תנור. אילוסטרציה | צילום: pixabay

מרים רכשה לפני כשנה וחצי בית חדש, ובמסגרת המעבר רכשה שני תנורים – אחד חלבי ואחד בשרי – מתוצרת חברת סאוטר, בסכום כולל של 5,000 ש"ח. מיד עם קבלת התנורים, היא החלה להשתמש בתנור הבשרי, שכן השני טרם חובר לחשמל. אולם לאחר תקופה קצרה, התנור הבשרי הפסיק לעבוד לחלוטין.

מרים, שהייתה עדיין במסגרת האחריות, פנתה מיד לשירות הלקוחות של החברה. היא קיבלה הבטחה שיישלח אליה טכנאי, אך ההמתנה ארכה זמן רב, עד שתקופת האחריות כבר התקרבה לסיומה. לאחר מספר ניסיונות התקשרות בהם לא נענתה, היא החליטה בינתיים להפעיל את התנור החלבי ולהשתמש בו במקום הבשרי המקולקל. אולם, לאחר שלושה חודשי שימוש גם התנור השני התקלקל.

ניסיונותיה של מרים לקבל מענה מהחברה נתקלו בחומה של שתיקות והודעות מתחמקות. בשלב זה, היא נאלצה לחזור ולהשתמש בתנור הישן שלה, בן 20 השנים, שגם הוא מתוצרת סאוטר – אך בניגוד לחדשים, עבד ללא תקלות.

מרים לא ויתרה, ולבסוף פנתה לקו פניות הציבור של 'המוקד הציבורי', שם סיפרה את סיפורה. בעקבות הפנייה, היא קיבלה לפתע שיחה מנציג החברה שהודיע לה כי טכנאי יגיע לבדוק את התנורים. הפתעה גדולה, לאחר חודשים ארוכים של המתנה.

כעת, לאחר הביקור הצפוי של הטכנאי, מרים מקווה כי סוף סוף יימצא פתרון לבעיה. "אני לא רוצה את התנורים האלה יותר. הם לא עבדו כמו שצריך, ולא קיבלתי את השירות שמגיע לי. אני רוצה או החזר כספי או תנורים חדשים שיפעלו כמו שצריך," היא אומרת.

תגובת א.ל.מ: "בהמשך לפנייה בנוגע ללקוחה, הרינו להבהיר כי האחריות על המוצר היא של היבואן בלבד והוא נותן האחריות למוצרים שנרכשו. הלקוחה לא פנתה למיטב ידיעתי לחברת א.ל.מ אלא ליבואן שהוא נותן האחריות ולכן פנינו ליבואן לקבלת תגובה וזאת לאחר שנתיים מיום הרכישה כשללקוחה אין אחריות למוצר".

להלן תגובת היבואן: "הדברים שעולים בתלונת הלקוח לא תואמים את מה שמופיע אצלנו במערכת. לפי החשבונית מוצר נרכש ב – 02/23. אצלנו במערכת מוקם מוצר אחד בלבד. הפנייה הראשונה נעשתה אלינו בחודש 09/23 – לאחר כ – 7 חודשים מיום הרכישה.

תלונת הלקוח שהאור במוצר דולק גם שהמכשיר כבוי. טכנאי שבדק את המוצר לא מצא כל תקלה והעניק הסבר תפעול. הפנייה הבאה נעשתה בחודש 07/24 לאחר 10 חודשים מהביקור הקודם, וגם שם לא נמצאה כל תקלה במוצר.

תגובה נוספת לאחר שיחה עם הלקוחה: "לדבריהם רכשו שני תנורים, יש להם מקום לתנור אחד בלבד (לא מובן מהם, איך נעשה השימוש בכל אחד מהתנורים) הרכיבו את המוצר לבד, טוענים שלאחר שהתגלתה להם תקלה באחד מהתנורים פשוט החליפו אותו.

טכנאי שביקר את המוצר האחרון, קבע שתקין ואין תקלה. המוצרים אינם במסגרת אחריות, כרגע דורשים ביטול עסקה והשבת התשלום.

בשיחה טלפונית שנערכה היום 18.02.25 בין עורכת 'המוקד הציבורי', יעל איבר ובין חברת 'אלקטרה סחר', נקבע מועד הגעת טכנאי לביתה של מרים לבדוק את הטענות לעומק, ואז יתקבל מענה רלוונטי.

האזינו לסיפור המלא מתוך 'המוקד הציבורי' ב'קול חי':











עוד כתבות שיעניינו אותך

"באופן אקראי"

אימה בבריטניה: 9 במצב אנוש לאחר שנדקרו

שמעון כץ
רגעי מתח

דרמטי: הפצ"רית המודחת נעדרה ונמצאה אחר חיפושים

פנחס בן זיו
המונים זועמים

כאוס בהילולת רחל אמנו: המשטרה חסמה את הכניסה לקבר

אבי יעקב
אירוע מתגלגל

פרטים חדשים על הדרמה: כך נמצאה והטלפון עדיין איננו

גדי פוקס
המלחמה בפשע

השוטרים היו בהלם: מנהרה אותרה מתחת לבית

אבי יעקב
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
חובת קריאה

לאחר המקרה המצער: כך תזהו שהילד שלכם נמצא במצוקה

הרב אפרים וייס
צפו בדבריו

נתניהו על עלילת שדה תימן: "הפיגוע ההסברתי הקשה ביותר"

שלמה ריזל
צפו בתיעודים

15 קני שיגור: ממצא מטריד מזרחית לקו הצהוב

קובי פינקלר
משא חוצב להבות

נאום תקיף נגד גיוס: הבמה הנפרדת של הרבנים הספרדים

נתי קאליש
קרעו שערי שמיים

התפללו: החמרה במצבו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק

פנחס בן זיו
תיעוד מרגש

צפו: הרב ששתי רגליו נקטעו שימש סנדק בברית

אבי יעקב
מוצ"ש חי

השידור המלא: אלחנן אלחדד וזאבי קמיאנסקי באולפן

מנחם טוקר
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
בלחנו של משה ולדר

אקטואלי שכואב: שי וינר בסינגל חדש - "אל תדאג"

אליעזר חסיד
נושמים לרווחה

22 תיקים וכתב אישום 1: זו האישה שניקבה צמיגים

גדי פוקס
בצפון הארץ

צפו במרדף: נהג המשאית השתולל וברח מהשוטרים

שמעון כץ
מחפשים גופות?

תיעוד מסוכן: מחבלי חמאס חמושים בשטחי צה"ל

פנחס בן זיו
לעמוד בניסיון

מפעים: כשבעל החנות נאלץ לשרוף רבע מיליון שקל

הרב נהוראי משה אלביליה
צפו בראיון הנדיר

'שר הצללים' הדגיש: "הפכנו קטסטרופה לניצחון אסטרטגי"

שמעון כץ