
שר הביטחון ישראל כ"ץ ניצל את נאומו בוועידת מרכז השלטון המקומי כדי להעביר מסר חד וברור לאויביה של ישראל בזירות השונות. במוקד דבריו עמדה תימן, שם פועלים המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן, כאשר כ"ץ הבהיר כי מבחינת ישראל המאבק מולם רחוק מלהסתיים.
בדבריו הזהיר שר הביטחון כי ישראל תמשיך לרדוף את מי שפועל נגדה, והדגיש כי הנהגת החות'ים אינה חסינה. "החשבון של מדינת ישראל עם החות'ים פתוח – הם ישלמו מחיר", אמר. בהמשך החריף את הטון והצהיר: "אם המנהיג שלהם יעלה על הכוונת שלנו – נחסל אותו".

לצד ההתייחסות לתימן, עסק כ"ץ גם במצב הביטחוני בגבול הצפון ובמאבק המתמשך מול חיזבאללה. לדבריו, ישראל אינה מתכוונת לוותר על הישגיה הצבאיים בדרום לבנון, גם אם תופעל עליה לחצים מדיניים מצד גורמים בינלאומיים. "גם אם תהיה דרישה אמריקאית – אנחנו לא נסוג מדרום לבנון. 200 אלף תושבים (לבנונים) לא יחזרו. אין תושבים ואין מחבלים", אמר.
עוד באתר:
שר הביטחון הסביר כי לקחי השנים האחרונות הובילו לשינוי בגישת הביטחון הישראלית באזור. לטענתו, נוכחות אזרחית סמוך למוקדי פעילות של חיזבאללה שימשה בעבר מסווה לפעילות טרור נגד כוחות צה"ל. "בעבר, באזורי ביטחון שבהם הייתה אוכלוסייה אזרחית, היו מטענים ופיגועים נגד חיילים. לכן אנחנו לא מאפשרים את זה. חיילים בפנים, תושבים בחוץ". הוא הוסיף כי המצב בשטח אינו מאפשר חזרה לשגרה, וציין: "התשתיות הרוסות, הבתים מאיימים והרוסים – אנחנו לא נסוגים".
























