
חברת פולקסווגן הודיעה כי תפסיק את הייצור במפעל שלה בדרזדן, גרמניה, החל מיום שלישי. מדובר בהפסקה ראשונה ב-88 שנות פעילות היצרנית במדינה. הסגירה מגיעה על רקע אתגרים כלכליים שנובעים ממכירות נמוכות והאטה בביקוש בסין ובאירופה, לצד המכסים האמריקאיים שהכבידו על המכירות בארה"ב.
פולקסווגן מתמודדת כעת עם דרישות תקציביות גבוהות, כשהתקציב הכולל להשקעות בטכנולוגיות חדשות עומד על 160 מיליארד אירו בחמש השנים הקרובות, לעומת 180 מיליארד אירו שתוכננו בין 2023 ל-2027. המצב מכתיב קיצוצים והשקעה מחדש בפרויקטים, תוך התמקדות במכוניות בנזין שצפויות לשרת זמן ארוך יותר.
מנהל הכספים הראשי, ארנו אנטליץ, ציין באוקטובר כי תזרים המזומנים הנקי לשנת 2025 צפוי להיות כמעט אפס, עם אפשרות לעלייה קלה. אנליסטים מסרו כי הלחץ הכלכלי על החברה צפוי להימשך. "פולקסווגן ניצבה בפני אתגרים רחבים, כאשר אורך החיים הארוך הצפוי למנועים המופעלים על ידי דלקים מאובנים, מצריך השקעה חדשה", אמר רייטמן.
עוד באתר:
המפעל בדרזדן, שהחל לייצר כלי רכב בשנת 2002, ייצר פחות מ-200 אלף רכבים מאז, כשזו תפוקה נמוכה משמעותית לעומת המפעל המרכזי בוולפסבורג. האתר שימש בעבר להרכבת מכוניות יוקרתיות ודגמי חשמליים, ובהם הפייטון וה-ID.3, והיה מיועד להצגת יכולות ההנדסה והחשמול של החברה.
לאחר סגירת קו הייצור, האתר יושכר לאוניברסיטה הטכנית של דרזדן לקמפוס מחקר חדש שיתמקד בבינה מלאכותית, רובוטיקה ושבבים, עם השקעה של 50 מיליון אירו בשבע השנים הקרובות. פולקסווגן הודיעה כי תמשיך להשתמש במתקן כדי לספק כלי רכב ללקוחות ולשרת כאתר תיירותי, לצד פרויקטים מחקריים משותפים עם האוניברסיטה.
























