
תארו לכם מצב שבו אתם מקבלים חשבון חשמל – לא כשאתם מאחרים, אלא כשהחברה עצמה שולחת אותו באיחור של חודשיים. כעת, תוסיפו לתמונה גם התראה רשמית, חיובי ריבית, וחוב מצטבר של מעל 2,000 שקלים. בדיוק זה קרה לגולדי (שם בדוי), תושבת מודיעין עילית, שפרשה את סיפורה בשידור חי בתוכנית 'המוקד הציבורי' ב'קול חי'.
הפתעה בדואר: חשבון ישן והתראה טרייה
"החשבון שנשלח אליי היה מתאריך 26.5, אבל קיבלתי אותו רק ב-18.7," סיפרה גולדי. "באותה מעטפה קיבלתי גם מכתב התראה, כאילו לא שילמתי – אבל בכלל לא קיבלתי את החשבון קודם!".
עוד באתר:
בהמשך הסתבר שההתראה נושאת תאריך 27.6, כלומר נשלחה חודש לאחר החשבון המקורי – אך שניהם התקבלו יחד. לדבריה, מדובר בחשבונות שמשולמים תמיד באשראי מיד עם קבלתם, לא בהוראת קבע. הפעם – לא היה לה סיכוי.
חוב נוסף שכבר בדרך
כשהתכוונה להתחיל לשלם, התברר לגולדי שממתין לה כבר חשבון נוסף – שעדיין כלל לא הגיע בדואר. “הם כבר דורשים תשלום על החשבון הבא, ועוד לא ראיתי אותו בכלל,” סיפרה. “זה כבר אלפיים שקל, וזה חונק את המסגרת באשראי.”
פנייה לחברת החשמל – ותגובה מפתיעה
עם קבלת הפנייה, מערכת התוכנית פנתה לחברת החשמל. בתגובה נמסר: "בעקבות תקלה נקודתית, חלה דחייה בשליחת החשבון על לקוח. החשבון יצא באיחור של כ-20 ימים, וההתראה נשלחה חודש אחריו, כך ששניהם הגיעו יחד."
עוד הוסיפו כי "אנו מתנצלים בפני הפונה, ונתנו הוראה לזכות את הלקוחה מעלות ההתראה ולוותר על הריבית של החודש האבוד."
ההמלצה שלהם? להצטרף לחשבונית בדוא"ל. פתרון נוח – אך לא רלוונטי לכל אחד.
ומה עם פריסת תשלומים?
כאן התשובה פחות מעודדת. גולדי ביקשה לדחות את התשלום או לפרוס אותו, אך לדבריה: "אין להם פתרונות. אמרו לי 'תתכלכלי' – אבל אין מרחב לנשימה."
אמנם ההתראה והקנס בוטלו, אך החוב נשאר. אם חברת החשמל לא תספק אפשרות נוחה לתשלום, גולדי תיאלץ להתמודד עם העומס בעצמה.
המסקנה הברורה: גם כאשר הלקוח עומד בכל ההתחייבויות – מערכת לא יעילה עלולה לדרדר אותו לחובות מיותרים.
האזינו לאייטם המלא מתוך 'המוקד הציבורי' ב'קול חי':