
התוכנית שעשויה לשנות את פני התעופה הישראלית: ישראייר, חברת התעופה השנייה בגודלה בישראל, מקדמת תוכנית להפעלת טיסות ישירות לארצות הברית. המהלך מגיע ברקע התמשכות מלחמת 'חרבות ברזל', כאשר אל על היא החברה היחידה המפעילה טיסות לצפון אמריקה – לאחר השעיית הטיסות של החברות האמריקאיות בתקופת המלחמה – מה שגורם למחירי הטיסות להגיע למחירים דמיוניים.
רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) כבר העניקה אישור עקרוני לישראייר להפעיל טיסות לארה"ב, בתנאי שתפעיל מטוסים העומדים בדרישות הבטיחות המחמירות ביותר. תהליך האישור, שבדרך כלל נמשך יותר מחצי שנה, זורז הודות ללחץ של רשות התעופה האזרחית הישראלית.
עוד באתר:
כעת, האתגר המשמעותי ביותר עבור ישראייר הוא "חוק טיבי" – חוק שירותי תעופה המחייב פיצוי נוסעים במקרה של ביטולי טיסות או עיכובים. מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הבהיר כי החברה מתכננת להפעיל שש טיסות שבועיות לארה"ב, אך רק אם יתקבלו ההקלות הנדרשות בחוק.
שרת התחבורה, מירי רגב, מפעילה לחץ משמעותי לקידום התוכנית. ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן צפויה לדון בשינויים הנדרשים בחוק טיבי בימים הקרובים.
יצוין, כי זו אינה הפעם הראשונה שישראייר מנסה את מזלה בקו הטיסות לארה"ב. החברה הפעילה טיסות לניו יורק בין 2006 ל-2008, אך נאלצה להפסיקן בשל עליית מחירי הדלק והיחלשות הדולר. הפעם, עם תמיכה רגולטורית מתאימה וביקוש גובר, התקווה היא שהמהלך יצליח ויוביל להגברת התחרות והורדת מחירים בקו הטיסות החשוב.