתכוון למה שקרה עם הרבי מויזניץ מאנסי, שאחר שהשיא את בתו הצעירה ורקד עם המטאטא, עברו תשעה ירחי לידה ונולדה לו בת זקונים נוספת והוא תמיד אומר שיש לו 2 יונגסטע איידים'ס.
סיפור זה שאספר לקמן, שקשור לשידוך, אני כבר רוצה לספר לכם כשלושה חודשים בגלל המסר הנלהב שהוא טומן בחובו וכל שבוע דחיתי זאת וחשבתי, יותר מתאים לספר זאת כאשר הישועה בוא תבוא והיא תתארס בשעטו"מ.
יום אחד בתי נכנסת הביתה ואני רואה על פניה שמצב הרוח אינו כתמול שלשום והיא סוערת במקצת.
'מה קרה בתי היקרה?' והיא מספרת לי סיפור שמאוד הביך אותי, כי בדרך כלל אני שולף תשובות עוד לפני שהשואל מסיים את השאלה ועל השאלה שבפיה נאלמתי דום ולא ידעתי מה לענות.
וכך הוה מעשה בפיה: בכיתתי יש ילדה אחת שהיא שונה מכולם בלשון המעטה וכמאמר החכם: 'לא חכם רבה ולא טיפש זוטא', אני נוהגת כמו שראיתי דוגמא אישית כאן בבית, לכבד כל אחד בכלל, וביותר את המסכנים ושבורי הלב, ב"ה מדי שבת סועדים על שולחננו כל מי שאין לו בית ואכמ"ל.
היום התארסה אחת הבנות בכיתה ואותה חכמה היתה במצב רוח מרומם, היא ניגשת אלי בהפסקה ואומרת לי: שמת לב שרוב הכיתה כבר התארסו חוץ ממך ומפלונית? את יודעת למה? כי אני מתפללת מכל הלב שאתן לא תתארסו.
וואו, הייתי בהלם ושאלתי בתמיהה: למה את עושה את זה? והיא עונה בפשטות: כי אתן היחידות שמתייחסות אלי יפה ומכבדות אותי ואם אתן תתארסו ותתחתנו, לא יהיה מי שיסתכל עלי.
ובתי הצדקנית עם דמעתה על לחייה שואלת אותי מה אני חושב שנכון לעשות במקרה כזה?
מה אני אענה לה? שתקתי כמה רגעים ואמרתי לה: בתי היקרה, אנו תלמידים של רבינו הגאון הצדיק בעל 'בן מלך' זיע"א והוא תמיד אמר ושינן שוב ושוב: 'מעשיית טוב לא מפסידים' 'אין שומע לי ומפסיד' וכו'.

נכון, את עברת כבר את היום הולדת ה-19 ולפי מידותיך וכשרונותייך ושאר מעלותייך, כבר היה צריך לחטוף אותך ואין ספק כי ההמתנה היא רק לטובתך, ולגבי קשרייך הלאה עם אותה ילדה, לא יודע מה לענות לך, תני לי לחשוב מעט ובעיקר להתפלל לה' שיאיר את עיניי ואת גם תתפללי להקב"ה שינחה אותך בדרך הישרה ושתמצאי את העצה הנכונה מה לעשות.
הוספתי לה: שאין כל פגם לדבר אל הקב"ה בשפת האם ולספר לו את מה שקרה ולבקש ממנו עצה והדרכה.
למחרת היא מספרת לי כי היא התפללה חזק והשי"ת שלח לה רעיון, היא קנתה לה מתנה כלשהי לתשומת לב והיא הזמינה אותה לצאת איתה לפארק ושם נתנה לה את השי ואמרה לה: יש לי רעיון שייטיב עבורך ועבורי.
הילדה נדלקה וציפתה למוצא פיה וכך בתי אמרה לה: חז"ל אמרו, 'המתפלל בעד חבירו והוא צריך לאותו דבר הוא נענה תחילה', ולכן בואי נעשה תחרות ונראה מי ינצח, הנה הכנתי 2 פתקים יפים, על אחד כתבתי את שמך ושם אמך ואת זה אשמור בסידור שלי בסוף שמו"ע איפה שמבקשים בקשות אישיות, על הפתק השני כתבתי את שמי ושם אמי 'שפרינצא לאה בת חי' שינדל דבורה' ואת זה תשמרי בסידור שלך, אני אתפלל עליך מכל הלב שתתארסי בקרוב ואת תתפללי מכל הלב שאני אמצא את זיווגי הנכון בקרוב ומי שיתארס מוקדם יותר, סימן שהוא התפלל יותר מעומק הלב והא ראיה שהוא נענה תחילה.
