
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום (שני) דיון מעקב סביב יישום התיקון לפקודת התעבורה, המחייב גביית תשלום בחניונים לפי דקות. הדיון התקיים על רקע טענות ציבוריות ועלייה מורגשת במחירי החניה מאז כניסת החוק לתוקף, בעיקר בחניונים פרטיים.
בפתח הישיבה אמר ביטן כי עצם החקיקה לא נתפסה בעיניו כבעיה, מאחר שניתנה לשר הפנים אפשרות להחריג חניונים מסוימים, בהסכמת שרת התחבורה ובאישור הוועדה. לדבריו, הבעיה נעוצה בכך שהממשלה לא עשתה שימוש בסמכות זו ולא נערכה כראוי. הוא ציין כי נחשף לפרסומים על עליות מחירים חדות, וביקש לדעת אם נבחנה העלייה באופן שיטתי ומבוסס.
ח"כ נעמה לזימי, מיוזמות החוק, אמרה כי ניתנה למשרדי הממשלה שנה שלמה להיערכות, אך בפועל הדבר לא יושם. היא ציינה כי היא מוכנה לקחת אחריות ואף לתקן את החוק אם נדרש, אך תהתה היכן יתר חברי הקואליציה שלא טרחו להגיע לדיון. לדבריה, יש חניונים שבהם המחירים אף הוכפלו מאז החלת התיקון.
עוד באתר:
נציג אגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, אמר כי מוקדם עדיין להעריך את היקף ההתייקרות, אך הודה כי הממשלה תמכה במהלך. במקביל, ציין כי באוצר מקדמים הצעת חוק לביטול התיקון. מנכ"ל חניוני סנטראל פארק, עמית קדם, הציג נתונים לפיהם העלייה הממוצעת עומדת על כ-20%, והבהיר כי מדובר בהבדלים בין ערים. ביטן הגיב ואמר כי עלייה כזו אינה דרמטית, והוסיף: "בסוף האזרח הרוויח כי הוא משלם לפי דקות", אף שקדם ציין כי רק מיעוט מהנהגים, החונים פחות משעה, נהנה בפועל מהשינוי, ואילו מרבית הנהגים נאלצים לשלם הרבה יותר.
נציגי משרדי התחבורה והפנים תיארו חילופי עמדות בין המשרדים סביב סוגיית ההחרגות, כאשר האחריות הסופית נותרה ללא הכרעה. בסיכום הדיון הודיע ביטן כי הוועדה תתכנס לישיבת המשך בעוד כחודש, וביקש ממרכז המחקר והמידע של הכנסת לבחון באופן מדויק את היקף ההתייקרויות. הוא הדגיש כי אם שר האוצר מבקש לבטל את החוק, עליו להסביר מדוע, והבהיר כי גיבוי להעלאות מחירים מופרזות אינו מקובל עליו.

























