
ימי הלחימה האחרונים בזירת הצפון גבו מחיר כבד מצה"ל. בדיווח ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' התייחס הפרשן הצבאי קובי פינקלר ללחימה המתמשכת בדרום לבנון, לאחר שישה לוחמים שנפלו בתוך זמן קצר, בהם מג"ד חטיבה 401 סא"ל דור בן שמחון הי"ד ולוחמים נוספים שהובאו למנוחות.
לדברי פינקלר, צה"ל ממשיך להחזיק בשטח נרחב בדרום לבנון ופועל באופן אינטנסיבי נגד תשתיות חיזבאללה. "צה״ל שוהה כרגע בדרום לבנון, עד הקו הצהוב הוא יכול לפעול בצורה חופשית", הסביר. לדבריו, הכוחות ממשיכים להרוס מפקדות, תשתיות טרור ומבנים ששימשו את ארגון הטרור, תוך שמירה על מסגרת ההבנות המדיניות הקיימות.
אחד ממוקדי הלחימה המרכזיים הוא אזור רכס עלי טאהר, שם נמצא מה שפינקלר הגדיר כמרכז עצבים משמעותי של חיזבאללה. "אותו אזור שמתחתיו ישנה עיר שלמה של החיזבאללה, מרכז העצבים למעשה של החיזבאללה", אמר. לדבריו, מדובר במתחם תת-קרקעי עצום שנבנה במשך כשני עשורים ושימש את הארגון לניהול פעילותו הצבאית.
עוד באתר:
לפי ההערכות שהציג, עשרות מחבלים עדיין נצורים במתחם, כאשר צה"ל מחזיק בשליטה מלאה על המרחב שמסביב. פינקלר ציין כי הצבא מפעיל אמצעי אכיפה ומעקב מתקדמים, אך כל מהלך התקפי משמעותי מעבר למגבלות שנקבעו מחייב אישור של הדרג המדיני. "כל דבר כזה צריך ודרוש לו אישור של הדרג המדיני, כדי שנבין היכן אנחנו נמצאים", הדגיש.
במקביל, שתי אוגדות – 36 ו-91 – ממשיכות לפעול בגזרה. פינקלר העריך כי בטווח הארוך ישראל לא תישאר בכל המרחב שבו היא פועלת כיום, אך סביר שיוקם אזור חיץ משמעותי סמוך לגבול. "חייץ יהיה חייב להיות", אמר, והוסיף כי ייתכן שבעתיד יורחב מערך המוצבים הקבועים לאורך הגבול כדי למנוע את חזרת האיום.
בהתייחסות לעתיד המערכה הסביר הפרשן כי השבועות הקרובים יהיו מושפעים במידה רבה מהמאמצים המדיניים המתנהלים מאחורי הקלעים. לדבריו, ישראל אמנם אינה יושבת רשמית סביב שולחן המשא ומתן, אך היא מושפעת ישירות מתוצאותיו. "בשבוע הבא תהיינה שיחות מאוד משמעותיות", אמר, והוסיף כי ההתפתחויות המדיניות יקבעו במידה רבה כיצד תיראה המציאות הביטחונית בגבול הצפון בחודשים הקרובים.
האזינו לראיון המלא, מתוך 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן:
























