
המערכה המשפטית סביב החוואי מהשומרון, העצור כבר 17 ימים, נכנסת לשלב חדש. לאחר שבית משפט השלום בפתח תקווה הורה בתחילת השבוע לשחררו למעצר בית, ולאחר מכן הפך בית המשפט המחוזי את ההחלטה והאריך את מעצרו, הוגשה כעת בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בדרישה להביא לשחרורו.
החוואי נעצר בעקבות אירוע שבמהלכו יצא לאתר עדר שנגנב ממנו. במהלך האירוע הותקף בידי פורעים ערבים, ומאז מתנהל סביב הפרשה מאבק ציבורי ומשפטי שמעורר עניין רב בקרב גורמים בהתיישבות ובמערכת המשפט.
במסמכים שהגישו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו נטען כי נפלה בעיה משפטית בהחלטת המחוזי. לדבריהם, בית משפט השלום הורה על שחרור החוואי תוך קביעת עיכוב ביצוע של 24 שעות בלבד, תקופה שלטענתם הסתיימה עוד לפני שהתקיים הדיון בערעור במחוזי. בשל כך, הם טוענים כי היה עליו להשתחרר כבר בשלב זה.
עוד באתר:
עורכי הדין תקפו בחריפות את החלטת המחוזי ומסרו: "אנו מצרים צער רב על החלטת בית המשפט המחוזי. החלטה שמנותקת לחלוטין מהראיות ויש בה ניחוח של שיקולים זרים ותמיכה בעמדת המשטרה והפרקליטות המנותקת מהצורך בחיזוק ההתיישבות והחוואים החלוצים, ולא הרפיית ידם כפי שנעשה כאן. אנו נפעל בכל הכוח כדי לשנות את המאזן לטובת המתיישבים החלוצים ולצורך כך אנחנו נעתור לבית המשפט העליון להפוך את ההחלטה". כעת ממתינים הצדדים להכרעת בית המשפט העליון, שעשויה להשפיע על המשך ההליך כולו.
























