
ועדת האתיקה של הכנסת דחתה את תלונת ארגון 'בצלמו' נגד חבר הכנסת סמיר בן סעיד מתע"ל, לאחר שבירך במליאת הכנסת את זוהרן ממדאני, ראש העיר הנבחר של ניו יורק, המוכר בעמדותיו החריפות נגד ישראל.
בתלונה שהוגשה לפני כחצי שנה דרש מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, לפתוח בהליך בירור נגד בן סעיד ולהטיל עליו סנקציות, בטענה כי תמיכתו בממדאני מהווה פגיעה קשה בכבוד הכנסת, בערכיה של מדינת ישראל ובאמון הציבור. בתלונה נטען כי ממדאני תומך בתנועת החרם BDS, סירב להכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית, קרא ל"אינתיפאדה עולמית", ואף הודיע כי אם ייבחר יפעל לעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו אם ינחת בניו יורק.
במכתב ההחלטה שנשלח לגליק מטעם ועדת האתיקה נכתב כי הוועדה דנה בהתבטאותו של ח"כ בן סעיד במליאת הכנסת, וקבעה כי היא חוסה תחת חופש הביטוי הפוליטי. בהתאם לכך החליטה הוועדה לדחות את הקובלנה ולא לנקוט בהליך משמעתי נגד חבר הכנסת.
עוד באתר:
ב'בצלמו' תקפו בחריפות את ההחלטה. שי גליק מסר: "ממדאני הינו אנטישמי מובהק ומוצהר ותומך טרור. הוא מחרים את ישראל ומסכן את חיי יהודי ניו יורק. המציאות שבה ועדת האתיקה של הכנסת קובעת כי מותר לחברי כנסת לתמוך באנשים כאלה — הזויה, מקוממת ולא נתפסת".
גליק הוסיף כי ההחלטה מעידה לדבריו על חולשת המערכת הפוליטית מול הסתה אנטי־ישראלית: "מתברר ששוב כנסת ישראל לא יודעת להתגונן מפני מסיתים. ממשלת ימין על מלא איננה ימין ואיננה מלא, אלא כניעה להסתה ושנאה בשם חופש הביטוי".
























