תמונה בדף הבית: מסוק לא מאויש

שתי המערכות הלא מאוישות מבית התעשייה האווירית השלימו בהצלחה הוכחת יכולת כחלק מהדגמות שנערכו לראשי מערכת הביטחון. המסוק הלא מאויש, "יסעורון ירוק", שפותח לאחרונה בתעשייה האווירית, ביצע הדגמה למשרד הביטחון במסגרתה הוצגו שני תרחישים מרכזיים. הראשון דימה נשיאת פצוע קשה על ידי המסוק לנקודת איסוף אחורית לצורך קבלת טיפול רפואי מציל חיים, תוך ניטור מצב הפצוע באוויר ושליחת המידע לקרקע בזמן אמת. התרחיש השני- הציג נשיאת אספקה לוגיסטית לכוח מבודד הנמצא בחזית הלחימה, ללא אפשרות להגיע אליו מבלי לסכן חיים.

היסעורון הירוק הינו מסל"ט (מסוק ללא טייס), הנועד בעיקר להעברה מהירה של אספקה לוגיסטית למקומות אליהם קשה או מסוכן להגיע קרקעית או עם מסוק גדול מאויש. היסעורון הירוק פותח בהתבסס על מסוק מאויש קטן, המסוגל לשאת בין 100-180 ק"ג (תלוי בדגם), טס במשך שעתיים רצופות ובמהירות של עד 120 קמ"ש. המסל"ט מונע ע"י מנוע בערה פנימית הצורך דלק מסוג 95 אוקטן רגיל, ומחירו נמוך משמעותית ממחיר של מסוק תובלה מאויש. נתון זה מאפשר הצטיידות במספר גדול של מסוקים לא מאוישים, המגדילה את גמישות הפריסה הלוגיסטית, ומאפשרת אספקה סדירה לחזית הלחימה במחיר נמוך, תוך הפחתה משמעותית בסיכון לחיי אדם.

המערכת אוטונומית, רובוטית טקטית לשיירות לוגיסטיות מבית התעשייה האווירית תספק מענה לשינוע ולהעברת ציוד לוגיסטי באמצעות שיירות לשדה הקרב בעת לחימה, ובכך תאפשר הפחתת פגיעה בחיי אדם ותמזער את הסכנות הנשקפות לשיירות לוגיסטיות בתנועה על הצירים, כגון פגיעה ממטענים, מארבים ואיומי נ"ט (נגד טנקים). בעת השימוש במערכת האוטונומית, מפעיל המערכת יפקח על ביצוע המשימה ורכבי השיירה בזמן-אמת, תוך שהוא שוהה באזור בטוח, ומחוץ לטווח האיום בשדה הקרב.

המערכת מבוססת על טכנולוגיה של ארכיטקטורה פתוחה, הכוללת בתוכה מערכת הסבה, כך שתוכל להתאים לפלטפורמות מגוונות בצורה פשוטה, ללא צורך בהתאמות מיוחדות, תוך שמירה על ביצועי הכלי בנשיאת משקל המטען אותו יכולה הפלטפורמה לשאת. המערכת מסוגלת לנוע באופן עצמאי ומדויק למשך פרקי זמן ארוכים, ביום ובלילה, בתנאי שטח קשים ובכל מזג אוויר ללא פגיעה באיכות ובביצועים הנדרשים להשלמת המשימה.

בנוסף למערכת ההסבה המותקנת ברכבים, המערכת האוטונומית כוללת יחידת שליטה מתוחכמת המאפשרת שליטה ביכולות מבצעיות רבות ונוספות, כגון: שליטה ברכבים, תכנון ועדכון נתיבי התנועה בזמן אמת, עדכון מאפייני התנהגות השיירה, קבלת נתוני המשימה בזמן אמת וכן מערכת תקשורת נתונים המאפשרת את הקשר עם הרכבים.

שאול שחר, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים: "שלב הוכחות היכולת של שתי המערכות הלא מאוישות מסמל עבור התעשייה האווירית אבן דרך נוספת וחשובה בעולם הכלים האוטונומיים, בפיתוח שדה הקרב העתידי ובהצגת פתרונות אופטימליים ללחימה תוך סיכון נמוך עד כמה שניתן של חיי אדם. אני מאמין כי פיתוח זה יפתח לנו דלתות בשווקים שונים בארץ ובעולם, גם בפן הצבאי וגם בפן האזרחי".











עוד כתבות שיעניינו אותך

לאחר התבצרות

תיעוד מיוחד: לוחמי הימ"מ מחסלים מחבל חמוש

קובי פינקלר
אחרי התדרוכים והסערה

השר כ"ץ רומז לרמטכ"ל: "הדרג הצבאי יבצע את המדיניות"

קובי פינקלר
מרגש

"אמא שלי הקריבה קריירה; הזכות עברה אליי" | צפו

מנחם טוקר
גובר החשש

ההורים שוהים בחופשה, שני האחים הבחורים נלקחו לצה"ל

אלי יעקובוביץ
תיעוד שובר לב

החטוף מהשבי: "3 גרעיני פלאפל ביום, אני על סף מוות"

יוני שניידר
מקלחות, קרח ובריכות

תיעוד מהספארי: כך מתמודדות החיות עם גל החום

קובי אליה
הדרשה שאסור לפספס

'אתם משתמטים מלימוד ולא מתביישים להאשים אותנו?'

פנחס בן זיו
מחאה סוערת

מהומות ברחוב יחזקאל: מפגינים חסמו צירים ויידו אבנים

אלי יעקובוביץ
2 קילומטר אורך

תיעוד מעזה: נחשפה רשת טרור בחאן יונס

קובי פינקלר
נאום מרגש

הח"כית בכנסת: "תלמיד חכם יקר, אני תלויה בך"

אלי יעקובוביץ
זה קורה ב-12

ה'דרייבר' מגיעים לבני ברק: רוצים לפגוש אותם?

קובי ברומר ומנדי וייס
צפו

ראש הישיבה על הדחת היועמשי"ת: "סימן שמשיח בדרך"

נתי קאליש
לתקופת בין הזמנים

בשורה לציבור החרדי: חוף נפרד חדש נפתח

אבי יעקב
צפו בתיעוד

זה לא דם: מי הכינרת הפכו לאדומים

פנחס בן זיו
צפו בדברים

'רואים דברים שלא צריך לראות': הפוסק בדברי הדרכה להורים

נתי קאליש
כעת בשידור חי

קובי ומנדי בעימות סוער: אז מי בעצם הדרייבר?

קובי ברומר ומנדי וייס
לצפייה ישירה

צפו כעת בפרק הראשון: שמוליק סוכות מגיע ל'אוטוטוקר'

מנחם טוקר
יש חרדים בצבא!

"מי פינה את הפצועים?" • יצחק גולדקנופף בנאום תקיף

אלי יעקובוביץ
הפרק השני

הצטרפו לנסיעה הסוחפת: נמואל תופס טרמפ עם 'אוטוטוקר'

מנחם טוקר
לקראת הכרעה

רגע לפני כיבוש הרצועה: בית חאנון נמחקת מהמפה

קובי פינקלר