
על רקע דיווחים על התפתחויות אפשריות בדרום לבנון, בחזבאללה משגרים מסרים תקיפים כלפי השלטונות בביירות ומבהירים כי לא יסכימו לכל ויתור לישראל.
חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חזבאללה, חסן פדלאללה, אמר בנאום שנשא באחד הכפרים בדרום לבנון כי הארגון הזהיר את השלטונות בלבנון, הן באופן פומבי והן בערוצים חשאיים, שלא להעניק לישראל כל ויתור.
לדבריו, ישראל נסוגה מאדמת לבנון "בזכות עמידתם האיתנה של לוחמי חזבאללה ובזכות הסיוע והתמיכה של איראן", והוסיף כי כל ויתור שיינתן לישראל יבוא על חשבון ריבונותה של לבנון ועל חשבון אזרחיה.
עוד באתר:
פדלאללה אף שיגר איום ישיר כלפי הממשלה הלבנונית ואמר כי שום מהלך לא יוכל להתבצע במדינה ללא הסכמה מצד חזבאללה. "מה שנסכים לגביו יעבור, ומה שלא נסכים לגביו – גם אם העולם כולו יתאחד – לא יוכל להיות מיושם בלבנון", הצהיר.
במקביל, מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאאני, החריף אף הוא את הטון ואמר כי "הציונים חייבים לעזוב את כל לבנון". לדבריו, אם ישראל לא תיסוג מרצונה החופשי, היא "תיאלץ לברוח בעתיד מושפלת ומובסת".
ההתבטאויות מגיעות לאחר שבכיר במשרד החוץ האמריקני אמר לסוכנות רויטרס כי ישראל נסוגה מחלק מאזור החיץ בדרום לבנון, וכי כעת על צבא לבנון להתפרס בשטח שממנו נסוגו כוחות צה"ל. לדברי הבכיר, מדובר במחווה של רצון טוב מצד ישראל כלפי ממשלת לבנון.
עם זאת, גורם ישראלי דחה את הדיווח והבהיר כי בשלב זה לא התקבלה כל החלטה ישראלית לסגת מאזור כלשהו בדרום לבנון.
























