
שב״כ וצה״ל חושפים היום כי במהלך השנה האחרונה סוכלו עשרות פיגועים שהוכוונו על ידי פעילי חמאס הפועלים מטורקיה, במסגרת “מרחב הגדה” (יו"ש) של ארגון הטרור.
על פי הודעת שב״כ, מרחב הגדה בחמאס אחראי בשנים האחרונות על קידום והכוונת פיגועים נגד אזרחים וכוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון ובשטח ישראל. בשנה האחרונה התעצמה הפעילות מטורקיה, וכללה גיוס פעילים, העברת אמצעי לחימה וכספים, והנחיות ישירות לקידום פעילות טרור.
כיום עומד זאהר ג׳אברין בראש מרחב הגדה של חמאס, ואימן אבו חליל משמש כראש הזרוע הצבאית של המרחב.
עוד באתר:
במהלך השנה האחרונה נוהלו כמה חקירות, שבהן הופללו פעילי חמאס השוהים בטורקיה ופועלים תחת מרחב הגדה. בין הפעילים שנחשפו: אימן שראונה, שפעל לגיוס פעילים ולקידום פעילות טרור; מחמד מלאח, שמקורו באזור טול כרם ומחלק את זמנו בין טורקיה לקטאר, וסייע בהעברת כספי טרור; ומאג׳ד ג׳עבה, שסייע בהברחת הנשק ששימש בפיגוע במחסום המנהרות בנובמבר 2023.
עוד נחשפו וליד אבו נצאר, שמימן תשתית טרור בבית לחם, וסלאם יעיש, שגייס פעילי טרור להוצאת פיגועים. בשב״כ אומרים כי כל החמישה פועלים משטח טורקיה במסגרת תשתית הטרור של חמאס.
לפי שב״כ וצה״ל, פעילי חמאס פועלים בטורקיה באין מפריע, מקיימים פגישות עם פעילים מיהודה ושומרון, ומנצלים תשתיות במדינה לצורך העברת הנחיות וכספים. ההנחיות והכספים, כך נמסר, משמשים את הפעילים בשטח לקידום פעילות צבאית ולהוצאה לפועל של פיגועים.
במערכת הביטחון מדגישים כי מדובר בתשתית טרור חיצונית, שמנסה להפעיל את יהודה ושומרון מרחוק, תוך שימוש במדינה זרה כבסיס פעולה בטוח לכאורה. שב״כ וצה״ל מסרו כי הם רואים בחומרה רבה כל קשר לגורמי טרור, כל הכוונה מצד מרחב הגדה של חמאס וכל מעורבות בהעברת כספים ואמצעי לחימה לתשתיות טרור ביהודה ושומרון. “שב״כ וצה״ל ימשיכו לפעול בנחישות כדי לסכל איומים ולהבטיח את ביטחון תושבי מדינת ישראל”, נמסר.
























