
סבב השיחות הראשון במסגרת מזכר ההבנות בין ארצות הברית לאיראן הסתיים היום (שלישי), כשבוושינגטון מציגים את המגעים כהצלחה דיפלומטית. אלא שלפי דיווח בחדשות 14, ציטוטים משיחות סגורות של בכירים במשמרות המהפכה שהגיעו לידי הערוץ מציגים תמונה שונה לחלוטין, שלפיה בטהרן משוכנעים כי הם אלה שיצאו כשידם על העליונה.
על פי הדיווח, אחמד וחידי, מפקד משמרות המהפכה, ובכירים נוספים בארגון סבורים כי איראן היא המנצחת הגדולה של סבב השיחות הנוכחי. "הבאנו את הנשיא טראמפ על ברכיו. קיבלנו את מה שרצינו. כרגיל, המערב הטיפש מאמין שהוא מקבל מאיתנו משהו בתמורה, דבר שכמובן לא יקרה", צוטט וחידי בשיחות הסגורות.
עוד עולה מהציטוטים כי בטהרן רואים במצר הורמוז מנוף לחץ מרכזי על הממשל האמריקני. לדברי וחידי, "כרגע המטרה היא להחזיק את האמריקאים ברצועה קצרה. כל הפרה, אפילו הקטנה ביותר, לא משנה מי ביצע אותה, תאפשר לנו לאיים בסגירת מצר הורמוז, וטראמפ ואנשיו כמובן יסכימו לכל דבר". הדברים משקפים, לפי הדיווח, את האסטרטגיה האיראנית כלפי וושינגטון בתקופה הקרובה.
עוד באתר:
במקביל, בכירי משמרות המהפכה הבהירו לכאורה כי אין בכוונתם להשתמש בכספים שיגיעו במסגרת ההסכם באופן שבו מצפה הממשל האמריקני. "טראמפ חושב שנבזבז את הכסף שהוא נותן לנו על קניית סחורות מארצות הברית. זה לעולם לא יקרה בימי חיינו", נאמר בשיחות. הדברים עומדים, לפי הדיווח, בניגוד להצהרות פומביות שהשמיעו בכירים אמריקנים בנוגע למטרות ההסכם.
מהציטוטים שנחשפו עולה גם יעד מדיני נוסף של איראן – פגיעה במעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. "עכשיו אנחנו צריכים לגרום לאמריקאים להבין שישראל היא הגורם הרע במזרח התיכון. זו המטרה", אמרו הבכירים. עוד הובהר כי מבחינתם אין מקום לוויתורים במשא ומתן: "לא לוותר על שום דבר. לאיים. ואם צריך – אפילו לנטוש את השיחות". לפי הדיווח, הדברים מעוררים שאלות בנוגע לפער בין ההצהרות הפומביות על התקדמות השיחות לבין האופן שבו הן נתפסות בצמרת משמרות המהפכה.























