
משה כחלון העלה אמש פוסט ברשת החברתית בו הוא מבקר בחריפות את מערך התחבורה הנוכחי בראשותו של שר התחבורה ישראל כץ.
וככה כותב כחלון: "חיפה – תל אביב הבוקר: שעתיים ברכב, 50 דקות ברכבת. ובכל זאת במדינת ישראל התחבורה הציבורית תמיד הייתה בעדיפות שנייה להשקעה ברכב הפרטי".
"לכל אזרח בישראל יש את הזכות לתחבורה ציבורית הולמת, בין אם הוא חי במרכז הארץ ובין אם הוא חי בצפונה או בדרומה של ישראל. זמינות קוים, סנכרון בין אמצעי תחבורה שונים, מידע ושקיפות, הם אבן יסוד בשירות התחבורה לאזרח עליו מפקחת מדינת ישראל".
עוד באתר:
כחלון מספר לקוראיו כי "בכנסת הבאה מפלגת כולנו תקדם תחבורה ציבורית שמאפשרת לאדם העובד שירות ראוי ויעיל ונמקד את הפעילות באיזורי הפריפריה, הנמצאים כיום בחיסרון משמעותי מבחינה זו".
לדבריו, "נשקיע בפיתוח תשתיות תחבורתיות כדי לשחרר דירות ‘תקועות’ לשוק הדיור. יותר מ- 200 אלף דירות מתוכננות, אינן נבנות, בין היתר, בשל העדר התשתיות הנדרשות בקרבתן. חלק משמעותי מהתשתיות הנדרשות הינו בתחום התחבורה. נעדיף להשקיע בפיתוח התשתיות התחבורתיות הנדרשות כדי לאפשר הוצאתם לפועל של פרויקטים תקועים".
מי שמכיר את שר התחבורה יודע שדווקא בזירת הרשתות החברתיות הוא חזק, ותגובה לכחלון זה ענין של שעות.
ואכן הבוקר באופן לא מפתיע זה קרה: כץ העלה פוסט לרשת החברתית שבו הוא פונה באופן ישיר לידידו משכבר: "למשה כחלון ידידי. ראיתי שנסעת אתמול ברכבת מחיפה לת״א. יפה, יורד אל העם! הבנתי שנהנית מהנסיעה וממהירות ההגעה, הודות לרכש המאסיבי שביצענו בקרונות והקטרים החדשים. חבל שתקפת באותה הזדמנות את ״העדר ההשקעות בתחבורה הציבורית ובתשתיות התחבורה בפריפריה״, איזה יח"צן נתן לך את העצה הרעה הזאת? מה, אתה לא רואה מה קורה במדינה?".
"בחמש השנים האחרונות", ממשיך כץ, "השקענו סכומים עצומים בחיבור הפריפריה למרכז ברשת כבישים, מחלפים ורכבות (רק השבוע חנכנו את תחנת נתיבות), ובהוצאה לדרך של פרוייקטים להסעת המונים בערים הגדולות. בנוסף הוקצו מיליארדים לחיבור תשתיות למוקדי הדיור העתידיים, בכל הארץ, במסגרת תכנית ״נתיב לדירה״. עכשיו כשאתה יודע את העובדות, סע לשלום ותהנה מהנוף (היזהר משימוש יתר בסלולר. הקרונות מגבירים את הקרינה!)".