הילדה נענתה לאתגר והבטיחה לעשות את חלקה בענין.
שבוע שעבר בתי פונה אלי ושואלת אם אוכל בבקשה לעזור לה בענין מסוים.
אוכל לנסות, מה הענין? ואז בתי מספרת לי כי אותה ילדה אמורה לטוס במוצאי תשעה באב לארץ ישראל להשתתף בקעמפ עם מס' חברות, אך שאר החברות רק יגיעו ביום חמישי ארצה והילדה חסרת אונים מה לעשות בארץ בשלושת הלילות והימים הללו והיכן להתאכסן?
פניתי לכמה חברים ובני משפחה אך מסתבר שכולם יוצאים לחופשה מיד אחרי תשעה באב.
ואז נזכרתי באחותי הגדולה הצדקנית תחי' שכל הציפורים כבר נסו לה מן הקן, אני מכיר אותה, החופש שלה זה בבית ומעשה החסד טבועים בדמה ובנפשה והתשובה כמובן היתה מיד חיובית, כולל הבטחה להעסיק אותה ולוודא שיהיה לה הרבה כיף (פאן בלע"ז).
הילדה לא ידעה את נפשה מרוב שמחה ואושר וגם בתי תחי' היתה מאושרת מאין כמוה.
ובאותה שעה השוכן במרומים השקיף ממעון קדשו ואמר 'חזו בנותי חביבותי דמשתכחין מדאגה דיליה ועסקין בהטבת חבירתה' ולא ארכו השעות ובאותה ערב הגיעה כלתי תחי' לבקר בביתנו וסיפרה כי חבירתה יש לה אח מיוחד, אציל נפש ובעל מידות תרומיות, יר"ש ות"ח ורק זה עתה אחיו מעליו נישא וממילא יצא לשוק השידוכים.
לא הוצרכנו לברר הרבה כי כולם גמרו עליו את ההלל וב"ה השידוך קם והיה.
ענבי הגפן בענבי הגפן דבר נאה ומתקבל, אין שומע לי ומפסיד.
עוד קטע:
מיד לאחר ה'לחיים' מתקשר אלי הרב דרעדזנער, המראיין הנצחי של הקו הידוע 'קול מבשר' לאחל מזל טוב ושואל אותי האם כבר מצאתי רמז בפרשה לענין השידוך והפרשה? בס"ד עניתי לו במקום רמז שקשור למילה ואתחנן ולט"ו באב ולחתן כלה (רמז: המילה חתן מופיע במילה 'ואתחנן', אבל מה שאר האותיות מרמזות?
האיש שהוזמן לצלם את האירוסין, הר' מרדכי סוויט הי"ו התברר כת"ח דגול ובין צילום גברא לגברא, הוא הציג בפניי ווארט של הרוגוטשובער ב'צפנת פענח' וחידוש נפלא שחידש בעקבותיה על הפרשה על הפסוק 'עלה ראש הפסגה' והקב"ה העניק לי חידוש על חידושו והכנסתי לתוך הגליון.
חשבתם פעם מדוע פרשת 'שמע ישראל' מופיע בפרשה שקוראים מיד אחרי תשעה באב ושפותחת את בין הזמנים?
איך כל הלכות מזוזה מרומזים במילה 'מזזות' שבפרשתנו כולל בניקוד ובטעם?
איך מרומז במילים 'ושננתם לבניך', שרצוי לחזור ולשנן תלמודו מ' פעמים?
שכני וידידי הג"ר יעקב שלעזינגער, נכד ראש ישיבת הרמה, סיפר לי שתמוה לו מאוד קושיא של ה'חתם סופר' והוא ישמח אם אנסה לתרץ הענין ובס"ד עלה רעיון נפלא המתקשר בעניינא דיומא והוא נכתב תחת הכותרת 'בכל צרתם לו צר'.
האם שמתם לב אי פעם, שהמרחק בין ט"ו באב לט"ו בשבט, הוא בדיוק חצי שנה ושכל אחד קרוב בדיוק חודשיים לחג מרכזי שאף הוא ביום ט"ו לחודש והוא קשור למהות שכנו זה?
כל אלו ועוד חידושים שהועלו לראשונה על הכתב. [email protected]
בברכת שבת שלום ומבורך – נחמו נחמו עמי