חקירה משולבת של משטרת מחוז ש"י, לוחמי מג"ב וגורמי ביטחון נוספים הובילה לחשיפת מנהרה חריגה באזור מעבר א-זעים, ממזרח לירושלים. הגילוי החל לאחר דיווח שהתקבל מהמנהל האזרחי, ובעקבותיו הוזעקו כוחות לשטח כדי לבדוק את הממצא.
עם הגעת הכוחות למקום התברר כי מדובר במנהרה שנחפרה מכיוון אזור יהודה ושומרון לעבר שטח ישראל. על פי נתוני החקירה הראשוניים, עומקה של המנהרה הגיע לכ-25 מטרים. בסמוך למקום אותרו גם כלי חפירה וציוד נוסף, בהם בקבוקי מים, כפפות ומסכות פנים.
חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ש"י פתחו מיד באיסוף ראיות מהזירה. במהלך הבדיקות הצליחו החוקרים לאתר ממצאים פורנזיים, ובהם דגימות DNA, אשר הובילו לזיהוי שני חשודים: תושב אל-עזרייה ותושב מזרח ירושלים, שניהם בשנות ה-30 לחייהם.
עוד באתר:
בשעות הבוקר המוקדמות נעצרו השניים בפעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז ש"י, לוחמי מג"ב איו"ש ושוטרי מחוז ירושלים. במשטרה בודקים כעת את החשד כי המנהרה נחפרה לאחרונה וכי נועדה לשמש לביצוע עבירות ביטחוניות, ובהן פעולות טרור וכן הכנסת שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל. החקירה נמשכת.
























