
משרד התקשורת פרסם היום (ראשון) את דו"ח פניות הציבור בתחום הטלקום לשנת 2024, עם נתונים מרתקים על היקף התלונות הציבוריות, רמת השירות מצד החברות, והתנהלות רגולטורית שהובילה להשבת כספים לציבור – בסכום כולל של 808,214 ₪.
הדו"ח, שהועבר לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ולמנכ"ל המשרד אלעד מקדסי על ידי מנהל תחום פניות הציבור, אמיר בירן, חושף בין היתר כי 100% מהפניות טופלו על ידי המחלקה, ושהמענה ניתן תוך 11 ימי עסקים בממוצע – בדומה לשנת 2023.
סה"כ פניות ב-2024: 7,228 – עלייה של 2% לעומת 2023.
עוד באתר:
השבה לצרכנים: 808,214 ש"ח, בעיקר על חיובי יתר, שירות ללא בקשה, חיובים שגויים, והטעיות.
נושאים בולטים: תקלות (16%), סיבים אופטיים (9%), קליטה סלולרית (8%), הפסקות שירות (8%), חיובי יתר (6%).
שירותי אינטרנט וסלולר היו מוקד ל-92% מהפניות. מי שבלטו לטובה במיעוט פניות לציבור, הן חברות הסלולר פלאפון, פרטנר וטלזר.
במיעוט תלונות מוצדקות נמצאו פלאפון, סלקום (כולל גולן טלקום) ופרטנר.
לגבי תלונות על תשתיות וטלפוניה קווית: פרטנר מובילה, ואחריה סלקום ובזק.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, הדגיש: "וִהְיִיתֶם נְקִיִּים מֵה' וּמִיִּשְׂרָאֵל – אנחנו מציבים את טובת הציבור בראש סדר העדיפויות. חברות תקשורת שפועלות מתוך כבוד לצרכן בונות לעצמן יתרון תחרותי אמיתי."
מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, ציין: "פניות הציבור הן כלי פיקוח מהמעלה הראשונה. הן סייעו לנו להחזיר מעל 800 אלף שקל לציבור, ולזהות מקומות הדורשים התערבות רגולטורית."