
שוק המזון והמשקאות בישראל ממשיך לספוג גלי התייקרויות בזה אחר זה. חברת טמפו, הנחשבת לשנייה בגודלה בישראל בתחום המשקאות, הודיעה לקמעונאים כי החל מהשבועות הקרובים תעלה את מחירי המשקאות הקלים שלה בשיעור של עד 6.4%.
בין המוצרים שיתייקרו: משקאות פפסי וג'אמפ שיתייקרו ב-3.1%, סודה תעלה ב-2.9%, בירה איגל תזנק ב-5.4%, ומשקה האנרגיה גוארנה יעלה בלא פחות מ-6.4%. מדובר בהתייקרות שנייה תוך פחות מחצי שנה, לאחר שבינואר כבר עלו מחירי האלכוהול שטמפו משווקת בשיעור של עד 6%.
צעד זה של טמפו מגיע זמן קצר לאחר הודעה דומה מצד החברה המרכזית למשקאות – קוקה קולה ישראל – שהכריזה על העלאת מחירים רוחבית של כ-3.5% בכלל מותגי החברה: מחירי המשקאות המוגזים, פריגת, פיוז טי ומים מינרלים נביעות – יתייקרו ב-2.3%, מוצרי החלב של טרה וצוריאל – יעלו ב-3.5%
עוד באתר:
שטראוס, תנובה, יוניליוור וגד – כולן מעלות מחירים
ההתייקרויות אינן מוגבלות רק לתחום המשקאות. רק אתמול הודיעו גם חברות פרימור, סוכרזית ו"חלב הארץ", שמשווקות על ידי שטראוס, על גל התייקרויות חדשות בשיעור של עד 12%.
● מוצרי סוכרזית יזנקו בכ-12% החל מה-10 ביוני 2025
● מוצרי "חלב הארץ", המיוצרים על ידי מחלבת סוסיא – יתייקרו ב-2.6% מה-10 ביוני
● גם פרימור תעלה מחירים בשיעור דו-ספרתי – יותר מ-10%
רצף ההתייקרויות של חברות המזון והמשקאות לא מראה סימני בלימה. ערב יום הזיכרון האחרון הצטרפו גם תנובה, יוניליוור וגד לרשימת המייקרות, כאשר קדמה להן דיפלומט – שהודיעה על עליות מחירים חדות של עד 15% בקפה, שוקולד ומרגרינה.
לפי החברות, ההתייקרויות נובעות מעלייה בעלויות הייצור, מחירי חומרי גלם, הובלה, וכן מעליית שכר העבודה בעקבות העלאת שכר המינימום באפריל האחרון. בפרימור טוענים להתייקרות חדה במיוחד במחירי התפוזים, ואילו מחלבות כמו טרה וסוסיא מדווחות על זינוק במחיר החלב הגולמי.
אולם, רבים בציבור ובמערכת הפוליטית מטילים ספק בהצדקות אלו. טענות על "טפטוף מחושב" של עליות, דווקא בתקופה של חוסר יציבות כלכלית, מגבירות את הביקורת הציבורית ואת הדרישות להתערבות ממשלתית.