
משרד הבריאות הודיע היום כי נשלל החשד להידבקות באבולה אצל שני המטופלים ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לאחר שתוצאות הבדיקות שבוצעו להם התקבלו שליליות.
השניים, שלגביהם עלה חשד כי נדבקו במחלה לאחר שהותם באזור שבו קיימת תחלואה פעילה, ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם. במשרד הבריאות הדגישו כי נכון לעכשיו לא אובחן בישראל אף מקרה מאומת של אבולה.
לפי הודעת המשרד, הבדיקות בוצעו בהתאם לנהלים המקצועיים ולהנחיות הבין־לאומיות המקובלות להתמודדות עם מחלות מידבקות בעלות סיכון גבוה.
עוד באתר:
במשרד הבריאות ביקשו להרגיע והבהירו כי אבולה אינה מועברת באוויר. ההדבקה מתרחשת רק במגע ישיר עם אדם חולה בעל תסמינים, או עם דם, נוזלי גוף והפרשות של חולה.
עוד נמסר כי משרד הבריאות ממשיך לעקוב באופן שוטף אחר התפרצות האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, ומקיים היערכות מערכתית כדי להבטיח את מוכנות מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי.
במקביל, משרד הבריאות שב וקורא לציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות לאזורים שבהם קיימת תחלואה פעילה באבולה.
























