
מכשירי הנוקיה הינם מהפופלריים ביותר בקרב מחזיקי הטלפון הכשר. על פי נתוני חברת יורוקום שהינה המשווקת של נוקיה בישראל, למעלה מ-70 אחוז ממחזיקי הטלפון הכשר משתמשים במכשיר נוקיה כשר אשר זוכה לחותמת ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
ברם, מתלונות שהגיעו ל"לוחמי צדק" עולה כי כאשר לקוחות נתקלים בתקלות במכשירים, הרי שהם אינם זוכים לכאורה למכשיר חילופי כפי שניתן למחזיקי הטלפון הלא כשר.
עוד באתר:
"רכשתי מכשיר נוקיה כשר. לאחר תקופה קצרה, בעוד שהמכשיר עדיין באחריות, נתקלתי בתקלות ופניתי למרכז השירות. לקחו ממני את הטלפון ואמרו לי שרק אחרי כמה ימים המכשיר יוחזר לי לאחר התיקון במעבדה. שאלתי למה אני רואה שכולם במרכז מקבלים מכשיר חילופי ואני לא, אמרו לי שאין להם מכשיר חילופי לתת לי כי אני מחזיק בסים כשר", מספר משה ל"לוחמי צדק".
גם שרה ט. נתקלה בתופעה דומה. היה זה כאשר הגיעה עם מכשיר הנוקיה למרכז השירות של יורוקום בקניון הדר בירושלים וביקשה לתקן את המכשיר שרכשה. לאחר שהעניקה את המכשיר לנציג השירות, הוסבר לה שהתיקון ייקח כ-10 ימים, בהם לא יינתן לה מכשיר חלופי מאחר שמדובר במכשיר כשר. "מה אני אמורה לעשות בלי מכשיר?", שאלה שרה, אולם תשובה של ממש היא לא קיבלה. "זה נראה שרק מחפשים למכור מכשירים כשרים, וכאשר צריך שירות זה כבר משהו אחר", היא אמרה בזעם בפנייתה ל"לוחמי צדק".
אולם בחברת יורוקום טוענים כי אין הוראת הפלייה שכזו וטוענים כי הלקוחות זוכים במקרה הצורך למכשיר חלופי. ומה בדבר התלונות שהגיעו ל"לוחמי צדק"? בחברה הבטיחו לבדוק ולסייע במידת הצורך.
בתגובת החברה שהועברה ל"לוחמי צדק" נאמר כי "יורוקום נציגת nokia בישראל הייתה הראשונה לשווק את מכשירי סלולר המותאמים למגזר החרדי והדתי בישראל ועושה זאת למעלה מעשור. מכשיר nokia 208 בטכנולוגיית הדור ה 3 זוכה בנתח שוק בקרב הקהל החרדי של למעלה מ70%.
עוד נאמר בתגובת החברה כי "בכל ערוצי השיווק כגון מפעילות הסלולר פרטנר, פלאפון, סלקום והוט ובערוצי החנויות והרשתות השונים זוכה הלקוח לתיקון בחלפים מקוריים ובמתן מכשיר חליפי במקרה הצורך. יורוקום רואה במתן שרות ללקוח ותמיכה בו ערך עליון".
נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.