
הנתונים ראים כי כיום יותר מבני הציבור הדתי משתמשים באינטרנט ביחס לאלה שנמנעים מכך. רבים משתמשים ברשת לצרכי מסחר ורכישות ולכן – הנוכחות ברשת הפכה לחשובה לכל בעל עסק שרוצה להצליח יותר.
בתי עסק דתיים שמתעלמים מהזירה הדיגיטלית, מסביר משרד פרסום שמתמחה בקהל הדתי, מפספסים הזדמנויות עסקיות ועלולים לוותר בכך על פרנסה טובה. החשש מפני תגובות לא טובות או פגיעה בצביון הדתי ניתן לפתרון! צריך להביא בחשבון שישנם מהלכי שיווק מותאמים המתאימים לקהל דתי וכך ניתן להציג את העסק כראוי וגם ליהנות מיתרונות מרובים.
שיווק תוכן על פי ערכי העסק וערכי קהל היעד
העברת מסרים על ידי תוכן חשובה מאוד בקידום ברשת. לקהל דתי, התוכן צריך להיות מאוד איכותי וכמובן מתאים לערכי הציבור הדתי ולטעמם של הלקוחות. זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר לקידום ברשת. עסקים רבים פונים למשרד פרסום המתמחה במגזר הדתי, כדי להפיק תוכן ברמה גבוהה, שמדבר בשפה המתאימה לקהל היעד ומכבד את אורח החיים הדתי. התוכן צריך להתמקד בערכים חשובים לקהל היעד, כמו משפחה, קהילה, חינוך, ילדים, מסורת. חשוב להשתמש בשפה נאותה, לא להשתמש בתכנים בוטים וכן להקפיד על מידה של צניעות בעיצוב ובתמונות.
עוד באתר:
ככלל, נכון יהיה להפיק תוכן שקהל היעד ישמח לקרוא או לצפות בו. מידע עשיר ומגוון, שמוצג תוך שמירה על רמה גבוהה בניסוח והכל בהתאם לסגנון החיים הדתי. אפשר לפרסם באתר ובפלטפורמות נוספות מאמרי תוכן, סיפורי לקוחות, טיפים מקצועיים, תכנים המשלבים ערכים תורניים עם תוכן עסקי.
פרסום ממוקד בפלטפורמות מתאימות
בחירת פלטפורמות שמתאימות לפרסום זו נקודה מאוד חשובה. חברת פרסום דיגיטלי המתמחה במגזר הדתי תדע לבחור את הערוצים המתאימים ביותר. אפשר להביא בחשבון למשל אתרי חדשות דתיים, פורומים קהילתיים, קבוצות ווטסאפ ייעודיות. חשוב לשים דגש על פלטפורמות שנחשבות "כשרות" כלומר מקובלות בציבור הדתי ולא סותרות את דעת הרבנים המובילים. הפרסום צריך להיות מותאם ללוח השנה היהודי העברי ולהביא בחשבון את הרגלי צריכה של הציבור הדתי. האסטרטגיה השיווקית במיטבה תכלול דגשים נוספים כגון שימוש בכלי סינון נגד מידע מזיק, בחירת זמני פרסום אוטומטיים שמסונכרנים עם זמני הכניסה והיציאה של שבתות וחגים. כמובן – יש להקפיד על שמירת הצביון הדתי גם בפרסומות הממומנות ולא רק בקידום אורגני.
קידום ברשת עוזר בבניית אמון בקרב קהל הצרכנים שמבקר ברשת
הנוכחות הדיגיטלית מאפשרת לבתי עסק דתיים לבנות קהילת מותג. גם ברשת אפשר לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון וערכים משותפים. הפלטפורמות הדיגיטליות הן כלי נהדר להפצת המלצות וחוות דעת של לקוחות, באופן שמחזק את האמון בעסק. זה במיוחד חשוב בציבור הדתי, היכן שהמלצות וחוות דעת של אנשים מהקהילה נחשבות למשמעותיות במיוחד.
בזכות קידום ברשת אפשר להגדיל את הפרנסה
הנוכחות הדיגיטלית והקידום ברשת פותחים דלת לאפשרויות נוספות. למשל כך אפשר להגיע לגידול בפרנסה, על ידי פניה לקהלים חדשים שלא יכלו להכיר את העסק מפאת הריחוק הגיאוגרפי. עסקים דתיים יכולים כעת להרחיב את פעילותם מעבר לגבולות השכונה או העיר ולהגיע ללקוחות נוספים בכל רחבי הארץ.
הפלטפורמות הדיגיטליות מקילות על פילוח של קהל היעד לפי פרמטרים כמו רמת האדיקות הדתית, מיקום גיאוגרפי, גיל ועוד. כך ניתן להתאים את המסרים השיווקיים בצורה מדויקת יותר.
לסיכום, קידום ברשת יכול להוביל לצמיחה משמעותית בעסק דתי, תוך הרחבת אפיקי הכנסה חדשים.