שוטרי יחידת רכב כבד באגף התנועה – היחידה מסוגה בישראל, אכפו בגזרת מטה יהודה נגד עבירות תנועה מסכנות חיים של נהגי רכבים כבדים.
במהלך הפעילות נבדקה תקינות מערכות הבטיחות, אמצעי ריסון, רישוי והובלה בטוחה של אוטובוסים, משאיות, רכבי הסעות ועוד.
שוטרי יחידת רכב כבד איתרו במספר רכבים כבדים ליקויי בטיחות, שהיוו סכנה אמיתית על הכביש לכלל משתמשי הדרך ובהם: תקלת מנוע לא מטופלת, היעדר מנגנון מתיחה, מנגנון דלת מוטרדת – תקול, תפוחים ומסרקים משוחררים, נזילה מהמנוע, חיישן abs קרוע, תושבת מוט מייצב שבורה, בולם זעזועים –שבור ועוד.
עוד באתר:
רכבים כבדים הורדו מהכביש והנהגים נקנסו כל אחד בדו"ח ע"ס 1,000 ₪.
מנגנון מתיחה – ליקוי טכני וחוסר ברכיב חיוני שמווסת מתיחה ופוגע ישירות בתקינות הבלמים או מערכות קריטיות אחרות.
תפוחים – מפרקים כדוריים שמחברים בין זרועות ההיגוי לגלגלים. מסרקים – מנגנון שמעביר את סיבוב ההגה לגלגלים. וכשהם משוחררים ברכבים, זה מתבטא בסטייה משמעותית בכביש. הדבר פוגע ביכולת השליטה, מאריך את זמן התגובה, מגדיל סיכוי לאיבוד שליטה, במיוחד בירידות ובמהירויות גבוהות.
במשטרת ישראל קוראים לנהגים לנסוע בבטחה ובאחריות ולדאוג לתקינות הרכבים. מדובר בפעולות מצילות חיים.