תמונה בדף הבית: מסוק לא מאויש

שתי המערכות הלא מאוישות מבית התעשייה האווירית השלימו בהצלחה הוכחת יכולת כחלק מהדגמות שנערכו לראשי מערכת הביטחון. המסוק הלא מאויש, "יסעורון ירוק", שפותח לאחרונה בתעשייה האווירית, ביצע הדגמה למשרד הביטחון במסגרתה הוצגו שני תרחישים מרכזיים. הראשון דימה נשיאת פצוע קשה על ידי המסוק לנקודת איסוף אחורית לצורך קבלת טיפול רפואי מציל חיים, תוך ניטור מצב הפצוע באוויר ושליחת המידע לקרקע בזמן אמת. התרחיש השני- הציג נשיאת אספקה לוגיסטית לכוח מבודד הנמצא בחזית הלחימה, ללא אפשרות להגיע אליו מבלי לסכן חיים.

היסעורון הירוק הינו מסל"ט (מסוק ללא טייס), הנועד בעיקר להעברה מהירה של אספקה לוגיסטית למקומות אליהם קשה או מסוכן להגיע קרקעית או עם מסוק גדול מאויש. היסעורון הירוק פותח בהתבסס על מסוק מאויש קטן, המסוגל לשאת בין 100-180 ק"ג (תלוי בדגם), טס במשך שעתיים רצופות ובמהירות של עד 120 קמ"ש. המסל"ט מונע ע"י מנוע בערה פנימית הצורך דלק מסוג 95 אוקטן רגיל, ומחירו נמוך משמעותית ממחיר של מסוק תובלה מאויש. נתון זה מאפשר הצטיידות במספר גדול של מסוקים לא מאוישים, המגדילה את גמישות הפריסה הלוגיסטית, ומאפשרת אספקה סדירה לחזית הלחימה במחיר נמוך, תוך הפחתה משמעותית בסיכון לחיי אדם.

המערכת אוטונומית, רובוטית טקטית לשיירות לוגיסטיות מבית התעשייה האווירית תספק מענה לשינוע ולהעברת ציוד לוגיסטי באמצעות שיירות לשדה הקרב בעת לחימה, ובכך תאפשר הפחתת פגיעה בחיי אדם ותמזער את הסכנות הנשקפות לשיירות לוגיסטיות בתנועה על הצירים, כגון פגיעה ממטענים, מארבים ואיומי נ"ט (נגד טנקים). בעת השימוש במערכת האוטונומית, מפעיל המערכת יפקח על ביצוע המשימה ורכבי השיירה בזמן-אמת, תוך שהוא שוהה באזור בטוח, ומחוץ לטווח האיום בשדה הקרב.

המערכת מבוססת על טכנולוגיה של ארכיטקטורה פתוחה, הכוללת בתוכה מערכת הסבה, כך שתוכל להתאים לפלטפורמות מגוונות בצורה פשוטה, ללא צורך בהתאמות מיוחדות, תוך שמירה על ביצועי הכלי בנשיאת משקל המטען אותו יכולה הפלטפורמה לשאת. המערכת מסוגלת לנוע באופן עצמאי ומדויק למשך פרקי זמן ארוכים, ביום ובלילה, בתנאי שטח קשים ובכל מזג אוויר ללא פגיעה באיכות ובביצועים הנדרשים להשלמת המשימה.

בנוסף למערכת ההסבה המותקנת ברכבים, המערכת האוטונומית כוללת יחידת שליטה מתוחכמת המאפשרת שליטה ביכולות מבצעיות רבות ונוספות, כגון: שליטה ברכבים, תכנון ועדכון נתיבי התנועה בזמן אמת, עדכון מאפייני התנהגות השיירה, קבלת נתוני המשימה בזמן אמת וכן מערכת תקשורת נתונים המאפשרת את הקשר עם הרכבים.

שאול שחר, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים: "שלב הוכחות היכולת של שתי המערכות הלא מאוישות מסמל עבור התעשייה האווירית אבן דרך נוספת וחשובה בעולם הכלים האוטונומיים, בפיתוח שדה הקרב העתידי ובהצגת פתרונות אופטימליים ללחימה תוך סיכון נמוך עד כמה שניתן של חיי אדם. אני מאמין כי פיתוח זה יפתח לנו דלתות בשווקים שונים בארץ ובעולם, גם בפן הצבאי וגם בפן האזרחי".











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

תיעודים מהרצועה; הכוחות חיסלו עשרות מחבלים

קובי פינקלר
פרסום ראשון

באישון ליל באומן: בן 40 נשלף מהמיטה ונלקח לחקירה

אלי יעקובוביץ
אסון בכביש 5

שלט גדול שעף ממשאית פגע במיניבוס; 2 נהרגו ו-15 נפצעו

אבי יעקב
שנה טובה

כך פתח השדרן: "השיר שתפס; והגיע למקום הראשון"

נתי שולמן
בדרך חזרה מאומן

כאוס בגבולות אוקראינה: המונים ממתינים שעות ארוכות

נתי קאליש
התחקיר נמשך

כטב"ם באילת: המערכת זיהתה אך ניסיונות היירוט נכשלו

קובי פינקלר
השיעור המלא

הרב נויגרשל: "גזירת הגיוס - הדבר הטוב ביותר"

הרב מרדכי דוד נויגרשל
חריג

הגשמים הציפו את העיר ושברו שיא של 93 שנה

יואב צור
ראיון מטלטל

חבק בן ראשון לאחר 28 שנה: 'מזמור לתודה' של האב הטרי

מנחם טוקר
בהפקת 'יד ושם'

אתה זוכר • ישראל סוסנה, מנדי וייס וישיבת רינה של תורה

אליעזר חסיד
תכלה שנה וקללותיה

ברכת ראש השנה של ראש הממשלה: "פגענו בציר האיראני"

אבי יעקב
הצטרפו לשירה

תהא השעה: קובי ברומר ובחורי ישיבה בזיץ סוחף מרגש

מערכת אמס
וְחִיל וּרְעָדָה יֹאחֵזוּן

סדר תפילה מוזיקלי: גדולי הזמר והחזנים מרגשים

מערכת אמס
תיעוד מרגש

"כל העולם נגדנו; הלימוד שלכם יהרוג את שונאי ישראל"

נתי קאליש
מרגש

בין כסה לעשור: שי וינר מגיש מחרוזת "ימים נוראים"

אליעזר חסיד
צפו בשיעור

"באין מליץ יושר": אז מה המפתח לזכות בדין?

הרב ברוך רוזנבלום
כמידי שבוע

פלייליסט בלי שירי הפרשה: "ככה אתה מתחיל שנה?"

אלי ממונסי
נתניהו שוחח איתם

חמאס פרסם סרטון של חטוף, הוריו חושפים החמרה במצבו

יוני שניידר
קסום

לבקש רחמים • הקול החדש אלחנן ענבל עם קאבר לאברהם פריד

אליעזר חסיד
כך זה נראה

צפו: המבנה ממנו נורו הרקטות הושמד

קובי פינקלר