בפרשתנו, מגיעה עם ישראל לפסגת חייו: מתן תורה. דווקא בפרשה רוחנית כל כך, למענה פרשו ישראל והתקדשו במשך שלושת ימים מוזכר ענין האכילה: "ויבוא אהרון וכל זקני ישראל לאכול לחם עם חותן משה לפני האלוקים" מה התורה מדגישה לנו באכילת יתרו, וכי חשבנו, שיתרו שהלך ימים רבים, לא אכל בבואו למצרים?

ביהדות, האכילה והמזון, מקבלים התייחסות רוחנית:

האר"י הקדוש מבאר, כי האדם יונק את חיותו, מתוך החלק הרוחני שיש במזון. באכילה, יש לנו את היכולת לחבר בין הכוח הגופני, לאנרגיה רוחנית של האוכל, זהו העבודה הרוחנית שלנו באכילה. ההבנה, 'כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה', כמו גם האכילה בקדושה, נותנים לאדם את החלק הרוחני מהמאכל.

עירוי ומיזוג החומריות ברוחניות, יכולים להיות רק באכילה. ולכן ביהדות אנחנו לא עסוקים בפרישות וניתוק מהחומר אלא מקדשים את החומר. ליתר דיוק: העבודה הרוחנית שלנו היא עצם החיבור בין החומר והרוח, לדעת לחבר אותם נכונה.

בדיוק מסיבה זו 'קשים מזונותיו של אדם יותר מקריעת ים סוף', במזון האדם יש חלק רוחני מיוחד, ממנו חי האדם ויונק את נקודת חיותו. קשה לחבר את החלק הרוחני הטהור והמזוכך, לגופו החומרי של היהודי, נצר הבריאה.

ביהדות, האידאה הנדרשת ותכלית השלמות, שכל רצון נמצא במקומו הנכון ומתחבר נכון. האוכל במקומו, הרוחניות במקומה, והחיבור בין השתיים הוא ייחודי בפני עצמו: שלמות.

יתרו חשב לראות עם שפל, מדוכא, סגוף, ועסוק כל העת בפרישות, כפי שראה בכל הדתות בהם ביקר. להפתעתו ראה יתרו כי אלוקי היהודים מעונין בחיים טובים ומאושרים לבני עמו, יתירה מכך, יתרו אכל לחם בהשראת השכינה: לפני האלוקים!

לראשונה בחייו, יתרו ראה כי הדת מגיעה לאדם 'לטוב לך' לראשונה יתרו אכל אכילה רוחנית, בה הוא ינק נקודת חיות אלוקית, וחיברה אל הרוח. יתרו קיבל שיעור: מהי רוחניות, מהי גשמיות, מהי דת ומהי יהדות, לטוב לך.

הרמת הגבה ופסגת ההתפעלות של יתרו הייתה: "עתה ידעתי כי גדול יהוה מכל האלהים, כי בדבר אשר זדו עליהם" כידוע טביעת המצריים הייתה על ידי הקב"ה בעצמו ובשם של מידת הרחמים: "יהוה איש מלחמה יהוה שמו" יתרו הבין כי בכל דרכיו הוא טוב ומטיב, וגם בטביעת המצריים היה זה ממידת הרחמים.

חשוב לזכור: אנחנו אכן מתחברים את הרוח, אבל עלינו לקדש את החומר ולחבר בין הרוח והגשם גם באכילתנו.

האכילה תופסת חלק מרכזי מחיינו, אנחנו רק צריכים לדעת לאכול נכון, או יותר נכון לחבר נכון.

שבת שלום ומבורך.

על פי השם משמואל.











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש
מסר חד וברור

ראש הישיבה בסרטון: "לבוא מרחוק רחוק, במסירות נפש"

אלי יעקובוביץ
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
עדותו המצולמת

כך ניסה השב"כ לגייס את אפי פלדבאום כסוכן

גדי פוקס
חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער
איום המנהרות והקו הצהוב

צפו בראיון המיוחד: פרשנינו הצבאי בלב עזה הצה"לית

קובי פינקלר
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס