
אירוע היסטורי בקהילה היהודית בטייוואן: בעיר טאיפיי נחנך השבוע בית העלמין היהודי הראשון במדינה, ובמעמד זה נערכה גם הקבורה היהודית הראשונה במקום.
הנפטר, אזרח ישראלי בן 73 שהתגורר בטייוואן, הובא למנוחות בהשתתפות בני משפחתו שהגיעו ממדינות שונות ברחבי העולם, ובהן גם מישראל, כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה על פי מסורת ישראל.
עד כה, כאשר יהודים נפטרו בטייוואן, נהוג היה להעביר את ארונם לקבורה בבתי עלמין יהודיים במדינות אחרות. הקבורה שנערכה השבוע מסמנת שינוי משמעותי עבור הקהילה היהודית המקומית, שתוכל מעתה לקבור את מתיה במקום ייעודי ובהתאם להלכה.
עוד באתר:
לצורך ההלוויה והקבורה הגיעו לטייוואן אנשי החטיבה הבינלאומית של זק"א מהונג קונג, בראשות שליח חב"ד הרב מענדי רבינוביץ, מפקד זק"א במזרח אסיה. הפעילות התקיימה לבקשת שליח חב"ד בטייוואן, הרב שלומי טביב, שסייע בהיערכות המקומית.
ברוך נידאם, מנהל החטיבה הבינלאומית בזק"א, אמר כי מתנדבי הארגון פועלים ברחבי העולם למען כבוד המת, וכי גם במקרה הזה הגיעו אנשי החטיבה כדי לטפל בכל היבטי ההלוויה והקבורה.
הרב מנדי רבינוביץ סיפר כי בהונג קונג קיים בית עלמין יהודי פעיל, וכי אנשי הקהילה שם מיומנים בטיפול בנפטרים ובהבאתם לקבורה יהודית. לדבריו, במסגרת פעילות זק"א במזרח אסיה ניתן מענה לכל נפטר יהודי באזור, בשיתוף שליחי חב"ד והקהילות המקומיות.
הקמת בית העלמין היהודי הראשון בטייוואן היא ציון דרך עבור יהודי המדינה, ומבטאת את התבססות החיים היהודיים במקום — לא רק בתפילות, בשיעורים ובפעילות קהילתית, אלא גם בדאגה לכבוד המת עד המנוחה האחרונה.
























