
משרד התקשורת הודיע על עיצום כספי משמעותי שהוטל על חברת הוט מובייל בע"מ, בגובה 326,180 ש"ח, בעקבות גביית תשלומים עודפים מלקוחות – סכומים גבוהים מהאמור בהסכמי ההתקשרות עמם. ההחלטה התקבלה לאחר הליך פיקוח מקיף, שבו נמצאו עשרות פניות מוצדקות של מנויים שהתלוננו על חיובי יתר, ובדיקה העלתה כי התופעה רחבה מהמדווח.
שליש מהתלונות – נגד הוט מובייל
מהבדיקה שערך משרד התקשורת עלה כי 34% מכלל התלונות שהתקבלו בנושא חיובי יתר בתקופה שבין יוני לדצמבר 2024 – הופנו כלפי הוט מובייל. מדובר באחוז גבוה בהרבה מנתח השוק של החברה, מה שמעיד על כשל מערכתי בהתנהלותה. במשרד ציינו כי היקף המקרים בפועל עשוי להיות אף גדול יותר, שכן רבים מהצרכנים אינם מודעים לכך שחויבו ביתר או שאינם טורחים להגיש תלונה.
עוד באתר:
טענות החברה נדחו – והקנס הוחמר
הוט מובייל טענה כי מדובר ב"מקרים חריגים ונקודתיים" שנבעו משגיאות טכניות, אולם משרד התקשורת דחה את הטענות וקבע כי לא מדובר באירועים בודדים אלא בתופעה חוזרת. עוד נמצא כי רמת אי־העמידה של החברה בחוק אף החריפה ביחס לממצאים שנמצאו בהליך פיקוח קודם שנערך בשנה שעברה. בעקבות זאת, החליט המשרד להחמיר את גובה הקנס.
במשרד הוסיפו כי אף שהחברה הצהירה שנקטה צעדים לתיקון הליקויים, לא הוצגו ראיות מספקות לכך, והממצאים בשטח מעידים כי לא חל שיפור באופן פעולתה.
גם אקספון 018 נקנסה
לצד העיצום על הוט מובייל, הודיע משרד התקשורת כי הטיל קנס נוסף בסך 65,360 ש"ח על חברת אקספון 018 בע"מ, בגין אי־העברת מידע מלא ובמועד למשרד, וכן בשל אי־שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים – בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.
משרד התקשורת: נמשיך באכיפה נחושה
במשרד התקשורת הדגישו כי ימשיכו באכיפה נחושה וממוקדת כלפי חברות תקשורת הפועלות בניגוד להוראות החוק. "צרכנים חייבים לדעת שהם יכולים לסמוך על החברות שמשרתות אותם. כל פגיעה באמון הזה תיענה ביד קשה", נמסר מהמשרד.
























