וואטסאפ A Palestinian youth points to logos of Facebook and WhatsApp on his computer in Rafah, southern Gaza Strip February 22, 2014. Facebook Inc's purchase of fast-growing mobile-messaging start-up WhatsApp for $19 billion stunned the markets but analysts said the deal made strategic sense as it will solidify the social network's position as a leader in mobile. Photo Abed Rahim Khatib / Flash90

בפרק הקודם עסקנו בזליגת הלקוחות הגדולים במגזר לעבר תחום השיווק הדיגיטלי ויעידו על כך מערכות העיתונים, משרדי הפרסום, מנהלי הרכש וכמובן הקורסים המיועדים למגזר החרדי שנפתחים חדשות לבקרים במגוון המכללות והאוניברסיטאות המונגשות למגזר. בפרק זה נעסוק בצורות הפרסום הדיגיטלי שעומדים לרשות הלקוחות והמפרסמים.

1. פרסום באתרי המגזר. איש דיגיטל חרדי מקצוען יודע באילו כלים ופלטפורמות נכון לעשות שימוש לטובת לקוחותיו. לכן בעדיפות עליונה הוא ימליץ על שילוב באתרים באפשרויות שונות ומגוונות כשהבולטות בהן שילוב בכתבות תוכן והעלאת קמפיין באנרים.

2. קמפיין ברשת הפרסום של 'גוגל'. מעבר לקמפיין הבסיסי והמוכר ברשת החיפוש של גוגל עומדים לרשות המפרסם אפשרויות נוספות ואגרסיביות יותר כמו לדוגמא קמפיינים ברשת המדיה של גוגל כך מוצא את עצמו הגולש עם באנר פרסומי "הרודף" אחריו בזמן ההמתנה לכניסה לג'מבו מייל או בהמתנה לטעינת כתבה באתרים הגדולים. לחרדים חובה לדבר בחרדית ולכן גם ברשת הפרסום של גוגל כשרוצים לפרסם למגזר החרדי יש לעשות שימוש מושכל בכלי הפרסום של גוגל המותאמים לציבור החרדי .

3. מפיין פייסבוק – פייסבוק, בשונה ממה שחשבנו, הינה בראש ובראשונה מערכת פרסום מתוחכמת ומגוונת. כך לדוגמא ניתן למען את הפרסום לקהל יעד על פי פילוח מדויק. עבור קהלים ספציפיים לכל קמפיין ולכל מוצר. לשם המחשה: רשת שמוכרת מוצרי נדוניה וחשמל יכולה למען את הפרסום עבור זוגות מאורסים מאזורים מסוימים בארץ כמו כן בתי ספר שעורכים רישום ממוקד יכולים לייעד את הפוסטים עבור הורים לילדים בשכבת הגיל המיועדת.

4. טוויטר – הרשת החברתית שידועה בתמצות ובדיוק החומרים שעולים במסגרת 140 התווים שעומדים לרשותו של הכותב. בתחום הפרסום היא פעילה בעיקר בארה"ב כיוון שרשת הפרסום מכוונת בעיקר לאזור גאוגרפי זה. קמפיינים שכן נראו בתקופה האחרונה בטוויטר כוללים את עיתון 'מקור ראשון' ו'יקבי רמת הגולן' כיוון שהם מוגדרים ומיועדים למובילי דעת קהל וברנז'ה שנמצאים ברשת חברתית זו.

לסיכום, איש דיגיטל מוצלח יידע לרתום את הפלטפורמות כדי להביא תוצאה מדויקת ויעילה עבור לקוחותיו ובמרחבי הרשתות החברתיות והרשת בכלל, הדבר ניתן, אפשרי ויכול להיות מוצלח ואפקטיבי לא פחות מהפלטפורמות הקיימות.











עוד כתבות שיעניינו אותך

איום המנהרות והקו הצהוב

צפו בראיון המיוחד: פרשנינו הצבאי בלב עזה הצה"לית

קובי פינקלר
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס
הרחובות הושחרו

הקרב על המספרים: כמה השתתפו בעצרת התפילה בי-ם?

אבי יעקב
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
מוצ"ש חי במיוחד

במוצ"ש: מצעד שוואקי וכל הפרטים על 'המלחינים'

מנחם טוקר
חילוץ מורכב

בן 12 התהפך עם אופניו, הכידון חדר לבטנו

אבי יעקב
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער