
שני מקרים חמורים של עקיצת עקרב התרחשו ביממה האחרונה באזור הנגב. הערב (רביעי) בשעה 18:31 התקבל דיווח במוקד 101 של מד״א במרחב נגב על ילדה בת 4 שהובאה לחבירה עם צוותי מד״א בכביש 31 סמוך לכסייפה, לאחר שנעקצה ככל הנראה על ידי עקרב. חובשים ופראמדיקים העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינו אותה לבית החולים סורוקה כשהיא במצב קשה ולא יציב.
ירין רוטפוס, חובש בכיר במד״א, סיפר כי הילדה הובאה כשהיא בהכרה אך עם תסמינים ברורים של עקיצה מסכנת חיים. “מיד הבנו שמצבה קריטי והתחלנו בטיפול רפואי מציל חיים. פינינו אותה בניידת טיפול נמרץ כשמצבה קשה ולא יציב”, אמר.
מקרה נוסף התרחש אמש בערד. בשעה 21:40 התקבל דיווח על גבר בן 44 שהובא למרפאה מקומית לאחר שנעקץ על ידי עקרב. גם במקרה זה הצוותים העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצוע לבית החולים סורוקה במצב קשה.
עוד באתר:
פראמדיקים במד״א, מחמד אזברגה ועדן מילמן, מסרו כי הגבר היה בהכרה מלאה אך סבל מתסמינים חמורים. “הבנו שמדובר במצב מסכן חיים, הענקנו טיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים”, אמרו.
במד״א מזכירים כי עקיצות עקרב עלולות להיות מסוכנות במיוחד לילדים ולמבוגרים, וקוראים לציבור לפנות מידית לטיפול רפואי במקרה של חשד לעקיצה.
























