וואטסאפ A Palestinian youth points to logos of Facebook and WhatsApp on his computer in Rafah, southern Gaza Strip February 22, 2014. Facebook Inc's purchase of fast-growing mobile-messaging start-up WhatsApp for $19 billion stunned the markets but analysts said the deal made strategic sense as it will solidify the social network's position as a leader in mobile. Photo Abed Rahim Khatib / Flash90

בפרק הקודם עסקנו בזליגת הלקוחות הגדולים במגזר לעבר תחום השיווק הדיגיטלי ויעידו על כך מערכות העיתונים, משרדי הפרסום, מנהלי הרכש וכמובן הקורסים המיועדים למגזר החרדי שנפתחים חדשות לבקרים במגוון המכללות והאוניברסיטאות המונגשות למגזר. בפרק זה נעסוק בצורות הפרסום הדיגיטלי שעומדים לרשות הלקוחות והמפרסמים.

1. פרסום באתרי המגזר. איש דיגיטל חרדי מקצוען יודע באילו כלים ופלטפורמות נכון לעשות שימוש לטובת לקוחותיו. לכן בעדיפות עליונה הוא ימליץ על שילוב באתרים באפשרויות שונות ומגוונות כשהבולטות בהן שילוב בכתבות תוכן והעלאת קמפיין באנרים.

2. קמפיין ברשת הפרסום של 'גוגל'. מעבר לקמפיין הבסיסי והמוכר ברשת החיפוש של גוגל עומדים לרשות המפרסם אפשרויות נוספות ואגרסיביות יותר כמו לדוגמא קמפיינים ברשת המדיה של גוגל כך מוצא את עצמו הגולש עם באנר פרסומי "הרודף" אחריו בזמן ההמתנה לכניסה לג'מבו מייל או בהמתנה לטעינת כתבה באתרים הגדולים. לחרדים חובה לדבר בחרדית ולכן גם ברשת הפרסום של גוגל כשרוצים לפרסם למגזר החרדי יש לעשות שימוש מושכל בכלי הפרסום של גוגל המותאמים לציבור החרדי .

3. מפיין פייסבוק – פייסבוק, בשונה ממה שחשבנו, הינה בראש ובראשונה מערכת פרסום מתוחכמת ומגוונת. כך לדוגמא ניתן למען את הפרסום לקהל יעד על פי פילוח מדויק. עבור קהלים ספציפיים לכל קמפיין ולכל מוצר. לשם המחשה: רשת שמוכרת מוצרי נדוניה וחשמל יכולה למען את הפרסום עבור זוגות מאורסים מאזורים מסוימים בארץ כמו כן בתי ספר שעורכים רישום ממוקד יכולים לייעד את הפוסטים עבור הורים לילדים בשכבת הגיל המיועדת.

4. טוויטר – הרשת החברתית שידועה בתמצות ובדיוק החומרים שעולים במסגרת 140 התווים שעומדים לרשותו של הכותב. בתחום הפרסום היא פעילה בעיקר בארה"ב כיוון שרשת הפרסום מכוונת בעיקר לאזור גאוגרפי זה. קמפיינים שכן נראו בתקופה האחרונה בטוויטר כוללים את עיתון 'מקור ראשון' ו'יקבי רמת הגולן' כיוון שהם מוגדרים ומיועדים למובילי דעת קהל וברנז'ה שנמצאים ברשת חברתית זו.

לסיכום, איש דיגיטל מוצלח יידע לרתום את הפלטפורמות כדי להביא תוצאה מדויקת ויעילה עבור לקוחותיו ובמרחבי הרשתות החברתיות והרשת בכלל, הדבר ניתן, אפשרי ויכול להיות מוצלח ואפקטיבי לא פחות מהפלטפורמות הקיימות.



תגובות








עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

מוקד המחאה הועבר: המפגינים חוסמים את הרכבת הקלה

אבי יעקב
אחד על אחד

ראש הממשלה נתניהו בראיון "זה הדבר שהכי מטריד אותי"

אלי יעקובוביץ
צפו

עם טיל בליסטי חדש: איראן משגרת איום חריף

אבי יעקב
צפו בתיעוד

מטען החבלה נעטף בדגל ישראל; הכביש נחסם

שמעון כץ
בניגוד לצוואתו

זעם במשפחתו של הגר"מ מאזוז זצ"ל: "זו גניבה מהציבור"

נתי קאליש
סדרה חדשה?

נתניהו מדבר שוב למצלמה: "חקירה רק אחרי המלחמה"

אלי יעקובוביץ
כבישים נחסמו

תיעוד נדיר: ברד כבד בדימונה, הצפות ושטפונות בדרום

אלי יעקובוביץ
"מרכבות גדעון"

מבצע נרחב חדש בעזה: חיסולים, תקיפות והנעת אוכלוסייה

קובי פינקלר
צפו

"וואו, איזה בום": תיעוד חדש מרגע פגיעת הטיל

פנחס בן זיו
בעקבות מתקפת החות'ים

ישראל תקפה בתימן: עשרות מטוסי קרב בפעולה רחבת היקף

קובי פינקלר
לילה סוער באריאל

חדירת מחבלים? פלסטינים פרצו את המחסום ועוררו בהלה

פנחס בן זיו
צפו

רפיח הפכה לעיי חורבות: תיעוד מפעילות הכוחות ברצועה

קובי פינקלר
צפו בתיעוד

חלושה ומפוחדת: גורת אריות נמצאה בבית נטוש

אבי יעקב
טוקר מאותגר

רגעי ההכרעה באולפן: מי ניצח במשחק הפופולרי

מערכת אמס
צפו בתיעוד

כיבוש ההר הושלם: הושמדה המפקדה הסורית בכתר החרמון

קובי פינקלר
תיפול עליהם אימתה ופחד

תיעודים דרמטיים: שורת פיצוצים עזים החרידה את איראן

שלמה ריזל
לאחר המתקפה

הרב בן לולו: "אלייצור בעל תשובה תמים ומסכן, עבדו עליו"

פנחס בן זיו
מרתק ומשעשע

כשיהורם גאון ראיין את אריה דרעי: המערכון

יוסי חיים
נבדק מדוע

הטיל לא יורט; דיווחים על פצועים בנתב"ג

קובי פינקלר
הנזק תוקן

צפו: אחרי שחולל - בדמשק שיפצו את הקבר

שמעון כץ