
אפליקציית "טקסיגו" נכנסת לשוק המוניות הישראלי במטרה לשבור את המונופול של גט טקסי ולהציע בשורה חדשה לנהגים ולנוסעים. בשיחה בתכנית 'המוקד הציבורי', ב'קול חי' סיפר גרי זיתון, מייסד ובעלים של האפליקציה, על המניעים למהלך והחזון של החברה. "פעם היה, כל מקום היה את התחנה שלו. מי שהשתלטה על השוק לפני כמה שנים הייתה גט, שבעצם הפכה לשחקן כמעט יחיד," אמר המראיין צבי טסלר. זיתון אישר כי מטרתם היא לנענע את הענף, בעיקר בצד של הנהגים, תוך הצעה לנהגים להיות "יד ביד איתם".
8% עמלה: הבשורה הכלכלית לנהגי המוניות
הבשורה המרכזית שמביאה טקסיגו לשוק היא הפחתה דרסטית בעמלות הנגבות מהנהגים. בעוד שבשוק המוניות העמלות נעות כיום בין 10.5% ל-13% לפני מע"מ, טקסיגו מציעה עמלה נמוכה במיוחד של 8% כולל מע"מ. זיתון הסביר את האסטרטגיה מאחורי המהלך: "אנחנו אומרים, אני מעדיף להיות עם הרבה נהגים, להרוויח מעט, אבל בעצם להציע תחרות אמיתית בשוק הזה." לדבריו, המטרה היא להגיע ל"ווליום גדול" של נהגים מתוך מטרה לייצר שינוי חיובי בבסיס המקצוע: "אנחנו רוצים שכל בוקר כשהנהג התחיל, יש לו חיוך. ויש לו חיוך, זו הצלחה של טקסיגו."
עוד באתר:
שיפור השירות: מנהגים רגועים לנוסעים מרוצים
אחת הבעיות המרכזיות בהן מתמודדים הנוסעים כיום קשורה לאיכות השירות, נהיגה בפראות וחוסר יושר בנושא המחיר והמסלול. זיתון טוען כי המפתח לשיפור השירות נעוץ בשביעות רצונם של הנהגים עצמם. "זה הכול קשור ממה שיש להם היום, שהם מתחילים את הבוקר שלהם עם עצבים," הסביר זיתון, והבטיח כי האמפלוס (העמלה הנמוכה) תשנה הכול. "כשהנהג אצלנו התחיל, והם התחילו כבר, הם התחילו עם השמחה, והצרכן, הלקוח, הנוסע, הוא ירגיש את זה, זה יותר רגוע ושקטה, והוא לא ירגיש שבתוך האוטו, בתוך המונית, שיש לו לחץ. זה ישתנה ממש כל הדרך," אמר זיתון.
חיזוק השבת: אפס עמלות בחגים ובשבתות
נקודה ייחודית ומרגשת במיוחד ב"טקסיגו" היא ההחלטה העקרונית שלא לגבות עמלות מנהגים עבור נסיעות המתקיימות בשבת ובחגים. צבי טסלר ציין כי מדובר במשהו ש"צד את עיניי" וביקש לפרגן למהלך. גרי זיתון הבהיר: "קודם כול, אני שומר שבת, אני לא נוגע לעשות את השבת. זה אחד. ושתיים, אני… שבת וחגים, זה ללא עמלות." הוא הוסיף כי הוא מאמין שהדבר ישתלם לחברה לטווח הארוך דרך השגת "ווליום גדול" של נהגים ונוסעים. למרות שהאפליקציה טרם מאפשרת סימון נהג שומר שבת, זיתון שקל את הרעיון לטובת ציפ'ור הנהגים על ידי הנוסעים.
4,000 נהגים כבר הצטרפו – התחרות מתחילה
האפליקציה, שקוראת תיגר על גט טקסי, כבר צוברת תאוצה משמעותית בשטח. לפי הנתונים, 4,000 נהגים כבר הצטרפו ל"טקסיגו", והיישומון כבר פעיל ומקבל הזמנות. זיתון סיכם את השיחה בתחושת אופטימיות: "יהיה עוד הרבה דברים בדרך. לטובת נהגים ולטובת נוסעים." כניסתה של טקסיגו לשוק, עם מודל עסקי המבוסס על עמלות נמוכות ושמירה על צרכי הנהגים, מסמנת את תחילתה של תחרות אמיתית בשוק המוניות המקומי, מה שעשוי להוביל לשיפור כולל במחיר ובשירות עבור כלל הציבור.
האזינו לראיון המלא בתכנית 'המוקד הציבורי' – יום שלישי ב-12:00 ב'קול חי':
























