
עימות חריף בבנק הפועלים: ארגון העובדים הודיע כי כ-8,000 מעובדי הבנק שובתים הבוקר (חמישי) במחאה על תוכנית הקיצוצים שמקדמת הנהלת הבנק.
על פי הודעת ארגון העובדים, השביתה הייתה אמורה לכלול את כלל יחידות הבנק ברחבי הארץ, ובהן 180 סניפים מצפון ועד דרום, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני. בארגון טענו כי הנהלת הבנק מקדמת "צעדי קיצוצים חד-צדדיים ודורסניים", למרות רווחי הענק של הבנק, שלדבריהם מסתכמים במיליארדי שקלים וצפויים לבוא לידי ביטוי גם בדו"חות הכספיים שיתפרסמו מחר.
המאבק הנוכחי מגיע בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז כבר ב-2 בספטמבר 2025 בתיאום עם ההסתדרות. לטענת העובדים, בחודשים האחרונים התנהלו מגעים מול הנהלת הבנק, אך ללא התקדמות ממשית. במרכז המחלוקת ניצבת תוכנית התייעלות רחבה הכוללת ביטול של כ-770 תקנים באמצעות אי-איוש ואיחוד משרות, לצד ניוד כפוי של מאות עובדים, שלטענת הארגון צפוי לפגוע בשכרם ובאפשרויות הקידום שלהם.
עוד באתר:
בארגון העובדים מזהירים מפני עומסי עבודה כבדים ושחיקה הולכת וגוברת בקרב העובדים. לדבריהם, "כך נוצרת פגיעה בזכויות העובדים ותנאי עבודה בלתי סבירים, שעלולים להשפיע גם על ציבור הלקוחות". יו"ר הארגון רוני גרפונקל תקף את הנהלת הבנק ואמר: "הנהלת הבנק מנותקת. בזמן שהיא מגלגלת רווחים של מיליארדים, היא פוגעת בעובדי ועובדות הבנק. גם הדו"חות הכספיים שיפורסמו מחר יציגו רווחי עתק שהם תוצאה ישירה של העבודה המקצועית והמסורה של העובדים".
הנהלת הבנק הודיעה בלילה כי בית הדין לעבודה הוציא צו ארעי המונע את קיום השביתה שתוכננה להתחיל בשעה 07:00 בבוקר וכי הצו יעמוד בתוקפו עד לדיון שייערך מחר בשעה 07:30 במעמד הצדדים. בעקבות ההחלטה נמסר לעובדים כי עליהם להתייצב לעבודתם כרגיל עד להחלטה אחרת.
אולם, בית הדין לעבודה דחה הבוקר את בקשת הנהלת הבנק למנוע את השביתה והשביתה מתקיימת היום בכל יחידות הבנק.
יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל, הגיב לסאגה ואמר: "שוב הבנק מציג רווחי עתק של מיליארדים, שהם תוצאה ישירה של העבודה המסורה של עובדי הבנק, כאשר במקביל הנהלת הבנק ממשיכה לקצץ ולפגוע בעובדים.לא נאפשר מצב זה של פגיעה בזכויות העובדים ובעתיד הבנק".
























