שתי המערכות הלא מאוישות מבית התעשייה האווירית השלימו בהצלחה הוכחת יכולת כחלק מהדגמות שנערכו לראשי מערכת הביטחון. המסוק הלא מאויש, "יסעורון ירוק", שפותח לאחרונה בתעשייה האווירית, ביצע הדגמה למשרד הביטחון במסגרתה הוצגו שני תרחישים מרכזיים. הראשון דימה נשיאת פצוע קשה על ידי המסוק לנקודת איסוף אחורית לצורך קבלת טיפול רפואי מציל חיים, תוך ניטור מצב הפצוע באוויר ושליחת המידע לקרקע בזמן אמת. התרחיש השני- הציג נשיאת אספקה לוגיסטית לכוח מבודד הנמצא בחזית הלחימה, ללא אפשרות להגיע אליו מבלי לסכן חיים.

היסעורון הירוק הינו מסל"ט (מסוק ללא טייס), הנועד בעיקר להעברה מהירה של אספקה לוגיסטית למקומות אליהם קשה או מסוכן להגיע קרקעית או עם מסוק גדול מאויש. היסעורון הירוק פותח בהתבסס על מסוק מאויש קטן, המסוגל לשאת בין 100-180 ק"ג (תלוי בדגם), טס במשך שעתיים רצופות ובמהירות של עד 120 קמ"ש. המסל"ט מונע ע"י מנוע בערה פנימית הצורך דלק מסוג 95 אוקטן רגיל, ומחירו נמוך משמעותית ממחיר של מסוק תובלה מאויש. נתון זה מאפשר הצטיידות במספר גדול של מסוקים לא מאוישים, המגדילה את גמישות הפריסה הלוגיסטית, ומאפשרת אספקה סדירה לחזית הלחימה במחיר נמוך, תוך הפחתה משמעותית בסיכון לחיי אדם.

המערכת אוטונומית, רובוטית טקטית לשיירות לוגיסטיות מבית התעשייה האווירית תספק מענה לשינוע ולהעברת ציוד לוגיסטי באמצעות שיירות לשדה הקרב בעת לחימה, ובכך תאפשר הפחתת פגיעה בחיי אדם ותמזער את הסכנות הנשקפות לשיירות לוגיסטיות בתנועה על הצירים, כגון פגיעה ממטענים, מארבים ואיומי נ"ט (נגד טנקים). בעת השימוש במערכת האוטונומית, מפעיל המערכת יפקח על ביצוע המשימה ורכבי השיירה בזמן-אמת, תוך שהוא שוהה באזור בטוח, ומחוץ לטווח האיום בשדה הקרב.

המערכת מבוססת על טכנולוגיה של ארכיטקטורה פתוחה, הכוללת בתוכה מערכת הסבה, כך שתוכל להתאים לפלטפורמות מגוונות בצורה פשוטה, ללא צורך בהתאמות מיוחדות, תוך שמירה על ביצועי הכלי בנשיאת משקל המטען אותו יכולה הפלטפורמה לשאת. המערכת מסוגלת לנוע באופן עצמאי ומדויק למשך פרקי זמן ארוכים, ביום ובלילה, בתנאי שטח קשים ובכל מזג אוויר ללא פגיעה באיכות ובביצועים הנדרשים להשלמת המשימה.

בנוסף למערכת ההסבה המותקנת ברכבים, המערכת האוטונומית כוללת יחידת שליטה מתוחכמת המאפשרת שליטה ביכולות מבצעיות רבות ונוספות, כגון: שליטה ברכבים, תכנון ועדכון נתיבי התנועה בזמן אמת, עדכון מאפייני התנהגות השיירה, קבלת נתוני המשימה בזמן אמת וכן מערכת תקשורת נתונים המאפשרת את הקשר עם הרכבים.

שאול שחר, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים: "שלב הוכחות היכולת של שתי המערכות הלא מאוישות מסמל עבור התעשייה האווירית אבן דרך נוספת וחשובה בעולם הכלים האוטונומיים, בפיתוח שדה הקרב העתידי ובהצגת פתרונות אופטימליים ללחימה תוך סיכון נמוך עד כמה שניתן של חיי אדם. אני מאמין כי פיתוח זה יפתח לנו דלתות בשווקים שונים בארץ ובעולם, גם בפן הצבאי וגם בפן האזרחי".



תגובות








עוד כתבות שיעניינו אותך

חזר לכנסת

הצהרת האמונים של צבי סוכות: "מתחייב אני" • צפו

אלי יעקובוביץ
לפתוח דף חדש?

משה החליט להתגרש: "היא פשוט לא מסוגלת לשבת בשקט"

הרב אריה אטינגר
תקיפה עוצמתית

נמל התעופה של צנעא הושבת; המטוסים והטרמינל הושמדו

שלמה ריזל וקובי פינקלר
בעקבות מתקפת החות'ים

ישראל תקפה בתימן: עשרות מטוסי קרב בפעולה רחבת היקף

קובי פינקלר
צפו

מוקד המחאה הועבר: המפגינים חוסמים את הרכבת הקלה

אבי יעקב
צפו

עם טיל בליסטי חדש: איראן משגרת איום חריף

אבי יעקב
צפו בתיעוד

חלושה ומפוחדת: גורת אריות נמצאה בבית נטוש

אבי יעקב
"תתפללו עלי"

בכינוס הוחלט: גדולי ישראל ייצאו למסע נוסף

נתי קאליש
צפו בתיעוד

כיבוש ההר הושלם: הושמדה המפקדה הסורית בכתר החרמון

קובי פינקלר
"מרכבות גדעון"

מבצע נרחב חדש בעזה: חיסולים, תקיפות והנעת אוכלוסייה

קובי פינקלר
צפו בסרטון

נתניהו פונה ישירות לאיראן ומאיים: "נקרע לכם את הצורה"

אבי יעקב
נבהלו מישראל?

טראמפ בהצהרה דרמטית: "החות'ים נכנעו; נפסיק לתקוף"

שלמה ריזל
לאחר המתקפה

הרב בן לולו: "אלייצור בעל תשובה תמים ומסכן, עבדו עליו"

פנחס בן זיו
צפו

מנדי וייס חושף את הצד הפחות זוהר של 'אבא זמר'

הרשי אייזנבך
צפו

סמוך לישראל: שיטפונות באתר התיירות הפופולרי

אבי יעקב
לילה סוער באריאל

חדירת מחבלים? פלסטינים פרצו את המחסום ועוררו בהלה

פנחס בן זיו
תמונות ניצחון

מחבל החמאס שהיה אחראי על חטופים נכנע ויצא ממחבואו

קובי פינקלר
מרתק ומשעשע

כשיהורם גאון ראיין את אריה דרעי: המערכון

יוסי חיים
טוקר מאותגר

רגעי ההכרעה באולפן: מי ניצח במשחק הפופולרי

מערכת אמס
צפו בתיעוד

גובים את המחיר: חיל האוויר תקף בנמל התעופה של צנעא

שלמה ריזל וקובי פינקלר