
מרן האדמו"ר מצאנז נשא דברי התעוררות בצאת חג השבועות בקריית צאנז בנתניה. הרבי חיזק את החסידים לקבוע עיתים לתורה, ובנוסף התייחס באופן מפתיע ולא שגרתי למתקפה האיראנית על ישראל.
הרבי פתח ודיבר על המצב הקשה בו עם ישראל נמצא ואמר: "כולם רואים שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, הרי בני ישראל במצור ובמצוק ואין שום סמך אחר, אם לא הבנו עד היום איך כל העמים שונאים לישראל ולכן בכל העמים אעשה כלה, כעת מבינים זאת כל יום יותר ויותר".
עוד באתר:
"כבר קרוב יום השם, כל הסימנים כבר נתקיימו בנו, צדיקים במשך הדורות ניסו לדחות הקשיים אבל כבר אמר מרן זי"ע, אי אפשר לדון עם מי שתקיף ממנו וסוף כל סוף הקב"ה עשה את שלו, וכעת כבר נהיו כל הסימנים שכתובים בכל הספרים, ואשרי לו למי שיזכה להתחזק עד הרגע האחרון ויחזיק עצמו בנסיונות הקדושה, ויתגבר בתורה ויוסיף בחסד, דהא נאמנים עלינו דברי חז"ל בזכות חסד שעושים אלו עם אלו נגאלים" המשיך האדמו"ר ואמר.
האדמו"ר התייחס גם לגזירות על עולם התורה ואמר: "רואים המלחמה העצומה שיש נגד לומדי תורה, ותמיד היה שנאת ע"ה לת"ח, אבל כעת כשרואים המלחמה הכבדה מוכח שהטומאה יודעת שבזה תלוי ישועתם של ישראל ולכן הטומאה מנסה בכל כוחה להפריע לאור הזה. בזה יובנו דברי מוהר"ן מברסלב זי"ע שלפני ביאת המשיח יהיו הקליפות מחוצפות מאוד, ותמוה וכי פעם היו מתנהגים בעדינות, אבל כשרואים מי שמוביל היום באמת, שהכל שייך לו באמת, רואים איך שהם מתנהלים בחוצפא יסגא, שורש הטומאה מדבר מתוכם נגד כל מה שיש בו ריח של יהדות, הרי המון העם רוצים להיות יהודים ורוצים שילדיהם יגדלו כיהודים, ויש על זה הרבה סיפורים רק המנהיגים שעומדים בראש ואין ספק שהם מהערב רב ואינם מזרע ישראל, הם מתנגדים לכל דבר שבקדושה, ובוודאי שלא יצליחו ולא ישחיתו בכל הר קודשי".
האדמו"ר דיבר על החובה לקבוע שעה של תורה ביום ואמר: "אשרי למי שקובע עיתים לתורה אף שאינו בן תורה, ומוכרחני לומר דהנה הדף היומי שהוא חכמה נפלאה להוסיף חיילים לתורה, אבל מצד שני צריך לדעת ששיעור תורה או לימוד תורה צריך להיות לפחות שעה ומחצה או לכה"פ שעה, אין לך אדם שאין לו שעה, צריך לראות ללמוד לפחות שעה שלימה, אמנם איני מזלזל בדף היומי, אבל היימישע יודן צריכים לדעת שאין זה מתאים לנו ללמוד רק עד שמסיימים את הדף ולעיתים אחרי חצי שעה מסיים לימודו והוא עוד מרוצה מעצמו".
הרבי סיים את דבריו והתייחס למתקפה האיראנית על ישראל: "כל אחד במצבו יוסיף הן בעניני בין אדם לחבירו, איש לרעהו יאמר חזק, והן בעניני בין אדם למקום, ובזכות זה נזכה לישועות ולניסים כמו שראינו בעת ששלחו יותר מג' מאות כלי משחית והיו ניסים ונפלאות, והרי יש להם עוד מאות אלפים ואין עפ"י דרך הטבע שום עצה נגדם, רק מלאכים יעמדו על המשמר, וכשם שהיה אצל אברהם אבינו שהקש נעשה לחיצים וקשתות, תחזינה עיננו שכך יהא גם לעתיד לבא, וכל מה שהיה זה הכנה למה שיהיה שכל האומות ישלחו מאות אלפי כלי משחית ואינם מבינים שהמלאכים יקבלום ויזרקום חזרה עליהם והכל כקש יתבטל".