
בעיצומה של תקופת עליית המחירים במשק, בדיקה חדשה חושפת את הפערים הדרמטיים בין רשתות השיווק השונות בסל מוצרי חלב – וזאת בדיקה מיוחדת לרגל חג השבועות, חג מוצרי החלב והגבינות.
הבדיקה, שנערכה היום (שלישי) על בסיס נתוני אמת מאתר "פרייסז", מצביעה על הבדל של למעלה מ-170 ש"ח בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר – רק בגלל בחירת הרשת.
מבין רשתות השיווק הגדולות, אלו הן התוצאות המובילות:
עוד באתר:
רמי לוי – 625.80 ש"ח
אושר עד – 672.50 ש"ח
מחסני השוק מהדרין – 697.90 ש"ח
נטו חיסכון – 701.70 ש"ח
יש חסד – 704.80 ש"ח
הפער בין רמי לוי לבין הרשת שאחריו – אושר עד – עומד על כמעט 47 ש"ח, ונותן לרמי לוי את המקום הראשון כהרשת המשתלמת ביותר לצרכן בסל מוצרי החלב.
הרשתות השכונתיות – קרובות, אך יקרות:
כאשר מדובר ברשתות הקטנות והקרובות לבית, המחירים כבר מתחילים לטפס:
נטו חיסכון בשכונה – 708.30 ש"ח
קיי.טי. יבוא ושיווק – 710.65 ש"ח
מעיין 2000 – 718.20 ש"ח
יש בשכונה – 745.00 ש"ח
זול ובגדול – 751.60 ש"ח
קרפור מרקט (בכשרויות מהודרות) – 756.09 ש"ח
גוד מרקט – 770.60 ש"ח
שירה מרקט – 796.85 ש"ח
רשת "שירה מרקט" דורגה כיקרה ביותר – והפער בינה לבין רשת "אושר עד", שהיא השנייה בזול הכללי, עומד על 171.05 ש"ח עבור אותם מוצרים בדיוק.
הבדיקה מוכיחה שוב כי הבחירה היכן לערוך את הקנייה משפיעה ישירות על כיסו של הצרכן. גם אם מדובר רק בסל מוצרי חלב – מדובר בפער מצטבר שיכול להגיע למאות שקלים בחודש. הבחירה בין נוחות לבין חיסכון משמעותי – נתונה בידי הצרכן.
להלן רשימת כלל המוצרים בסל שנבדק: