
משבר חריף מאיים על פתיחת שנת הלימודים הקרובה בגני הילדים החרדיים. בריאיון לתכנית "מהדורת הבוקר – סוף השבוע" ב'קול חי' התריע ישראל גולומב, מנכ"ל רשת הגנים של אגודת ישראל, כי ללא פתרון מיידי לפערי התקצוב, גני הילדים במודיעין עילית ובביתר עילית עלולים שלא להיפתח כלל בתחילת שנת הלימודים תשפ"ז.
לדבריו, שיטת התקצוב הנוכחית של משרד החינוך אינה משקפת את עלויות השכר האמיתיות של הגננות והסייעות. "אנחנו מקבלים תקציב שאמור לכסות את השכר, אבל בפועל הוא נמוך משמעותית מההוצאות. במודיעין עילית למשל, עבור כ-30 גני ילדים מתקבל תקציב של כ-9 מיליון שקל, בעוד שעלויות השכר בלבד מגיעות לכ-11 מיליון שקל בשנה", הסביר.
גולומב טען כי הפערים גדלו בשנים האחרונות בעקבות התמקצעות הגננות והעלייה בוותק שלהן. לדבריו, בעוד שמשרד החינוך מחייב את הרשתות לשלם שכר בהתאם לדרגות ולהשכלה של העובדות, התקצוב אינו מותאם לכך. "הגננות השקיעו בלימודים ובהכשרות מתוך ציפייה לכניסה לאופק חדש, אך בפועל אנחנו נדרשים לשלם שכר גבוה יותר בלי לקבל את התקציב המתאים", אמר.
עוד באתר:
לדבריו, מדובר במשבר רוחבי המשפיע על כלל גני הילדים במעמד "מוכר שאינו רשמי", כאשר הפער הכולל מוערך בכ-200 מיליון שקלים. "ככל שהגננת ותיקה ומנוסה יותר, כך היא הופכת לנטל תקציבי גדול יותר. זה מצב אבסורדי שפוגע דווקא באלו שהיו אמורות להיות הנכס הגדול ביותר של מערכת החינוך", הוסיף.
בסיום הריאיון קרא גולומב לשר החינוך להתערב באופן מיידי ולפתור את המשבר, והוסיף פנייה מיוחדת להורים: "הגננות עושות עבודת קודש במסירות עצומה. דווקא עכשיו חשוב לחזק אותן ולהביע הערכה על פועלן". לדבריו, אם לא יימצא פתרון בקרוב, אלפי ילדים עלולים למצוא את עצמם ללא מסגרת חינוכית כבר ב-1 בספטמבר.
האזינו לראיון המלא עם ישראל גולומב במהדורת הבוקר – סוף השבוע' ב'קול חי':
























