
הממשלה אישרה היום (שני) את תיקון חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, במטרה להגביר את התחרות בענף ולהביא להוזלת מחירי הרכב בישראל.
התיקון, שגובש על ידי משרד התחבורה בשיתוף רשות המסים ואושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, מקודם בהליך מואץ. הוא נועד להסיר חסם תחרותי מרכזי שמנע עד כה מיבואנים עקיפים, זעירים ומיבוא אישי ליהנות מהעדפות מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל.
עד היום, רק יבואנים ישירים יכלו לממש פטור ממכס בשיעור של 7%, מצב שהגביל את התחרות והוביל לעליית מחירים לצרכנים. החוק החדש יאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים, מהלך שצפוי להרחיב את היבוא המקביל והאישי ולהגביר את התחרות בענף.
עוד באתר:
ההסדר מבוסס על הוראת שעה שפעלה בין השנים 2023–2025 והוכיחה את עצמה, עם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפות המכס. כעת מבקשת הממשלה לעגן את ההסדר כהוראה קבועה בחוק, כחלק ממדיניות כוללת שמציבה את הצרכן במרכז.
בנוסף, כולל התיקון חיזוק משמעותי של ההגנה על הציבור בהיבטי בטיחות וסייבר. לנוכח העלייה בשימוש במערכות דיגיטליות וממוחשבות בכלי רכב והתגברות איומי הסייבר בענף, החוק מרחיב את סמכויות המדינה לקבוע תנאים מחייבים בתחום הגנת הסייבר על יבואנים, מוסכים ונותני שירות.
החוק מסמיך את שרת התחבורה לקבוע תנאים לקבלת רישיון, בהם חובת מינוי גורמים אחראים, דרישות הכשרה ומנגנוני הגנה, זאת בהתייעצות עם מערך הסייבר הלאומי, וכן לקבוע מנגנוני אכיפה ועיצומים כספיים לשם הבטחת יישום ההוראות.

























