תנור. אילוסטרציה | צילום: pixabay

מרים רכשה לפני כשנה וחצי בית חדש, ובמסגרת המעבר רכשה שני תנורים – אחד חלבי ואחד בשרי – מתוצרת חברת סאוטר, בסכום כולל של 5,000 ש"ח. מיד עם קבלת התנורים, היא החלה להשתמש בתנור הבשרי, שכן השני טרם חובר לחשמל. אולם לאחר תקופה קצרה, התנור הבשרי הפסיק לעבוד לחלוטין.

מרים, שהייתה עדיין במסגרת האחריות, פנתה מיד לשירות הלקוחות של החברה. היא קיבלה הבטחה שיישלח אליה טכנאי, אך ההמתנה ארכה זמן רב, עד שתקופת האחריות כבר התקרבה לסיומה. לאחר מספר ניסיונות התקשרות בהם לא נענתה, היא החליטה בינתיים להפעיל את התנור החלבי ולהשתמש בו במקום הבשרי המקולקל. אולם, לאחר שלושה חודשי שימוש גם התנור השני התקלקל.

ניסיונותיה של מרים לקבל מענה מהחברה נתקלו בחומה של שתיקות והודעות מתחמקות. בשלב זה, היא נאלצה לחזור ולהשתמש בתנור הישן שלה, בן 20 השנים, שגם הוא מתוצרת סאוטר – אך בניגוד לחדשים, עבד ללא תקלות.

מרים לא ויתרה, ולבסוף פנתה לקו פניות הציבור של 'המוקד הציבורי', שם סיפרה את סיפורה. בעקבות הפנייה, היא קיבלה לפתע שיחה מנציג החברה שהודיע לה כי טכנאי יגיע לבדוק את התנורים. הפתעה גדולה, לאחר חודשים ארוכים של המתנה.

כעת, לאחר הביקור הצפוי של הטכנאי, מרים מקווה כי סוף סוף יימצא פתרון לבעיה. "אני לא רוצה את התנורים האלה יותר. הם לא עבדו כמו שצריך, ולא קיבלתי את השירות שמגיע לי. אני רוצה או החזר כספי או תנורים חדשים שיפעלו כמו שצריך," היא אומרת.

תגובת א.ל.מ: "בהמשך לפנייה בנוגע ללקוחה, הרינו להבהיר כי האחריות על המוצר היא של היבואן בלבד והוא נותן האחריות למוצרים שנרכשו. הלקוחה לא פנתה למיטב ידיעתי לחברת א.ל.מ אלא ליבואן שהוא נותן האחריות ולכן פנינו ליבואן לקבלת תגובה וזאת לאחר שנתיים מיום הרכישה כשללקוחה אין אחריות למוצר".

להלן תגובת היבואן: "הדברים שעולים בתלונת הלקוח לא תואמים את מה שמופיע אצלנו במערכת. לפי החשבונית מוצר נרכש ב – 02/23. אצלנו במערכת מוקם מוצר אחד בלבד. הפנייה הראשונה נעשתה אלינו בחודש 09/23 – לאחר כ – 7 חודשים מיום הרכישה.

תלונת הלקוח שהאור במוצר דולק גם שהמכשיר כבוי. טכנאי שבדק את המוצר לא מצא כל תקלה והעניק הסבר תפעול. הפנייה הבאה נעשתה בחודש 07/24 לאחר 10 חודשים מהביקור הקודם, וגם שם לא נמצאה כל תקלה במוצר.

תגובה נוספת לאחר שיחה עם הלקוחה: "לדבריהם רכשו שני תנורים, יש להם מקום לתנור אחד בלבד (לא מובן מהם, איך נעשה השימוש בכל אחד מהתנורים) הרכיבו את המוצר לבד, טוענים שלאחר שהתגלתה להם תקלה באחד מהתנורים פשוט החליפו אותו.

טכנאי שביקר את המוצר האחרון, קבע שתקין ואין תקלה. המוצרים אינם במסגרת אחריות, כרגע דורשים ביטול עסקה והשבת התשלום.

בשיחה טלפונית שנערכה היום 18.02.25 בין עורכת 'המוקד הציבורי', יעל איבר ובין חברת 'אלקטרה סחר', נקבע מועד הגעת טכנאי לביתה של מרים לבדוק את הטענות לעומק, ואז יתקבל מענה רלוונטי.

האזינו לסיפור המלא מתוך 'המוקד הציבורי' ב'קול חי':











עוד כתבות שיעניינו אותך

המלחינים 4

המלחין מגיל 13 שהוביל ל-5-0 בשולחן השופטים

המלחינים
חיזוק קופת המדינה

ישראל ומצרים חתמו על עסקה ענקית - 58 מיליארד ש"ח

שלמה ריזל
האודישן המלא

"חלקים" • המלחין חשף את שמו האמיתי בשידור חי

המלחינים
לקראת תפנית בחוק הגיוס?

האדמו"ר של השמאל מפתיע: "צריך לתת פטור, ללא הגבלה"

אלי יעקובוביץ
"קודש הקודשים"

בעיצומו של חנוכה: הזמר המפורסם נכנס לכלא

קובי סגל
עדות מצמררת

חברתה של היימנוט על רגעי האימה: "ניסה למשוך אותי"

שמעון כץ
שנאה בלתי פוסקת

תקיפה אנטישמית בניו יורק: "שהשואה תקרה שוב"

שמעון כץ
חנוכה בבית הלבן

שלום למר בשיחה עם טוקר, הנשיא טראמפ הפתיע

מנחם טוקר
והיה זה שכרו

תיעוד מרתק: הרב הסביר לאהרן ברק על שאלת ה'בית יוסף'

אלי יעקובוביץ
מעשה קונדס

תיעוד מסעיר מגן ילדים: בן 18 ירה מרובה אוויר

קובי אליה
פצחו בריקודים

ההתרעה בקו 'צבע שחור' מנעה מעצר לילי של בחור ישיבה

אלי יעקובוביץ
נמנע אסון

תיעוד חריג: נוסע על רכבת משא נתפס תוך 20 דקות

גדי פוקס
צפו בתיעוד

הגר"ד לנדו הגיע לישיבה של הבחור שנעצר: "מחריד מאוד"

נתי קאליש
צפו

תיעוד מטורף: גיבור מזנק על המחבל באוסטרליה

פנחס בן זיו
זה נגמר

הפורץ הסדרתי לפלאפל ולמספרה תועד במצלמות

קובי אליה
הוגש כתב אישום

תיעוד: החשוד פורץ למשרדים וגונב אלפי שקלים

קובי אליה
יעד שאפתני

תוך שעות: הסכום שנאסף לנפגעי הטבח באוסטרליה

אבי יעקב
הקשר לפיגוע באוסטרליה

פרוש מזהיר: רדיפת עולם התורה יוצרת נתק עם ניו יורק

אלי יעקובוביץ
כך זה נראה

צפו: הישג משמעותי לאוקראינה בים השחור

שמעון כץ
צפו

"אנחנו מנצחים": נתניהו בהדלקת נר חנוכה בכותל

שלמה ריזל