
מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש יצא אמש למסע בזק בן שלושה ימים לארה"ב, לנעילת המסע למען עולם התורה שקיימו גדולי ישראל בשבועיים האחרונים. מרן לא השתתף במסע עקב שמחת החתונה לנכדתו שהתקיימה בזמן המסע, וכעת יצא לארה"ב לחתימת המסע.
לפני צאתו לארה"ב שלח מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מכתב מיוחד לרבבות אברכי הכוללים בארץ, בו חיזקם ללמוד בתענית דיבור בכדי לנצח את אלו שקמו להילחם בעולם התורה.
במכתבו קרא מרן ראש הישיבה לאברכים לקבל על עצמם לפתוח את הסדר בתענית דיבור של חצי שעה, מעתה ועד סוף הימים הנוראים. “נראה דראוי כל אברך מעכשיו עד סוף הימים נוראים להקפיד לבוא בתחילת הסדר עם תענית דיבור של חצי שעה”, כתב מרן ראש הישיבה.
עוד באתר:

הגרמ״ה הירש הדגיש כי דווקא הקושי שבדבר הוא מקור כוחו הרוחני: “זה דבר מאוד קשה, ובגלל זה שזה קשה ובבחינת מסירות נפש, זה יביא כבוד שמים גדול מאוד”.
לדבריו, ההתחזקות הזו תביא לקרבת ה׳ ולסייעתא דשמיא מיוחדת, הנדרשת במיוחד בתקופה שבה עולם התורה נתון תחת מתקפה. “ממילא הקב״ה יתקרב אלינו ואז יהיה לנו מהקב״ה ס״ד מיוחד, שבלי הס״ד המיוחד לא יהיה האפשרות לנצח כנגד אלו שלוחמים נגדנו”, כתב. מרן ראש הישיבה הוסיף כי בזכות קבלה זו “יהיה לנו הס״ד המיוחד וננצח במלחמה הזאת”.
בסיום מכתבו ציין הגרמ״ה הירש כי ההתחזקות אינה רק אמצעי הגנה, אלא גם פתח לעלייה רוחנית גדולה: “ואדרבה, זה יביא שנגיע למדרגות גבוהות מאוד שעד עכשיו לא היו”. את דבריו חתם בקריאה לראשי הכוללים לעורר על כך בקרב האברכים: “ראוי שראשי כוללים ידברו בעניין הזה”.
























